• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96122010882
  • خبرنگار : 71560

جلیلی: نظام اجتماعی ما باید در جهت تامین منافع افراد زحمتکش باشد

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: باید قبول کنیم که امروز نظام اجتماعی ما در جهت منافع توده‌های زحمتکش نیست بلکه در جهت حمایت از منافع افراد خاص است.

به گزارش ایسنا، علی جلیلی شیشوان در نطق میان دستور جلسه علنی امروز بیان کرد: سال‌ها پیش متوجه قرابت خویش با تمام مردم دنیا شدم و ذهنم را با این حقیقت که من حتی ذره‌ای از مردم کره زمین برتر نیستم تطبیق دادم. مادامی که طبقه اجتماعی متوسط و رو به پایین با فراوانی زیاد وجود داشته باشد که من نیز عضوی از این مجموعه هستم و تا زمانی که عدالت اجتماعی متجلی نشده است من آزاد نیستم.

وی در ادامه گفت: در طول مدت حضورم در مجلس بر تمام اظهارات همکاران به حمایت از این قشر و رفع مشکلات آنها به دقت گوش دادم و حتی یادداشت برداشتم اما ذهن و اندیشه‌ام تا به امروز تغییر نکرده است چرا که این اظهارات هر روز فاصله طبقاتی را گسترده‌تر می‌سازد و فساد اجتماعی را به عنوان هنجار در بین مردم مرسوم می‌کند. این موضوع در تعارض با اصول دین است و ذات و روح آزادی را از انسانیت سلب می‌کند.

نماینده مردم مراغه در ادامه گفت: برای استقرار حکومت اسلامی قریب به ۳۰۰ هزار شهید دادیم که باید حافظ خون شهدا و رهروی آنها باشیم. من از پشت این تریبون اعلام می‌کنم که در تقابل با الگوهای غلط مدیریتی که در آن زندگی می‌کنم قرار دارم. من معتقد به تغییر ساختار نظام اداری هستم اما اگر امکان‌پذیر باشد از مسیر ابزاری و علمی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: امروز که هستم دوران جوانی‌ام از خاطرم می‌گذرد. من تمام فرآیندهای کارگری را شاهد بودم و تمام محرومیت‌های آن روز را به یاد دارم و از آن زمان تا به امروز قلبم با کارگران بوده است. من به مردان و زنان که در کارخانجات و معادن مشغول به کار هستند، می‌اندیشم. به دلیل نداشتن حامی پذیرای ظلم شدند لذا از دولت می‌خواهم به فکر معیشتی افراد محروم و جوانان و تحصیلکردگان مدرک به دست باشیم.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: دولت باید برای جوانان تحصیلکرده بیکار که در جامعه ناامید شده‌اند و احساس فاصله از آن می‌کنند تدبیر مناسب در تصمیم‌گیری داشته باشد. از وزیر صنعت و معدن درخواست دارم در کنار اقدامات انجام شده صنعتی برای بهبود وضعیت صنعتگران توجه کافی داشته باشد.

جلیلی خاطرنشان کرد: آیا وزیر کشاورزی نمی‌داند که محصولات کشاورزی در کشور ارزش کمتری داشته و قیمت فروش آن به قیمت هزینه‌ای آن نمی‌رسد لذا آقای وزیر باید هزینه کشاورزی را کمتر کرده و به صورت یکپارچه نسبت به آفت‌زدایی اقدام کند تا کشاورزان بیشتر از این متضرر نباشند.

وی در ادامه گفت: در کشور ما اکثر افراد ورزشکار هستند. متاسفانه در انتخاب روسای فدراسیون‌ها آیین‌نامه‌های انتخابات فدراسیون اجرا نمی‌شود و به صورت سلیقه‌ای رفتار می‌گردد که این به نفع نخبگان ورزشی نمی‌باشد لذا از وزیر ورزش تقاضا دارم نسبت به تغییر آیین‌نامه‌های فدراسیون بازنگری کند و از فدراسیون ورزش مجلس انتظار می‌رود طرحی را در این زمینه پیشنهاد نماید تا حق نخبگان ورزشی ضایع نشود.

جلیلی گفت: راه‌های ما اعم از جاده‌ای، ریلی و هوایی در مقیاس منطقه‌ای کمترین تناسب را با استانداردهای جهانی ندارد. از وزیر راه درخواست می‌شود نسبت به بازسازی و نوسازی جاده‌ای، ریلی و هوایی اقدام کنند. من امروز به مادران و زنانی فکر می‌کنم که برای تامین معیشت ناچیز به کار در خارج از منزل وا داشته می‌شوند و فرزندان خود را بی‌پناه رها می‌کنند. با چنین اتفاقی بذر آسیب‌های اجتماعی در منطقه و کشور کاشته می‌شود. من شاهد دیدن نوجوانانی هستم که زندگی کوچک‌شان شکسته و نفرت‌انگیز شده به دلیل اینکه پول تبهکاران امروز از گوش و خون چنین نوجوانانی به دست می‌آید.

وی در پایان گفت: این خطای عملکرد دانشگاه‌های کشور است که نمی‌تواند راه‌حل مشکلات را ارائه دهد چرا که دانشگاه‌های ما کم زورتر از آن است که نظریه‌ها را تحلیلی و کاربردی به جامعه ارائه دهد. در نهایت باید قبول کنیم که امروز نظام اجتماعی ما در جهت منافع توده‌های زحمتکش نیست بلکه در جهت حمایت از منافع افراد خاص است که ممکن است برای مردی که کار نمی‌کند توده‌های ثروت تدارک ببیند در حالی که میلیون‌ها نفر با کار طاقت‌فرسا به سختی زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha