• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 96121910409
  • خبرنگار : 71548

وزیر راه و شهرسازی پیام داد

«دلیران تنگستان» برای ماندگاری شهنواز کافی بود

«دلیران تنگستان» برای ماندگاری شهنواز کافی بود

وزیر راه و شهرسازی معتقد است که ساخت سریال «دلیران تنگستان» کافی بود تا نام همایون شهنواز برای همیشه در تاریخ فرهنگ و هنر ما ماندگار شود.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی با انتشار پیامی در پی درگذشت همایون شهنواز، خالق سریال‌های «دلیران تنگستان» و «روزهای به‌یادماندنی» نوشته است:

«انا لله و انا الیه راجعون

هنرمند صاحب‌نام و متواضع، استاد همایون شهنواز ناباورانه از بین ما رفت و به دیدار حق شتافت و دوستداران فرهنگ و هنر را داغدار کرد. شیفتگی او به تاریخ و فرهنگ ایران‌ زمین باعث شد که در سال‌های جوانی، و در شرایط حساس تاریخی کشور، سریال «دلیران تنگستان»، یکی از جاودانه‌ترین آثار تلویزیون را خلق کند و با نگاهی ملی و میهنی، روایتی استعمارستیزانه از قیام مردم دلیر و وطن‌دوست بوشهر و تنگستان را در برابر متجاوزان انگلیسی ارائه کند. این نگاه هوشمندانه و زمانه‌شناسیِ مؤثر همایون شهنواز سبب شد تا شهید «رئیسعلی دلواری» از پس پرده‌ی غبارآلود تاریخ رخ بنماید و رشادت‌ها و دلاوری‌های او و مردمان دلوار و تنگستان عالمگیر شود. شهنواز اگرچه آثار ارزشمند دیگری همچون سریال تلویزیونی «روزهای به‌یاد ماندنی» و فیلم سینمایی «شاه خاموش» را هم ساخته و برای فیلمنامه‌ی «شب واقعه» که براساس زندگی شهید دریاقلی سورانی است، سیمرغ بلورین هم گرفته، اما اگر تنها همان سریال «دلیران تنگستان» را داشت، کافی بود تا نامش برای همیشه در تاریخ فرهنگ و هنر ما ماندگار شود.

اینجانب به نوبه خود، از صمیم قلب، این مصیبت را به جامعه هنری کشور و خاندان محترم شهنواز تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای روان بلندش آمرزش و رحمت گسترده و برای بازماندگان و همکارانش، تندرستی و عمر دراز توأم با توفیق خدمت به کشور عزیزمان ایران مسألت می‌کنم.»

عباس آخوندی

به گزارش ایسنا، کارگردان سریال «دلیران تنگستان» و «روزهای به‌یادماندنی» که روز شنبه (پنجم اسفند ماه) در حادثه‌ای در منزل شخصی خود دچار حادثه شده بود، به دلیل شدت سوختگی و همچنین ایست قلبی در بیمارستان درگذشت. علت این حادثه نشت گاز و انفجار بود. مراسم تشییع این هنرمند امروز از مقابل خانه سینما برگزار شد و قرار است پیکر او در شهرستان دلوار در کنار خانه رییسعلی دلواری به خاک سپرده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha