• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96121407721
  • خبرنگار : 30057

دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه خبر داد؛

اعتبار 24 میلیاردی جایزه مصطفی(ص)/ ایجاد باشگاه سرآمدان جهان اسلام

اعتبار 24 میلیاردی جایزه مصطفی(ص)/ ایجاد باشگاه سرآمدان جهان اسلام

دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) از افزایش 18 میلیارد تومانی اعتبارات این صندوق خبر داد و گفت: در حال حاضر اعتبارات این صندوق که صرف امور مربوط به جایزه مصطفی (ص) می‌شود، 24 میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا، مهدی صفاری‌نیا امروز در حاشیه مجمع سالیانه صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه این صندوق با اخذ مجوزهای لازم و بر اساس قوانین ایجاد شده است، افزود: در این صندوق، شرکت‌ها و افراد می‌توانند اقدام به سرمایه‌گذاری از طریق وقف و یا حساب قرض‌الحسنه کنند که در این راستا تاکنون افراد و شرکت‌هایی از داخل کشور و سایر کشورها اعتباراتی را تامین کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تمام اعتبارات این صندوق صرف برگزاری جایزه مصطفی(ص) می‌شود، خاطرنشان کرد: افراد و شرکت‌ها می‌توانند منابع را به صورت قرض‌الحسنه در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند تا منافع آن به نفع حوزه‌های علم و فناوری مصرف شود.

به گفته وی، سرمایه‌گذاری‌های قرض‌الحسنه در این صندوق به گونه‌ای است که فرد می‌تواند بعد از مدتی سرمایه‌های خود را برداشت کند، ولی از منافع حاصل از آن برای حوزه علم و فناوری استفاده خواهد شد.

صفاری‌نیا اضافه کرد: سرمایه‌های این صندوق به صورت آنلاین از طریق سامانه آن قابل مشاهده است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) با اشاره به ترکیب اعضای این صندوق، یادآور شد: در این صندوق 317 نفر عضو حقیقی ایرانی، 34 شرکت ایرانی،‌ 28 فرد غیر ایرانی از 23 کشور و 2 سازمان غیر ایرانی شامل بانک توسعه اسلامی و بنیاد علمی اکو حضور دارند.

وی مجموعه سرمایه‌های موجود در صندوق موقوفات جایزه مصطفی (ص) را بالغ بر 24 میلیارد تومان ذکر کرد که بخش عمده‌ای از آن از طریق قرض‌الحسنه و بخشی به عنوان سرمایه‌گذاری بلاعوض بوده است.

صفاری‌نیا با تاکید بر اینکه در یک سال گذشته سرمایه‌های این صندوق رشد قابل توجهی داشته، ادامه داد: تاکنون 18 میلیارد تومان به سرمایه‌های این صندوق افزوده شده که بخش خصوصی این اعتبارات را تامین کرده است.

به گفته وی، بر اساس قانون، نهادهای دولتی اجازه سرمایه‌گذاری در این صندوق را ندارند.

صفاری‌نیا با تاکید بر اینکه برخی افراد و شرکت‌ها منابعی را که قابل توجه است به این صندوق اعطا کرده‌اند، افزود: منابع این صندوق صرف اموری چون برگزاری جایزه دانش‌آموزی نور و برنامه‌های هفته جایزه مصطفی (ص) صرف شده است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) از 7 مشارکت جدید در این صندوق خبر داد و گفت: صندوق توسعه فناوری‌های نوین 5 درصد سود سالیانه صندوق را تامین می‌کند و بانک رسالت نیز بر اساس توافقات صورت گرفته، 20 درصد از سرمایه صندوق را از طریق افزایش سرمایه به صورت قرض‌الحسنه تامین خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی در صندوق موقوفات جایزه مصطفی (ص) ادامه داد: اعتبارات این صندوق علاوه بر اعطای جایزه مصطفی (ص) صرف امور دیگری خواهد شد که از آن جمله می‌توان به ایجاد "باشگاه سرآمدان جهان اسلام" اشاره کرد.

به گفته وی، ایجاد این باشگاه در مرحله تدوین سند اجرایی است و از منافع صندوق موقوفات در این باشگاه هزینه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha