• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96121910486
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۹ اسفند بخوانید؛

واکنش‌ها به تعرض به سفارت ایران/۵ سال حبس برای طاهری/فردا؛اولین جلسه پرونده گلستان هفتم

واکنش‌ها به تعرض به سفارت ایران/۵ سال حبس برای طاهری/فردا؛اولین جلسه پرونده گلستان هفتم

دیدار نوجوانان و جوانان تهرانی و البرزی عازم اردوهای راهیان نور با رهبرانقلاب، دعوت روسیه از جلالی برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بیانیه مشترک ریاض و لندن علیه تهران، احتمال صدور مجوز آمریکا برای فروش هواپیما به ایران، اهتزاز پرچم ایران در سفارت کشورمان در لندن، «فرقه شیرازی» به روایت حمید بعیدی‌نژاد، موافقت رهبر انقلاب با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومان، حضور «علی‌اکبر جوانفکر» در دادسرای فرهنگ و رسانه، محکومیت «محمدعلی طاهری» به ۵ سال حبس و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، نوزدهم اسفند ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، نوجوانان و جوانان تهرانی و البرزی عازم اردوهای راهیان نور، با رهبرانقلاب دیدار کردند. حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار تصریح کردند: نسل جوان امروز برای عقب‌راندن دشمن از نسل اول آماده‌تر است.

مقام معظم رهبری همچنین به‌مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه‌(س) و عید نوروز با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومان موافقت کردند.

در جمع دو هزار نفری  دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی  نیروی انتظامی نیز سردار صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه نیروی انتظامی بایستی در مقابل دشمنان خبیث قدرت تصمیم گیری داشته باشد تصریح کرد:به کسی که به قصد کشت به سمت نیروی انتظامی تیر اندازی کرد باید واکنش مقتدرانه نشان داد.

والنتینا ماتوینکو، رئیس مجلس فدرال روسیه در نامه‌ای رسمی از کاظم جلالی برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه دعوت کرد. این دعوت از جلالی در قامت عضویت در کمیته اجرایی بین المجالس جهانی انجام شده است. این اتفاق برای اولین بار است که رخ می دهد.

لاهوتی از نشست فراکسیون مستقلین با ربیعی و آخوندی خبر داد و گفت که این فراکسیون صبح سه‌شنبه با وزرای راه و رفاه تشکیل جلسه خواهد داد و بعد از جلسه درباره موضع فراکسیون نسبت به استیضاح تصمیم گیری می‌شود.

ساعاتی بعد از آنکه عصر روز جمعه به وقت لندن تعدادی اندک از فرقه‌ای مذهبی به سفارت ایران در کشور انگلستان تغرض کرده و پرچم کشورمان را به پایین کشیدند، پرچم کشورمان در جای خود در سر در ورودی ساختمان سفارت کشورمان در لندن نصب شد.

در همین ارتباط دهقانی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی موضوع تعرض به سفارت ایران در انگلیسدر جلسه روز یکشنبه هفته جاری این کمیسیون خبر داد.

سخنگوی دولت هم نسبت به تعرض عده‌ای به سفارت کشورمان در لندن واکنش نشان داد و تاکید کرد این موضوع واکنش قاطع جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت.

همچنین حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در کانال تلگرام شخصی خود درباره «فرقه شیرازی» نوشته است: «هر گروه، فرقه و جریان عقیدتی یا سیاسی هویت خود را به هر حال در یک مقطعی از فعالیت خود بدون روتوش به نمایش عمومی میگذارد و آنجاست که همگان می توانند در یک قاب تصویر، برداشتی واضح از اعماق تاریک آن جریان و یا فرقه پیدا کنند. وی همچنین در تازه‌ترین توییت خود درباره حمله‌کنندگان به سفارت ایران در لندن اعلام کرد که دولت بریتانیا نسبت به مصونیت سفارت ایران تعهد بی‌قید و شرط دارد.

در همین رابطه علی اکبر ولایتی نیز پس از دیدار با رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ در جمع خبرنگاران با بیان این‌که «دولت انگلیس درباره حمله به سفارت انگلیس باید پاسخگو باشد»،گفت: دولت انگلیس در جلوگیری از حمله به سفارت ایران کوتاهی کرده است چون اگر می‌خواست می‌توانست جلوی هجوم چند نفر اوباش را بگیرد.

در پایان سفر ولیعهد سعودی به انگلیس، ریاض و لندن بیانیه مشترکی علیه تهران صادر کردند .در این بیانیه دو طرف که خود از حامیان اصلی تروریسم و افراط‌گرایی هستند بر اهمیت مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید کردند.

محمدباقر خرمشاد  دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به سفر لودریان به تهران با بیان اینکه نمی‌توان ایران را در آینده منطقه نادیده گرفت، گفت:‌ فرانسه تلاش می‌کند تا از یک سو در برابر بدعهدی‌های ترامپ ایستادگی کند و از سوی دیگر به نوعی غرب و ایالات متحده را نمایندگی کند. وی افزود: فرانسه باید صداقتش را در مورد یمن ثابت کند.

همچنین محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر که به منظور شرکت در سی و هفتمین اجلاس سالانه حقوق بشر به ژنو مقر اروپایی سازمان ملل سفر کرده است پیش از عزیمت به کشور سوییس گفت: در سازمان ملل ارزیابی و استاندارد دوگانه و دغل بازی سیاسی به جای پیگیری حقوق بشر وجود دارد و در این سازمان حقوق بشر پوششی برای دفاع از تروریست‌ها و اقدامات تروریستی است. وی افزود: آمریکا و اروپا صلاحیت صحبت در امور حقوق بشر را ندارند

المانیتور از احتمال صدور مجوز آمریکا برای فروش هواپیما به ایران خبر داد. این پایگاه خبری آمریکایی به نقل از یک منبع ایرانی مدعی شد که وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز لازم برای فروش چند هواپیما از یک شرکت کانادایی به ایران را صادر کرده است.

در مراسم گرامیداشت پانزدهمین سالگرد شهادت آیت الله سید محمد باقر حکیم و نهمین سالگرد رحلت حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبد العزیز حکیم، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آمریکا تلاش می کند که داعش در سوریه باقی بماند تا جهان اسلام همیشه در بحران و رژیم صهیونیستی ایمن باشد.

در همین مراسم علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری  امور بین‌الملل با بیان اینکه آمریکا به دنبال نفوذ موذیانه در عراق و تجزیه کشورهای اسلامی است تاکید کرد: حضور مستشاری ایرانی در عراق به درخواست این کشور بود و دفاع از عراق وظیفه ما است.

«علی‌اکبر جوانفکر» مشاور رسانه‌ای دولت دهم صبح امروز (شنبه) در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت. وی قبل از ورود به دادسرا اظهار کرد: برای حضور در شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه احضاریه‌ای ارسال شد که به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در این شبعه حضور یابم. جوانفکر گفت: برای پاسخگویی آماده هستیم و به قانون تمکین می‌کنیم و امروز در اینجا حضور پیدا کردیم که بدانیم موضوع چیست.

همچنین سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران از برگزاری اولین جلسه پرونده عامل شهادت سه نفر از ماموران نیروی انتظامی در حادثه خیابان پاسداران به صورت علنی در روز یکشنبه- ۲۰اسفندماه - خبر داد و اظهار کرد: جلسه مقدماتی رسیدگی به این پرونده برگزار شد و قرار است فردا به این پرونده در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی رسیدگی شود.

وکیل مدافع سرکرده گروه عرفاه حلقه از محکومیت «محمدعلی طاهری» به ۵ سال حبس از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داد و گفت: پرونده تاکنون دو مرحله به دیوان عالی کشور رفته و دیوان صراحتاً اعلام کرده که موکلم مشمول ماده ۲۸۶ نمی‌شود؛ زیرا موکل از سال ۸۹ در زندان بسر می برد، ولی مجدد رأی صادر شده است.

نتایج اولیه سی امین دورهانتخابات هیات مدیره کانون وکلای مرکز  مشخص شد. این انتخابات پنج شنبه_ ۱۷ اسفند ماه_ برگزار شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha