• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 96121105608
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس شورای شهر مشهد:

تعیین تکلیف اراضی از مهم‌ترین معضلات حاشیه‌نشینان است

تعیین تکلیف اراضی از مهم‌ترین معضلات حاشیه‌نشینان است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای شهر مشهد گفت: تعیین تکلیف اراضی از مهم‌ترین معضلات حاشیه‌نشینان است

به گزارش ایسنا، محمدرضا حیدری در نشستی خبری که در حاشیه برگزاری نشست هیأت رئیسه شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور در تالار شهر مشهد، برگزار شد، در خصوص حاشیه نشینی اظهار کرد: در مورد حاشیه نشینی  تعریف واحد وجود ندارد، برخی مناطق ما عنوان حاشیه شهر دارند درحالی که به نظر ما حاشیه شهر نیستند. با ابلاغ طرح جامع مشهد تمام حاشیه  شهر جزو شهر شده‌اند.
وی  ادامه داد: مهمترین معضل که در این مناطق وجود دارد تعیین تکلیف اراضی است،  اراضی تعیین تکلیف نشده‌اند. اگر بتوانیم مشکل مالکیت زمین در این مناطق را حل کنیم واملاک آنها سنددار و دارای ارزش اقتصادی شود سپس می‌شود روی آنها طرح‌هایی را گذاشت  و اصلاحاتی در این مناطق انجام داد.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: توانمندسازی حاشیه‌نشینان به تنهایی از شهرداری برنمی‌آید. دولت باید در این زمینه تلاش کند. امسال در بودجه 97 رقم حدود 100 میلیارد تومان برای مشهد گذاشته شده است، اما کفایت نمی‌کند. اعتبارات بیشتری باید درنظر گرفته شود تا بتوانیم مشکلات مناطق حاشیه نشین را حل کنیم.

حیدری در خصوص شهر هوشمند خاطرنشان کرد: مقوله شهر هوشمند یک پروژه نیست پروسه است و باید یک مسیری را طی کند، ادبیات آن تعیین شود و به اشتراک نظر در مفاهیم برسیم. در حال حاضر بخش زیادی از شهر مشهدتحت پوشش فیبر نوری است بسترهای لازم برای شهر هوشمند در مشهد فراهم شده است. یکی از برنامه‌هایی که در بودجه 97 شهرداری به آن توجه کرده‌ایم شهر هوشمند است. با توجه به اینکه جریان شهر هوشمند امری مشترک بین کلان شهرهاست،می‌توانیم  با ایجاد یک کارگروه مشترک، تجربیات را منتقل پروژه‌های مطالعاتی را  به صورت مشترک انجام دهیم تا در منابع صرفه جویی شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha