• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96112815868
  • منبع : نمایندگی البرز

رئیس دانشگاه خوارزمی:

دستگاه‌های اجرایی باید به سمت دانشگاه بیایند

 دستگاه‌های اجرایی باید به سمت دانشگاه بیایند

رئیس دانشگاه خوارزمی با اشاره به تفاهم‌نامه این دانشگاه با دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید به سمت دانشگاه بیایند.

‌به گزارش ایسنا، محمدعلی سبحان‌اللهی در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری استان البرز که امروز شنبه (28 بهمن) در دانشگاه خوارزمی برگزار شد گفت: دانشگاه خوارزمی نخستین مرکز آموزش عالی کشور است که در سال 1297 با مصوبه مجلس شورای ملی و به ریاست ابوالحسن فروغی تشکیل شد.

سبحان‌اللهی با بیان اینکه سال آینده جشن 100 سالگی دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود افزود: این دانشگاه در حال حاضر دارای 15 دانشکده، 10 موسسه تحقیقاتی، 13 هزار دانشجو، 500 عضو هیئت علمی و 800 کارمند اداری است.

وی در ادامه از پیگیری طرح‌های جدید در دانشگاه خوارزمی طی چند سال گذشته گفت و اعلام کرد: ما برای رفع نیازهای جامعه رشته‌های میان رشته‌ای را در دانشگاه ایجاد و برخی رشته‌های غیرکاربردی را تعطیل کردیم.

رئیس دانشگاه خوارزمی افزود: از کارهای انجام شده برای رفع نیازهای جامعه در دانشگاه خوارزمی ایجاد رشته پلاسماپزشکی که در سال گذشته پذیرش دانشجو داشت و همچنین راه‌اندازی شهر سلول  است که از هفته آینده فعالیت آن شروع خواهد شد.

سبحان‌اللهی ادامه داد: دانشگاه خوارزمی در حال حاضر جز 16 دانشگاه منتخب وزارت علوم و همچنین هماهنگ کننده امور دانشگاهی کشور با دانشگاه‌های اتریش است و در این راستا تاکنون 80 پروژه مشترک با کشور اتریش توسط دانشگاه‌های ایران در دبیرخانه خوارزمی مطرح شده و 17 پروژه نیز انتخاب شده است، 2 پروژه از این 17 پروژه متعلق به دانشگاه خوارزمی است.

وی با تاکید بر نگاه جدید به دانشگاه خاطرنشان کرد: در بسیاری موارد گفته می‌شود که دانشگاه در تولید ناخالص داخلی کشور نقشی ندارد یا اینکه مشکلات زیست محیطی، اجتماعی، روانی و جامعه شناختی در کشور وجود دارد و انتظار می‌رود دانشگاه برای این مشکلات راه حل پیدا کند، بنابراین فعالیت دانشگاه باید به این سمت سوق پیدا کند.

رئیس دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: ما این موضوع را به دانشکده‌های خود ابلاغ کرده و تاکید کرده‌ایم که باید به این سمت حرکت کنیم.

سبحان‌اللهی با بیان اینکه در استان البرز پتانسیل‌های خوبی وجود دارد گفت: هیچ استانی در کشور به اندازه البرز از وجود سازمان‌های ملی و استانی بهره‌مند نیست، این سازمان‌ها می‌توانند در کنار هم مشکلات ملی و استانی را حل کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha