• شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96121205881
  • خبرنگار : 71496

سازمان جهانی بهداشت: ۸۴ بیمار در غوطه‌شرقی در اولویت خروج هستند

سازمان جهانی بهداشت: ۸۴ بیمار در غوطه‌شرقی در اولویت خروج هستند

یک مسؤول عالی رتبه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، ۸۴ بیمار از جمله تعدادی کودک در غوطه شرقی دمشق برای درمان در اولویت خروج از این منطقه هستند.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه الیوم السابع مصر، پیتر سلامة، مدیر اجرایی برنامه‌های فوق‌العاده سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: از مجموع ۱۰۰۰ بیمار و زخمی که در منطقه غوطه شرقی نیاز به کمک دارند، ۸۴ مریض در اولویت هستند و این سازمان امیدوار است کمک‌های پزشکی و تجهیزات جراحی هرچه سریع‌تر وارد منطقه غوطه شرقی شود که حدود ۴۰۰ هزار تن در آنجا سکونت دارند.

سلامه در ادامه گفت: آنچه سازمان جهانی بهداشت خواستار آن است، دست کم موافقت هر دو طرف درگیر با خروج بیماران و حالات وخیمی است که از سوی سازمان‌های غیردولتی، آژانس‌های وابسته به سازمان ملل و صلیب سرخ، اسامی آنها ثبت شده‌اند.

همزمان یک منبع نظامی اعلام کرد، بالگردهای ارتش سوریه اطلاعیه‌های جدیدی را در روستاها و شهرک‌های واقع در غوطه شرقی منتشر کرده و در آن به غیرنظامیانی که تمایل دارند از این منطقه خارج شوند راه‌های امن برای خروج از منطقه را اعلام کرده‌اند.

این منبع گفت: اطلاعیه‌های منتشر شده شامل دستورالعمل‌هایی است که غیرنظامیان باید برای خروج امن از شهر به سوی اردوگاه الوافدین جهت انتقال آنها به یک مرکز اقامت موقت در الدویر در حومه دمشق در پیش گیرند.

منبع یاد شده افزود: بالگردهای ارتش سوریه اعلامیه‌ها را هر روز بر فراز تمامی روستاها و شهرک‌های غوطه شرقی منتشر می‌کنند تا اطمینان یابند که به دست غیرنظامیان رسیده است.

این در حالی است که گروه‌های تروریستی حاضر در برخی از  مناطق غوطه برای چهارمین روز متوالی مانع از خروج غیرنظامیان از این منطقه در مدت زمان تعیین شده برای آتش‌بس شده و مسیرهای خروج را هدف قرار می‌دهند. این در حالی است که  ارتش روسیه برای چهارمین روز متوالی آتش‌بسی انسانی از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ به وقت محلی در غوطه شرقی اعلام کرده است.

در میدان نبرد، طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند پس از درگیری شدیدی با گروه‌های مسلح در بخش جنوب شرقی غوطه، کنترل دو روستای زریقه و الضواهره در منطقه المرج در ورودی‌های شرقی و جنوب شرقی غوطه را از کنترل گروه‌های مخالف خارج کرده و به دست بگیرند.

گروه‌های مسلح اردوگاه الوافدین ویژه غیرنظامیان را با خمپاره‌هایی هدف قرار دادند تا به ساکنان غوطه در مورد خروج از این منطقه هشدار دهند.

تلویزیون سوریه به نقل از برخی منابع در داخل منطقه غوطه اعلام کرد: ترس و وحشت غیرنظامیانی که توسط گروه‌های تروریستی محاصره شده‌اند را فرا گرفته و این تروریست‌ها به غیرنظامیان اجازه خروج از منطقه را نمی‌دهند.

تلویزیون سوریه از تجمع تعداد زیادی از غیرنظامیان در ایست بازرسی الصیصان خبر داده و اعلام کردند که این تجمع در پی تهدید گروه‌های مسلح با شکست مواجه شد و آنها مجبور به ترک این منطقه شدند.

به گفته برخی منابع محلی، گروه‌های مسلح مانع از خروج خانواده‌هایی از شهر عربین در غوطه شرقی شدند و حتی کودکانی را هدف قرار دادند و سپس از تصاویر این کودکان در ادعاهای مطرح شده مبنی بر حملات شیمیایی استفاده شد.

یک منبع به فرماندهی پلیس دمشق اعلام کرد، گروه‌های مسلح به سوی محله برزه در دمشق خمپاره‌ای را شلیک کردند که خساراتی به منازل مردم وارد شد.

به گفته این منبع، در پی شلیک بیش از ۲۰ خمپاره توسط جبهه النصره و گروه‌های مرتبط با آن به منطقه مسکونی الاسد در حرستا سه کودک زخمی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha