• جمعه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 96121809965
  • منبع : مطبوعات

فاطمه، صدای سرخ‌فام مدافع ولایت

فاطمه، صدای سرخ‌فام مدافع ولایت

زنده باد سرزمین مادری! زنده باد سرزمین ولایت! زنده باد سرزمین رؤیاهای طلایی! و زنده باد سرزمین یاس‌های سرخ و سروهای سربلند جنگاور و شجاعت‌های سجده کننده در سجاده‌های اقتدار پهن شده بر روی ستاره‌های تاریخ جاودان مولود کعبه!

به گزارش ایسنا، سینا واحد در ادامه یادداشت خود در روزنامه «قدس» نوشت: در هنگامه بزرگ یکصدهزار نفری «غدیر»، آنگاه که دست پرقدرت علی را برترین و مقدس‌ترین دست‌ها و برترین اندیشه بشر بالا برد و او را مولای همیشه قلب‌ها خواند و آینده پرلرزش و لغزش تمدن، سیاست و رهبری را، به او سپرد؛ همان دم، نطفه نافرمانی از برترین اندیشه بشر نیز شکل گرفت.

در آن دوران، «فاطمه»، نه تنها به دفاع پرغیرت برخاست، بل «رهبری» مدافعین «غدیر» و اندیشه ولایت را به نمایشی پرجلوه و قدرتمندانه از یک زن در جامعه و تمدن «مدینه نوظهور» تبدیل کرد و به تاریخ بزرگ خاورمیانه و جهان نشان داد که از یک «مدینه پُر از مرد»، نه تنها «مردتر است» بلکه خردمندتر، با «شخصیت‌تر» و نیز فداکارتر است.

این سه ویژگی بارز بانوی یگانه تاریخ، یعنی «خردمندی آشکار»، «شخصیت متین» و «فداکاری روشنایی بخش» سبب شده است تا در سیر تحول و تطور اندیشه و تاریخ در سراسر جهان اسلام، متفکرین و مفسرین و مورخین از «فاطمه» به عنوان بانوی پرقدرت و با شخصیت و با فضیلت‌ یاد کنند. اما هنگامی که به فصل پایانی و در حقیقت رهبری مدافعین «حرم ولایت» او می‌رسند، برخی از آن‌ها‌ احساس خجالت و شرمندگی کرده و بدین ترتیب از یکی از بزرگ‌ترین «هشدارها»ی تاریخی یک قهرمان جهانی، یا یادی نمی‌کنند و یا زود می‌گذرند!

آری... مادر قهرمانان و مادر همه نیکی‌ها و زیبایی‌ها در آخرین ساعات عمر شریف، وصیت می‌کند: که... «مقبره»‌اش مخفی باشد! مخفی از چشم مدینه سیاسی و سیاست زده آن روزگار!

هیچ «قهرمانی» را در عرصه تاریخ تمدن بشر نمی‌توان یافت که چنین «هشدار باش» هوشمندانه، پرقدرت و «لبریز از دعوت به فهم تاریخی ولایت» را داده باشد.

بنابراین، اگر به نقش «قهرمانی» فاطمه، در روح بشر ایمان داشته باشیم و در این «کارکرد باطنی تحول آفرینانه» تردید به خود راه ندهیم، این «هشدارباش» قهرمان سرزمین مادری را، باید در چرخه اندیشه فعال امروزین جوامع مسلمانی، زنده کنیم و دایم از آن سخن بگوییم.

متأسفانه، تمامی رسانه‌های جهان اسلام هم در زادروز این قهرمان «سکوت» می‌کنند و هم در سالروز شهادتش! کلمات طلایی ... اشهد الله و ملائکة، انی ولی لمن والاک، و عدو لمن عاداک، و حرب لمن حاربک... . می‌بایست، سرفصل درخشنده راهبرد بزرگ جنگ فرهنگی و نبرد ارزش‌ها و شرافت‌های ملی و تاریخی و فراتاریخی ما، قرار بگیرد.

آن «روح بزرگ و پرقدرتی» که توانسته است، بزرگ‌ترین پیوند روحی و عاطفی را در روح جامعه ایرانی، شکل ببخشد، بی تردید، می‌تواند در هر «جبهه‌ای» قدرت آفرینی کند و قدرت و اندیشه برتر را به افق‌های چشمنواز، پیوند بزند. «سرزمین مادری»، اگر بر «اقیانوس پیمای قدرتِ محبت و ولایت» فاطمه(س) سوار شود، هر چالش ضد ملی را ویران خواهد کرد و هر ناهنجاری و ناهمواری‌ها را هموار خواهد ساخت و هرگونه سختی و آزار و اذیت را که توسط دشمن تراشیده شود، له کرده و پشت سر خواهد انداخت. پس زنده باد همیشه و همه جا و در همه صحنه‌ها، نام پرنشاط و پرقدرت و پرفردای «فاطمه» (س) این قهرمان صدای سرخفام مدافع «ولایت».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha