• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 96122212309
  • خبرنگار : 71062

ویژگی‌های کتاب «سرباز کوچک امام» بر اساس تقریظ مقام معظم رهبری

ویژگی‌های کتاب «سرباز کوچک امام» بر اساس تقریظ مقام معظم رهبری

نشست خبری تشریح تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «سرباز کوچک امام» برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست، کیانی مدیرمسئول انتشارات موسسه پیام آزادگان با اشاره به چاپ حدود ۸۵۰ عنوان کتاب با موضوع  آزادگان دفاع مقدس گفت: ۱۹۰ عنوان از این تعداد را این موسسه به چاپ رسانده است و تا نمایشگاه کتاب سال آیند هفت عنوان دیگر را به چاپ خواهیم رساند.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار مصاحبه تصویری و صوتی با آزادگان در این موسسه ثبت و ساماندهی شده است که پژوهشگران می‌توانند از این گنجینه ارزشمند برای تولید آثار مورد علاقه خودشان از آن استفاده کنند.

در ادامه دکتر محمدرضا سنگری- پژوهشگر- اظهار کرد: بدون طرح مسله اسارت، دفاع مقدس بدون هویت خواهد بود. همانطور که عاشورا دو وجه شهادت و اسارت داشت و اتفاقات بعد از اسارت عاشورا و وقایع آن را تاکنون زنده نگه داشته است، دفاع مقدس نیز همچون همان واقعه، امور این دو وجه را داراست.

وی انجام ۳۵۰ ساعت مصاحبه، بازخوانی و وسواس علمی و همچنین ۳۸ هزار سوال مطروحه در تدوین این کتاب توسط نویسنده به علاوه بهره‌گیری از هم‌اردوگاهی‌های مهدی طحانیان و روایت صادقانه، ساده و سینمایی را از ویژگی‌های کتاب «سرباز کوچک امام» برشمرد.

متن تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «سرباز کوچک امام (ره)

بسمه تعالی

سرگذشت این نوجوان شجاع و باهوش و صبور در اردوگاه‌های اسارت، یکی از شگفتی‌های دفاع مقدس است؛ ماجراهای پسربچه سیزده چهارده ساله‌ای که نخست میدان جنگ و سپس میدان مقاومت در برابر ماموران درنده خوی بعثی را با رفتار و روحیه‌ای اعجاب‌انگیز، آزموده و از هر دو سربلند بیرون آمده است. دل بر مظلومیت او می‌سوزد ولی از قدرت و تحمل و صبر او پر می‌کشد؛ این نیز بخشی از معجزه بزرگ انقلاب اسلامی است. در این کتاب، نشانه‌های خباثت و لئامت ماموران بعثی آشکارتر از کتاب‌های مشابهی است که خوانده‌ام. به هرحال این یک سند با ارزش از دفاع مقدس و انقلاب است؛ باید قدر دانسته شود.

خوب است سست پیمان‌های مغلوب دنیا شده، نگاهی به امثال این نوشته صادقانه و معصومانه بیندازند، شاید رحمت خدا شامل آنان شود.

کتاب «سرباز کوچک امام(رحمه‌الله)» به قلم فاطمه دوست‌کامی و در ۷۶۱ صفحه، توسط انتشارات پیام آزادگان منتشر شده است.

در این کتاب، خاطرات دوران اسارت آزاده‌ی سرافراز، مهدی طحانیان در سنین نوجوانی در زندان‌های رژیم بعث عراق (۱۳۶۱ تا ۱۳۶۹) روایت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha