• پنجشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 96112614934
  • منبع : نمایندگی قم

سرپرست معاونت جهاددانشگاهی استان قم خبر داد؛

نام‌نویسی مرحله استانی مسابقات ملی مناظره‌های دانشجویی

نام‌نویسی مرحله استانی مسابقات ملی مناظره‌های دانشجویی

سرپرست معاونت جهاددانشگاهی استان قم از ثبت‌نام مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران خبر داد و گفت: مرحله استانی این مسابقات نیمه اول اردیبهشت در قم برگزار خواهد شد.

علی حسینی در گفت و گو با ایسنا، عنوان کرد: یکی از ماموریت‌های جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی کشور، مشارکت در ترویج، تعمیق و ارتقای کرسی‌های نظریه‌پردازی و نقد و مناظره در حوزه‌های منتخب است.

وی افزود: با توجه به اینکه آزادی بیان از اهداف متعالی انقلاب اسلامی ایران بوده است و همچنین مقام معظم رهبری در خصوص لزوم همت گماشتن به امر گفتگوی سالم و منطقی در سطح دانشگاه تاکیدات فراوانی دارند، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی نسبت به طراحی و برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی در سطوح استانی، منطقه‌ای و کشوری اقدام کرده است.

سرپرست معاونت جهاددانشگاهی استان قم اظهار داشت: رشد و شکوفایی فرهنگ گفتگو، زمینه سازی برای شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان، ایجاد انگیزه در جامعه جهت گرایش به ارتقای دانش و آگاهی، آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت اثر بخش و همچنین تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند از اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی با اعلام اینکه ثبت نام این مسابقات تا 15 اسفند ادامه دارد، تصریح کرد: مرحله استانی این مسابقات در اردیبهشت ماه سال 97 در استان قم برگزار می‌شود؛ مرحله منطقه‌ای این مسابقات در مهر ماه و مر حله کشوری آذر ماه خواهد بود.

حسینی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام به مراکز آموزشی سراسر استان و یا شعب جهاد دانشگاهی در دانشگاه قم، پردیس فارابی دانشگاه تهران، دانشگاه حضرت معصومه(س) و مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان قم مراجعه کنند یا از طریق آدرس http://isdc.ir/ نسبت به ثبت نام در مسابقات اقدام نمایند.

وی در خصوص نحوه اجرای مسابقات ادامه داد: هر تیم شرکت کننده شامل 4نفر خواهد بود که دو نفر مناظره کننده و دو نفر عضو پژوهشی هستند و سرپرست اعضای تیم نیز از اعضای هیات علمی دانشگاه است.

سرپرست معاونت جهاد دانشگاهی استان قم افزود: هر مسابقه یک رئیس جلسه و 3 داور دارد که داوران از اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستند و بر اساس مولفه های مشخص شده به شیوه بیان و مطرح کردن مسائل توسط تیم ها امتیاز خواهند داد.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha