• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96122011023
  • خبرنگار : 71565

سلیمانی: برای سپردن سرنوشت مردم به دست خودشان تلاش شود

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر آن است که در مرحله سیاسی سرنوشت‌ساز، زمینه مشارکت همه افراد جامعه ایجاد شود، گفت: رسالت قانون اساسی سپردن سرنوشت مردم به دست خودشان است.

به گزارش ایسنا، حسن سلیمانی نماینده کنگاور در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: ویژگی انقلاب اسلامی نسبت به دیگر نهضت‌های ایران در سده‌های اخیر مکتبی بودن آن است. ملت ایران پس از گذر از مشروطه و نهضت ملی شدن نفت به این تجربه گرانبها دست یافته‌اند که علت عدم موفقیت این نهضت‌ها مکتبی نبودن آن مبارزات است.

وی افزود: از این حیث وجدان بیدار ملت با رهبری حضرت امام، ضرورت نهضت اصیل مکتبی و اسلامی را دریافته است. از این حیث حکومت اسلامی از دیدگاه اسلام برخاسته است. رسالت قانون اساسی این است که زمینه‌های اساسی نهضت را عینیت بخشد و شرایطی ایجاد کند که انسان‌ها با ارزش‌های اسلامی پرورش پیدا کنند و برای سپردن سرنوشت مردم به دست خودشان تلاش شود.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مراحل سیاسی سرنوشت‌ساز باید زمینه مشارکت همه افراد جامعه ایجاد شود که این همان تحقق حکومت مستضعفان در زمین است. انقلاب اسلامی با سرمایه اجتماعی امام و امت به پیروزی رسید. این دو سرمایه، وحدت و همدلی بین مردم در مقاطع خاص، در بزنگاه‌هایی مانند ۲۲ بهمن و ۹ دی آشکار می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: در مقاطع بحرانی می‌توان برای حل مشکلات از این سرمایه اجتماعی استفاده شود که در این باره شناسایی عوامل موثر در تقویت و تضعیف این سرمایه اجتماعی اهمیت دارد. بی توجهی به قانون، تضعیف مشارکت سیاسی، جابه‌جایی ارزش‌ها و نفوذ ارزش‌های بیگانه، تغییر سبک زندگی مردم از مواردی است که باید در مقابل آن ایستاد و در ارزیابی سرمایه اجتماعی مدنظر باشد. ناکارآمدی مدیران، اشرافی‌گری مسوولان، پاسخگویی ضعیف، رشد مفاسد اداری، تقدس‌زدایی از ارزش‌ها، توزیع نامناسب ثروت، اینها تضعیف در تضعیف سرمایه‌های اجتماعی کشور موثر است باید از آنها پرهیز کرد.  باید به افزایش رضایتمندی جامعه از کارگزاران، صادق بودن مسوولان و پاسخگویی به مردم، تلاش برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، اهتمام جدی ورزید.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی در پایان درخصوص حوزه انتخابی خود گفت: در جهت توجه جدی، وزارت کشاورزی و وزارت صنعت و معدن و تجارت برای اقدام در پرداخت بهای چغندرکاران و مساعدت برای ایجاد کارخانه قند جدید تاکید دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha