• شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96120501902
  • خبرنگار : 71610

حمله خمپاره‌ای شورشیان به محله‌های دمشق و ریف آن و پاسخ ارتش سوریه

حمله خمپاره‌ای شورشیان به محله‌های دمشق و ریف آن و پاسخ ارتش سوریه

به دنبال نقض توافقنامه کاهش تنش از سوی گروه‌های مسل در منطقه غوطه شرقی دمشق و شلیک ۷۰ خمپاره به یک بیمارستان و محله‌های مسکونی در دمشق و "جرمانا" یک غیرنظامی کشته و ۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، یک منبع در پلیس سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) تصریح کرد: در پی حمله خمپاره‌ای گروه‌های مسلح مستقر در غوطه شرقی به منطقه "شیخ رسلان" در "باب توما" و منطقه "باب السلام" یک غیرنظامی زخمی و خسارت‌های مالی به این مناطق وارد شد.

این منبع گفت: گروه‌های مسلح، یک راکت به بیمارستانی در خیابان بغداد شلیک کردند که باعث تخریب اتاق مراقبت‌های ویژه شد و خسارت‌های زیادی را به تجهیزات پزشکی این بیمارستان و خودروهای پارک شده در آنجا و خانه‌های اطراف وارد کرد.

به گفته این منبع، راکت شلیک شده از سوی گروه‌های مسلح به منطقه "صلاح الدین" در محله "رکن الدین" باعث کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد که حال برخی از آنها وخیم است. همچنین خسارت‌های زیادی به املاک و منازل مسکونی وارد آمد.

این منبع در ادامه افزود: حمله موشکی این گروه مسلح به محله "باب توما" و "عش الورور" باعث زخمی شدن هفت غیرنظامی شد و همچنین خسارت‌های مالی زیادی را به املاک و منازل مسکونی وارد کرد.

به طور کلی در پی حملات گروه‌های مسلح به مناطق مختلف در دمشق و اطراف آن بیش از ۶۰ غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

خبرنگار سانا گفت: در پاسخ به نقض توافقنامه منطقه کاهش تنش در غوطه شرقی و ادامه تجاوزات به محله‌های مسکونی در دمشق از سوی گروه‌های مسلح، یگان‌هایی از ارتش سوریه ضربات دقیقی را به محل شلیک این راکت‌ها وارد کردند که خسارات جانی و مالی زیادی را برای گروه‌های مسلح به دنبال داشت.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در ۲۲ ژوئیه گذشته توقف درگیری‌ها را در برخی مناطق غوطه شرقی اعلام کرده اما در عین حال تاکید کرده بود که به هرگونه نقضی پاسخ مناسب داده خواهد شد.

منابع وابسته به نظام سوریه در این راستا گفتند،‌ مقدمات برای حمله زمینی برای آزادسازی غوطه شرقی دمشق تکمیل شده در عین حال حملات هوایی و حملات موشکی به مقرهای مخالفان مسلح دامه دارد.

گروه‌های مسلح بار دیگر تجاوزات خود به محله‌های مسکونی در "درعا" را از سرگرفته و با حمله خمپاره‌ای به این منطقه بار دیگر توافقنامه‌ی آتش‌بس در منطقه کاهش تنش در منطقه جنوبی را نقض کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha