• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96113017165
  • خبرنگار : 71434

/به‌روز رسانی شد/

تلویزیون سوریه از ورود نیروهای وابسته به ارتش به عفرین ظرف ساعات آینده خبر داد

تلویزیون سوریه از ورود نیروهای وابسته به ارتش به عفرین ظرف ساعات آینده خبر داد

با وجود ادامه مذاکرات میان کردها و دولت دمشق برای ورود ارتش سوریه به منطقه عفرین، تلوزیون دولتی سوریه اعلام کرد که نیروهای وابسته به ارتش سوریه ظرف چند ساعت آتی وارد عفرین خواهند شد.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که هیفی مصطفی، رییس مشترک شورای اجرایی عفرین اخیرا درگفتگو با شبکه اسکای نیوز هرگونه توافق با دولت سوریه درباره ورود نیروهای ارتش به منطقه عفرین را رد کرده بود. وی در عین حال گفته بود که مذاکرات با نظام سوریه در این باره ادامه دارد.

شبکه الاخباری سوریه امروز(دوشنبه) اعلام کرد که در توافقی با کردها، تا ساعات آینده یگان‌هایی از "نیروهای مردمی سوریه" و نه ارتش این کشور وارد عفرین خواهند شد.

"نیروهای مردمی سوریه" نیروهایی شبه نظامی هستند که توسط ارتش سوریه آموزش دیده و مسلح شده‌اند و در کنار ارتش در درگیری با شورشیان سوری مشارکت می‌کنند. این نیروها از فرماندهان محلی خود که آنها نیز تحت امر ارتش سوریه هستند، دستور می‌گیرند.

ورود نیروهای دولتی به عفرین می‌تواند هم کردها و هم ارتش ترکیه را از این جنگ خونین که در آن گیر افتاده‌اند نجات دهد. ورود این نیروها که یقینا با هماهنگی روسیه خواهد بود، به ترکیه این فرصت را می‌دهد که با گرفتن ضمانت‌هایی از مسکو، نیروهای خود را از باتلاق عفرین خارج کند و کردها هم اگر بتوانند در مذاکرات با روسیه و دولت سوریه نهادهای شبه حکومتی خود در عفرین را حفظ کنند، به گزینه مناسبی برای متوقف کردن حملات ترکیه و متحدانش دست یافته‌اند.

بدران جیاکرد، مسئول کانتون کردها در منطقه عفرین پیش‌تر گفته بود که نیروهای کرد سوریه با دمشق برای ورود نیروهای ارتش به منطقه عفرین جهت کمک به مقابله با حملات نیروهای ترکیه به توافق رسیده‌اند ونیروهای دولتی ظرف دو روز وارد این منطقه می‌شوند.

جیاکرد گفته بود این توافقات تنها تفاهم نظامی است و مذاکرات سیاسی با دمشق بعدا انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha