• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96122212725
  • خبرنگار : 71560

در دفاع از آخوندی

حضرتی: آخوندی توانسته از امکانات استفاده و فرصت را برای جلب سرمایه‌گذار فراهم کند

حضرتی: آخوندی توانسته از امکانات استفاده و فرصت را برای جلب سرمایه‌گذار فراهم کند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس،‌ گفت: آخوندی توانسته از امکانات کشور استفاده کند و با مدیریتی پویا فرصت را برای جذب سرمایه‌گذارهای خارجی فراهم سازد.

به گزارش ایسنا، الیاس حضرتی در مخالفت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی، بیان کرد: امروز ما در خصوص موضوع مهمی در قالب استیضاح آقای آخوندی و سایر وزرا تصمیم می‌گیریم. بنده از وزرای استیضاح‌کننده تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار وزارتخانه و کشور قرار دادند تا مسائل و مباحث خود را به خوبی مطرح کنند. امروز گزارشی از کارهای مثبتی که در کشور انجام شده داده شد. یک بار هم شده خبر اقدام مثبت به مردمی که همه خبرهای منفی و ناامیدکننده شنیده‌اند ارائه شد.

حضرتی در ادامه گفت: استیضاح‌کنندگان این امر را با عجله انجام دادند و در محورهای استیضاح این نقص مشخص است. عادت بدی که در بین ما وجود دارد این است که زمانی که فاجعه و بحرانی در کشور پیش می‌آید به جای اینکه به دنبال ریشه بحران باشیم شروع به سرزنشش می‌کنیم. وزیر هنوز در بحران و در بین برف و باران است و به منطقه سردسیر رفته است و ما عوض اینکه به او روحیه دهیم شروع به استیضاح او می‌کنیم. منتظر می‌ماندید تا جعبه سیاه بیاید تا ببینیم مشکل چیست. این استیضاح عجولانه شد و از نقاط ضعف آن است.

وی افزود: نکته بعدی این است که استیضاح سه وزیر با هم در مجلس مطرح شد که سابقه نداشته است و از روال طبیعی موضوع را خارج کرد و مساله بعدی زمان مطرح شدن استیضاح است. استیضاح وزیر راه و ترابری در این ایام مانند استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مهرماه است. اکنون سفرهای استانی در اوج خود است زمان مناسبی برای استیضاح نیست. ما امروز در کشور مشکلاتی داریم که ریشه این گرفتاری‌ها به نوعی به مدیریت کشور بر می‌گردد. آیا ما به مدیریتی معتقدیم که باید دست بر روی دست گذاشته و با لابی‌گری یک بله بگوییم و کار را انجام ندهیم و خودمان را در چارچوب بودجه‌های سنواتی عمرانی محصور کنیم؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: یا اینکه با روش مدیریتی باز با نگاه به تجارب و روند جهانی فرصت را برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی فراهم کنیم. آخوندی توانسته با مدیریتی زنده و پویا و استفاده از امکانات فرصت را برای حرکت رو به جلو فراهم کند. من امروز نمی‌خواهم از شخص آقای آخوندی به عنوان نوه آیت‌الله امینی و یا فرزند آیت‌الله آخوندی دفاع کنم بلکه می‌خواهم از این زاویه دفاع کنم که ایشان با مدیریت خود توانسته به جای اینکه وزارتخانه را به بودجه عمرانی صفر درصد محدود کند فضا را برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی فراهم سازد. ما امروز بحران‌های زیادی در کشور داریم اما مهم‌ترین بحران ما جذب سرمایه‌گذار است. بالاترین جذب سرمایه‌گذاری چه در بخش داخلی و چه در بخش خارجی در دوره وزارت ایشان انجام شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ایشان به نوعی توانسته از بودجه خود برای بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی و هوایی استفاده کند. آقای قاضی‌پور آن زمانی که مذاکرات برجام ادامه داشت و عده‌ای از مدیران نشسته بودند تا نتیجه را ببینند آقای آخوندی در حال رایزنی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی بودند. ما باید امروز کشورهای با انگیزه اسلامی را مدنظر خود قرار دهیم. تا کی باید مردم را به خاطر ضعف مدیریت در کشور تنبیه کنیم.

حضرتی خاطرنشان کرد: ما امروز آقای آخوندی را به دلیل اینکه پرچمدار نوسازی خطوط هوایی در کشور شده است استیضاح می‌کنیم؟ ایشان از تمام لابه‌لای پیچ و خم‌های موجود در جهان توانستند قرارداد هواپیما امضا کنند. ما امروز باید در خصوص مدیریت نوآوری کشور تصمیم بگیریم. مدیریت ایشان اشتغال را رو به جلو برده است و سرمایه‌گذار جذب کرده است که این امر یکی از نیازهای اساسی کشور است. من امروز از همه همکاران درخواست می‌کنم که پیام رای مجدد شما به آقای آخوندی حمایت از مدیریتی نوآوری باشد.

وی در پایان گفت: امروز می‌خواهیم در خصوص وزیری که در قد و قامت یک وزیر واقعی است و اشراف کلان به مسائل کشور دارد تصمیم‌گیری کنیم که او را تشویق کنیم که منجر به تشویق سایر وزرای پرتلاش خواهد شد و یا او را تنبیه کنیم. امیدوارم بتوانیم با رای قاطع از این وزیر کارآمد که برای سال ۹۷ بخش زیادی از ایجاد اشتغال را بر عهده دارد، حمایت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha