• دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96122111548
  • خبرنگار : 71474

مدیرکل دفتر بررسی سانحه سازمان هواپیمایی:

کمیته بررسی سانحه هواپیمای ترکیه تشکیل می‌شود/ دعوت از نمایندگان ۳ کشور برای حضور در کمیته

کمیته بررسی سانحه هواپیمای ترکیه تشکیل می‌شود/ دعوت از نمایندگان ۳ کشور برای حضور در کمیته

مدیرکل دفتر بررسی سانحه سازمان هواپیمایی اعلام کرد: با رسیدن نیروهای بررسی سازمان هواپیمایی به محل حادثه، رسما عملیات بررسی ابعاد این حادثه و بررسی اطلاعات مربوط به آن آغاز شده است.

حسن رضایی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: به دنبال سقوط هواپیمای CL۶۰ ترکیه که شب گذشته حوالی شهرکرد ایران سقوط کرد، تیم‌های بررسی سازمان هواپیمایی کشوری به محل حادثه اعزام شدند و کار بررسی ابعاد مختلف این سانحه آغاز شد. تاکنون هشت جسد از مسافران این پرواز شناسایی شده و البته هلال‌احمر چهارمحال بختیاری به طور مستقیم مسئولیت ابعاد انسانی این حادثه را برعهده دارد.

وی با بیان این که براساس قوانین بین‌المللی ایران با عنوان کشوری که سقوط هواپیما در آن رخ داده مسئول و رییس کمیته بررسی سانحه خواهد بود، گفت: با توجه به این که این هواپیما ترکیه‌ای بوده ساخت کشور کاناداست و دو تبعه از اسپانیا نیز در آن حضور داشتند ما از مقامات هر سه کشور درخواست کرده‌ایم که در صورت تمایل نماینده‌هایی را به ایران معرفی کنند تا در جلسات کمیته بررسی حاضر باشند.

به گفته مدیرکل دفتر بررسی سانحه سازمان هواپیمایی، در حال حاضر ترکیه دو نماینده رسمی از طرف خود برای حضور در این کمیته اعلام کرده‌است.

رضایی‌فر در پاسخ به این سوال که زمان احتمالی ارائه‌ی گزارش ابتدایی از این حادثه چه زمانی تخمین می‌شود نیز اعلام کرد: با توجه به این‌که کمیته بررسی این حادثه به تازگی تشکیل شده و نیاز به بررسی ابعاد دقیق کار خواهد بود، نمی‌توان به طور دقیق از زمان پایان یافتن بررسی‌ها حرفی زد اما سازمان هواپیمایی کشوری تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن گزارش‌های ابتدایی خود از این حادثه را ارائه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha