• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 96121005326
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

بزرگترین مشکل در کشور اختتام کسب‌وکار است

مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری کل کشور گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما در کشور اختتام کسب و کار است؛ نبود اختتام صحیح در حوزه کسب و کارها باعث شده در حوزه رقابت‌پذیری با مشکل روبه رو شویم.

‌به گزارش ایسنا، مرتضی ادب ظهر امروز در اختتامیه پنجمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار اظهار کرد: موضوع رتبه کسب و کار در بانک جهانی یک مبحث کمی در رابطه با صحت و سهولت بوده اما این موارد فقط ابزار بوده است؟ آیا ما به تنهایی فقط با یک ابزار می توانیم به هدف خود دست پیدا کنیم؟

وی ادامه داد: در حوزه توسعه پایدار باید بگویم کلمه توسعه در کنار پایدار مباحث بسیار جدی دارد اما این توسعه را به دو طریق تبین کردند، یعنی ما شاخص رشد توسعه ای و هم شاخص رشد اقتصادی داریم یعنی اینکه بتوانیم زیرساخت لازم را ایجاد  کنیم.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری کل کشور افزود: نگه‌داری کسب و کار در کشور ما امری مهم است، اینکه در کشور ما روزانه چه تعداد شرکت به ثبت می‌رسد کمک به زیرساخت‌های ما می‌کند اما در بخش شرکت‌داری مطرح می‌شود.

ادب خاطرنشان کرد: ما در حوزه قوانین در حوزه سهولت قوانین خوبی را داریم آیا در حوزه نگهداری کسب و کار نیز قانونی داریم؟

وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل ما در کشور اختتام کسب و کار است، گفت: نبود اختتام صحیح در حوزه کسب و کارها باعث شده در حوزه رقابت پذیری با مشکل روبه رو شویم.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری کل کشور اضافه کرد: اگر می‌خواهیم وارد یک کسب و کار شویم لازم است بدانیم که دیگران در این شغل چه تجربه‌هایی داشته‌اند و به طور مشخص در رتبه ظاهری کسب و کار ما این امر را مشاهده نمی‌کنیم.

ادب تاکید کرد: بخشی از شکست‌های ما در پروژه‌ها عدم استفاده از تجربیات است، ما در تجارت فرامرزی صحبت و سمینارهای بسیاری برگزار کردیم اما در حوزه تجارت خارجی تا این میزان قوی نیستیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha