• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96120703585
  • خبرنگار : 71505

با پیگیری کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران؛

نحوه محاسبه عوارض ارزش بهینه املاک در مناطق اصلاح شد

نحوه محاسبه عوارض ارزش بهینه املاک در مناطق با پیگیری کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اصلاح شد.

به گزارش ایسنا، به دنبال تصویب مصوبه مربوط به لایحه عوارض ارزش بهینه در سال 93 و اعتراض گروهی از شهروندان نسبت به نحوه محاسبه عوارض ارزش بهینه ناشی از اجرای مفاد طرح تفصیلی شهر تهران، کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر نسبت به پیگیری موضوع و برگزاری نشست های کارشناسی متعدد اقدام کرد .

بر اساس گزارش کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، پس از انجام بررسی‌ها و برگزاری جلسات نهایتا به موجب ابلاغ معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری تهران مقرر شد نحوه محاسبه میزان عوارض ارزش بهینه متعلق به املاک و اراضی واقع شهر تهران دقیقا بر اساس مفاد مصوبه شورای اسلامی شهر تهران اجرایی شود.

و به این ترتیب در سازوکار نحوه محاسبه عوارض،  اصلاحاتی به شرح ذیل صورت گرفت:

1-  نحوه محاسبه بند "الف" مصوبه( عوارض O) با در نظر گرفتن پهنه وقوع ملک در زمان صدور پروانه ملاک عمل قرار گیرد.

2- عوارض بند "ب" مصوبه (عوارض O1) برای املاکی که دارای کاربری مسکونی در طرح تفصیلی قدیم هستند و در زمان صدور پروانه نیز در یکی از زیر پهنه های مسکونی (R) ( با حداکثر تراک ساختمانی 300 درصد) قرار گرفته، محاسبه نشود.

3-  عوارض بندهای "الف" و " ب" مصوبه (عوارض O و O1) برای املاکی که در طرح تفصیلی قدیم، دارای کاربری مسکونی و در زمان صدور پروانه نیز علی رغم قرار گرفتن در یکی از پهنه های M  و S  در خواست بنای صرفا مسکونی دارند، محاسبه نشود.

4-  عوارض بندهای "الف" و "ب" مصوبه(عوارض O و O1)  برای املاکی که دارای پروانه معتبر(صادره قبل از سال 94) بر اساس ضوابط و مقررات طرح تفصیلی جدید می باشند و در حال حاضر درخواست صدور پروانه تغییر نقشه (به استثنای پرونده های تجمیعی)  دارند، محاسبه نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha