• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96121608938
  • خبرنگار : 71290

نماینده بجنورد:

اگر آمریکا از برجام خارج شود، بزرگ‌ترین بازنده نظام بین‌الملل خواهد بود

اگر آمریکا از برجام خارج شود، بزرگ‌ترین بازنده نظام بین‌الملل خواهد بود

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در صورت خروج آمریکا از برجام، بزرگ‌ترین بازنده، نظام بین‌الملل است،‌ گفت:‌ برجام نشان داد می‌توان براساس منافع مشترک و احترام متقابل به توافقی ارزشمند دست یافت. اگر چالشی بر سر اجرای آن است مسئول بدعهدی، لابی صهیونیسم و طرف مقابل است.

به گزارش ایسنا، علی قربانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس اظهار کرد: جهان ما، جهان در حال گذار است و در این دوره کشورهایی موفق می‌شوند که سنگ بنای توسعه خود را بر فرهنگ و هویت ملی بنا نهند. از ویژگی‌های این جهان، نارضایتی از وضع موجود است، نخبگان، متخصصان، اقوام، زنان، کارگران و کشاورزان همه ناراضی هستند.

وی تصریح کرد: نمونه این مساله اعتراض‌ها و تجمعاتی است که احزاب، جریانات سیاسی و مدنی هر روزه در اکثر نقاط جهان سازماندهی می‌کنند، گونه‌ای از  آن را در هفته‌های گذشته در کشورمان شاهد بودیم و دیدیم که چگونه دشمنان نظام آمادگی کامل داشتند تا از این ناآرامی‌ها حداکثر بهره برداری را داشته باشند.

این نماینده مجلس افزود:‌ بسیاری از رسانه‌های خارجی در این داستان دچار دستپاچگی شده و ماهیت واقعی خود را نشان دادند اما از منافع این رخداد، این است که صف‌ها از هم جدا شدند و معتقدان به اصل نظام و براندازی از هم جدا شدند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس خاطرنشان کرد: اصلاحات و اصلاح طلبی امری گریزناپذیر است و ریشه تاریخی دارد. اصلاح طلب کسی است که اصل نظام را قبول دارد و می خواهد وضع موجود را به وضع مطلوب تغییر دهد.

قربانی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ اظهار کرد: این توافق پیروزی بزرگ برای صلح‌اندیشان دنیا بود. برجام نشان داد می‌توان براساس منافع مشترک و احترام متقابل به توافقی ارزشمند دست یافت. اگر چالشی بر سر اجرای آن است مسئول بدعهدی، لابی صهیونیسم  و طرف مقابل است.

وی همچنین بیان کرد:‌ امروز باید مراقب واشنگتن- تل آویو- ریاض باشیم، اگر آمریکا از برجام خارج شود، بزرگ ترین بازنده این توافق، نظام بین‌الملل خواهد بود و دیگر هیچ کشوری در دنیا به توافقات بین المللی اعتماد نخواهد کرد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان این‌که وضعیت اقتصادی هر کشور از طریق بررسی متغیرهایی مانند رشد اقتصادی، تورم، بیکاری، وضعیت صادرات و واردات مشخص می‌شود، افزود: رشد اقتصادی کشور گرچه از ۷ - درصد در سال ۹۱، به ۱۰ درصد در سال ۹۵ رسیده اما میانگین رشد اقتصادی در ۵۰ سال گذشته، ۴.۲ درصد بوده که کمتر از چین، مالزی، ترکیه، عربستان و خاورمیانه است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به این که اقتصاد ایران در چند سال اخیر دو چهره داشته است، گفت: رشد اقتصادی نسبتا خوب و تورم زیر ۱۰ درصد دو چهره خوب اقتصاد ایران بوده و در نقطه مقابل با ابرچالش‌های بحران آب، مسائل زیست محیطی، بیکاری، نظام بانکی و صندوق‌های بازنشستگی مواجه است.

وی اظهار کرد: ۶۶ درصد محصولات صادراتی ما به ۵ کشور انجام می‌شود، در این راستا پایین بودن کیفیت زیرساخت‌ها، وجود مخاطرات سیاسی و فساد گسترده از دلایل شکست خصوصی سازی در کشور است که از ۱۰۰ شرکت برتر اقتصاد ایران، ۸۸ شرکت خصولتی است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس در پایان با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه‌اش و خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: بیش از ۳ سال است که از علی برکت الله جنابعالی در آغاز عملیات اجرای فاز دو پتروشیمی می‌گذرد اما علیرغم وعده‌های مکرر و دستور وزیر رفاه هنوز خبری از شروع فاز دو نیست این خواست مردم است، دستور فرمائید سریعا شروع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha