• شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۸:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96120501723
  • خبرنگار : 71129

حمله انتحاری داعش در نزدیکی مقر ناتو در کابل و دو حمله انتحاری در هلمند

حمله انتحاری داعش در نزدیکی مقر ناتو در کابل و دو حمله انتحاری در هلمند
عکس آرشیوی است

منابع از حمله انتحاری در کابل طی امروز خبر دادند. داعش مسؤولیت این حمله را برعهده گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، منابع امنیتی امروز (شنبه) از انفجار انتحاری در محله "شش درک" کمی نزدیک مقر ناتو و کمی دورتر از سفارت آمریکا در کابل خبر دادند که سه کشته و شش زخمی برجای گذاشت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، داعش در یکی از سایت‌های وابسته به خود مسؤولیت این حمله انتحاری را برعهده گرفت.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان در فیس‌بوک گفت: یک عامل انتحاری خود را در منطقه شش درک منفجر کرد.

افغانستان از بی‌ثباتی امنیتی به دلیل حضور گروه‌های تروریستی نظیر طالبان و گروهای هم‌پیمان آن و نیز داعش رنج می‌برد.

دو حمله انتحاری دیگر صبح امروز( شنبه) یکی در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند و دیگری در منطقه نادعلی ولایت هلمند رخ‌داده است.
به گفته منابع محلی هدف هر دو حمله پاسگاه‌های نیروهای امنیتی افغان بوده ولی هشت غیر نظامی و یک سرباز امنیتی زخمی و دو سرباز ارتش افغانستان در این حمله‌ها کشته شده‌اند.

نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که عامل انتحاری کابل با پای پیاده، جلیقه انفجاری همراه خود را در اولین پست بازرسی امنیتی در منطقه شش درک منفجر کرد. احتمالا این فرد قصد داشته خود را به نهادهای امنیتی برساند، ولی در اولین پست بازرسی شناسایی شده و قبل از اقدام نیروهای امنیتی، جلیقه خود را منفجر کرده است.

منطقه شش درک در حوزه نهم امنیتی شهر کابل قرار دارد و یکی از مناطق به شدت محافظت شده کابل به حساب می‌آید. بیشتر نهادهای امنیت ملی و فرماندهی ناتو نیز در این محل هستند.

منابع محلی هلمند نیز گفته‌اند که شاهد دو حمله انتحاری بوده‌اند، دفتر مطبوعاتی والی هلمند اعلام کرده که یک انفجار انتحاری با خودروی باربری در حوزه دوم امنیتی شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند رخ‌داده است.

به گفته این نهاد عامل انتحاری قصد داشت که با خودروی بمب‌گذاری شده، وارد مقر نیروهای امنیت ملی در شهر لشکرگاه شود که توسط نیروهای امنیتی شناسایی شد و بعد حمله کننده خودرو بمب‌گذاری شده را در ورودی این مرکز منفجر کرد.

بر اساس اعلام دفتر والی در این انفجار ۹ نفر زخمی شده‌اند که شامل پنج کودک و زنان، سه غیر نظامی و یک سرباز امنیتی هستند.

دفتر والی هلمند افزود که در حمله انتحاری دیگر که در منطقه نادعلی ولایت هلمند رخ‌داد عامل انتحاری در ابتدا با یک موتور قصد حمله به یک پست بازرسی امنیتی داشت که توسط نیروهای امنیتی شناسایی شد و بعد خود را منفجر کرد. دقایقی بعد از این انفجار، بمب جاسازی شده در یک خودروی نظامی منفجر شد که دو سرباز ارتش افغانستان در این انفجار کشته شدند.

در حمله شب گذشته طالبان به سربازان ارتش در منطقه فراه نیز ۲۰ سرباز کشته شدند.

دادالله قانع، معاون شورای ولایتی فراه گفت که دست‌کم ۲۰تن از سربازان ارتش در حمله طالبان بر یک قرارگاه این نیروها در این ولایت، جان باختند.

به گفته وی طالبان دوتن دیگر از این سربازان را با مقداری جنگ‌افزار  با خود برده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha