• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96112514421
  • منبع : نمایندگی علوم پزشکی شهید بهشتی

بورس بیش از7هزار دانشجوی ایرانی در آلمان؛

دانشگاه‌های ایرانی در سطح منطقه بالاترین کیفیت را دارند

دانشگاه‌های ایرانی در سطح منطقه بالاترین کیفیت را دارند

مدیر دفتر تبادلات آکادمیک آلمان در تهران با بیان اینکه دانشگاه‌های ایرانی در سطح منطقه بالاترین کیفیت را دارا می‌باشند، گفت: دانشگاه‌های آلمان برای برقراری تبادلات و همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های ایران بسیار علاقمند هستند.

دکتر فرنس اشتوکل مدیر دفتر تبادلات آکادمیک آلمان در تهران(DAAD) در گفت و گو با ایسنا، گفت: این دفتر ضمن معرفی کلیه دانشگاه‌ها و سازمان‌های تحقیقاتی و پژوهشی آلمان، مقدمات لازم برای همکاری‌های علمی مشترک با کلیه دانشگاه‌های علاقمند زیرمجموعه وزارت خانه‌های علوم و بهداشت در ایران را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون با اکثر دانشگاه‌های بزرگ تهران و سایر استان‌ها همچون مشهد، شیراز، تبریز و غیره تبادلات علمی و تحقیقاتی داشته‌ایم، گفت: انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری علمی- تحقیقاتی و سازمانی با دانشگاه‌ها بخشی از کار و اعطای بورس‌های آموزشی و پژوهشی به محققان مستقل، بخش دیگر فعالیت‌های این دفتر را شامل می‌شود. بنابراین کلیه محققان جوان می‌توانند برای دریافت بورس‌های کوتاه مدت 3 ماهه تا یک ساله و یا حتی اخذ بورس کامل دوره دکترا در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی آلمان اقدام کنند.

دکتر اشتوکل در حاشیه کارگاه بین‌المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه سال گذشته به بیش از یک هزار دانشجو و محقق ایرانی از طریق این دفتر بورس تحصیلی اعطا شد، به ایسنا گفت: در مجموع تاکنون بین 7000 تا 7500 دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های آلمان بورس شده‌اند.

وی با بیان اینکه فعالیت بین‌المللی این دفتر در قالب تبادل استاد و دانشجو، دو جانبه است، تصریح کرد: تاکنون دانشجویان آلمانی زیادی در دانشگاه‌های ایران و در رشته‌هایی همچون انسان شناسی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات دینی، الهیات و رشته‌های مشابه بورسیه شده‌اند.

وی افزود: البته اخیرا دانشگاه‌های ایرانی به سمت ارایه رشته‌های نوین در مقاطع ارشد و دکترا رفته‌اند و چنانچه امکان ارائه دروس به زبان انگلیسی فراهم شود مطمئناً دانشجویان آلمانی، علاقمند به شرکت در این دوره‌ها خواهند بود.

مدیر دفتر تبادلات آکادمیک آلمان در تهران، با بیان اینکه دانشگاه‌های ایرانی در سطح منطقه بالاترین کیفیت را دارا می‌باشند، گفت: بررسی کیفیت دانشگاه‌ها در شرایط کنونی بسیار سهل و آسان است، چراکه سازمان‌های معتبر و بین‌المللی زیادی سالانه سطح و رتبه دانشگاه‌های دنیا را با بررسی شاخص‌های مختلف اعلام می‌کنند که بر اساس آمارها سطح دانشگاه‌های بزرگ ایران در منطقه بسیار مطلوب است.

وی با تاکید بر اینکه در شاخص انتشار مقالات نیز در حال حاضر محققان ایرانی گوی سبقت را از محققان ترکیه ربوده و در جایگاه مطلوبی قرار دارند، اظهار کرد: با توجه به این آمارها و کیفیت مطلوب دانشگاه‌ها در ایران، دانشگاه‌های آلمانی برای برقراری تبادلات و همکاری‌های علمی با ایرانیان بسیار علاقمند هستند.

دکتر اشتوکل در ادامه به برنامه‌ها و اولویت‌های بعدی این دفتر در ایران اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌ها و برنامه‌های مشترک بین دو دانشگاه از آلمان و ایران و جذب دانشجوی مشترک در مقاطع ارشد و دکترا از برنامه‌های‌ است که برای آینده روی آن متمرکز هستیم. درصورت اجرای این دوره‌ها، برای فارغ التحصیلان این دوره‌ها از سوی هر دو دانشگاه مدرک و گواهینامه اتمام دوره صادر می‌شود.

مدیر دفتر تبادلات آکادمیک آلمان، در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه این دفتر برای تاسیس شعبه دانشگاه‌های آلمانی در ایران، تصریح کرد: اجرای این برنامه مستلزم یک برنامه‌ریزی گسترده و فراهم شدن اقدامات، همکاری‌های مطالعاتی و به خصوص برگزاری جلسات سیاسی و دیپلماتیک بین مسولان دو کشور است. در نهایت زمانیکه جلسات به سطح قابل اطمینان و تایید شده‌ای از سوی دو کشور رسید، آن زمان می‌توان در زمینه تاسیس شعبه دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha