• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96121407705
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۴ اسفند بخوانید؛

لودریان در تهران/بررسی سوالات نمایندگان از رییس‌جمهور/امکان بازگشت سریع به غنی سازی ۲۰درصد و...

لودریان در تهران/بررسی سوالات نمایندگان از رییس‌جمهور/امکان بازگشت سریع به غنی سازی ۲۰درصد و...

خروج سوال از رئیس‌جمهور درباره موسسات مالی از دستور کار مجلس، گام‌های خوبی دولت و مجلس در حوزه سلامت، دیدار لودریان با شمخانی، عربستان به دنبال بازسازی ائتلاف هایش، امکان برگشت به غنی سازی ۲۰ درصد در کمتر از ۴۸ ساعت، هفته آینده؛ جلسه مقدماتی پرونده حادثه خیابان پاسداران و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه (چهاردهم) اسفندماه ۱۳۹۶ است که در لینک‌های زیر قابل مشاهده است.

به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق‌شهروندی در همایش حقوق شهروندی دختران گفت: کاهش هشت سال سن مدیریت در کشور کمک می‌کند ما به صلاحیت‌ها و شایستگی های جوانان اعتماد کنیم؛ درست همان طور که در دوران انقلاب و جنگ هم به جوانان اعتماد کردیم،  زمان آن رسیده که نسل اول انقلاب مدیریت را به جوانان بسپرند.

در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت ایران رییس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: درصدی از یارانه مردم صرف بخش سلامت شود. لاریجانی اظهار کرد: دولت و مجلس گام‌های خوبی در حوزه سلامت برداشتند اما...باید کمیته‌ای مشترک بین دولت و مجلس برای بررسی کمبودها و نواقص طرح تحول سلامت تشکیل شود تا برخی امور از طریق کم کردن هزینه‌ها انجام شود و منابع پایدار برای این طرح نیز پیش‌بینی شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت که سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری از دستور کار مجلس خارج شده است.بهروز نعمتی با اشاره به جلسه شب گذشته هیئت رئیسه مجلس گفت: پس از بررسی این سوال در کمیسیون مربوطه و قانع نشدن نمایندگان از پاسخ نمایندگان رئیس‌جمهور، این سوال آماده طرح در مجلس بود که تعداد امضا کنندگان آن کاهش یافت و از نصاب افتاد.

همچنین رحیم زارع از بررسی سوالات نمایندگان از رییس‌جمهور در کمیسیون اقتصادی خبر داد و گفت که گزارش سوال فردا تقدیم هیات رییسه می‌شود تا در صورتی که تعداد امضاکنندگان نصاب کافی را داشته باشد، در دستور کار مجلس قرار گیرد.

محمدرضا عارف در دیدار شب گذشته با رییس دولت اصلاحات به همراه جمعی از اعضای فراکسیون امید به مناسبت دومین سالگرد برگزاری انتخابات مجلس نسبت به فاصله گرفتن دولت از حامیان اصلی خود هشدار داد و گفت: رابطه فراکسیون امید با دولت علیرغم همراهی نمایندگان با دولت، رابطه ای قوی نیست. احساس عمومی اعضای فراکسیون امید این است که دولت با حامیان اصلی خود رابطه قوی ندارد. ما یک کارگروه سه نفره تشکیل دادیم که چگونگی کار با دولت را بررسی کنند.

لودریان در تهران

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه بامداد امروز وارد تهران شد. گسترش روابط ایران و فرانسه، برجام، پیگیری سفر مکرون به تهران، به احتمال قوی محوری‌ترین مباحث در دیدار وزیر امور خارجه فرانسه با مقامات ایرانی خواهد بود. برنامه موشکی ایران نیز از جمله مواردی است که طرف فرانسوی تمایل به مذاکره درباره آن دارد که البته مقامات کشورمان همواره بر غیرقابل مذاکره بودن موضوع دفاعی ایران تاکید داشته‌اند. گرچه فرانسه طی یکی دو ماه اخیر مواضع سخت‌گیرانه‌تری را نسبت به توافق هسته‌ای ایران (برجام) اتخاذ کرده است باید دید فرانسه؛ همراه برجام است یا دنباله‌رو ترامپ ؟

در جریان سفر به ایران وزیر خارجه فرانسه با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار کرد.شمخانی در این دیدار گفت:امتیازدهی اروپا به آمریکا نادرست است.لوردیان نیز با قدردانی ازبرخورد فعال جمهوری اسلامی ایران با توافقنامه برجام و اجرای کامل تعهدات گفت: با مواضع آمریکا درباره برجام مخالفیم.

همچنین در ادامه وزیران امور خارجه ایران و فرانسه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.محمدجواد ظریف در این دیدار ضمن اشاره به موضع اصولی فرانسه و اروپا در خصوص برجام، از برخی رفتارها و اظهارات مقامات اروپایی در اجرای برجام و نیز تاثیرپذیری از فشار آمریکایی‌ها انتقاد کرد و گفت: اروپا نقش سازنده‌تری در حفظ برجام ایفا کند. ظریف همچنین در پاسخ به اظهارات وزیرخارجه فرانسه در خصوص توان موشکی ایران، ضمن تشریح مذاکرات برجام و تبیین مستدل این واقعیت که موضوع موشکی ایران خارج از برجام و حتی قطعنامه ۲۲۳۱ است تاکید کرد: آمریکا و دیگر کشورهایی که منطقه ما را با فروش سلاح به انبار باروت تبدیل کرده‌اند باید این اقدامات را متوقف کنند.

***

طی بیانیه‌ای در نشست آغازین شورای حکام، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر ادامه پایبندی ایران به برجام، گفت که آژانس به همه مکان‌ها و سایت‌های مورد نیازش در ایران دسترسی داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای سایت المانیتور مبنی بر صدور مجوز صادرات تجهیزات نظارتی از سوی دولت آمریکا با هدف تشدید نظارت بر اجرای برجام و برنامه هسته‌ای کشورمان گفت: محتوای خبر منتشر شده از سوی این سایت مخدوش و اطلاعات ارائه شده در آن در مورد ایران نادرست و غیر واقعی است. بهرام قاسمی تاکید کرد: معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای سایت یا تجهیزات نظارتی فعال در ایران ندارد.

همچنین بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با العالم گفت: اگر بخواهیم برگردیم به وضعیت گذشته دست ما خیلی باز است. ما کارهای زیادی می توانیم انجام بدهیم از نظر سطح و مقدار غنی سازی، تعداد سانتریفیوژ و دیگر موارد می توانیم به سرعت اقداماتی انجام بدهیم و در کمتر از ۴۸ ساعت می‌توانیم به غنی‌سازی ۲۰ درصد برگردیم.

یک کارشناس عراقی جهان عرب، با اشاره به سفر اخیر سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان به ریاض، گفت: این سفر نشان دهنده شکست عربستان در تحمیل سیاست‌هایش به لبنان است. نجاح محمد علی گفت: عربستان برای شکست حزب‌الله در انتخابات به دنبال بازسازی ائتلاف‌هایش در این کشور است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شایعه زنده ماندن برخی مسافران سانحه هوایی تهران-یاسوج غیرعقلایی است. وی افزود: با توجه به میزان سرعت هواپیما و شدت برخورد و متلاشی شدن پیکره هواپیما و بقایای اجسادی که تاکنون در پزشکی قانونی استان بدست آمده است؛ اصلا تصور این‌که برخی از مسافران پرواز "تهران- یاسوج" زنده باشند، غیر عقلایی و غیر ممکن است.

همچنین سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران از برگزاری جلسه مقدماتی پرونده حادثه خیابان پاسداران خبر داد و گفت: اوایل هفته آینده جلسه مقدماتی پرونده عامل شهادت سه نفر از ماموران نیروی انتظامی در حادثه خیابان پاسداران برگزار می‌شود.محسن افتخاری افزود: طبق قانون جلسه مقدماتی را قضات تشکیل می‌دهند و پرونده را ملاحظه می‌کنند و اگر آماده دادرسی باشد، وقت دادرسی تعیین می‌شود.

معاون حقوقی قوه قضائیه نیز مهمترین موضوع در دستور کار ین معاونت را اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری عنوان کرد و گفت: اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری رو به اتمام است، سعی‌ ما بر این بوده که آیین دادرسی افتراقی جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی را نیز به همراه آن بیاوریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha