• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 96122313255
  • خبرنگار : 30054

رونمایی از اولین کلکسیون‌های چرم درسا با کریستال‌های سواروسکی

چرم درسا

گروه چرم درسا از اولین کلکسیون‌های خود با کریستال‌های سواروسکی در خانه درسا رونمایی کرد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، در ابتدای این مراسم که هجدهم اسفندماه با حضور مدیرعامل سواروسکی و بنیانگذاران درسا برگزار شد، «شاهین فاطمی» مدیرعامل چرم درسا با اشاره به اینکه لایسنس سواروسکی برای برند چرم درسا این امکان را فراهم می‌کند که درسا بتواند دانش خود را در جنبه‌های مختلف غنی‌تر کند، افزود: در سه سال گذشته طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که ما باید به سمت اقتصاد ملی و خودکفایی حرکت کنیم، چرم درسا نیز با اخذ لایسنس، سعی در خودکفایی در صنعت پوشاک و همچنین حضور میان برندهای برتر دنیا در بازار بین‌الملل را دارد.

فاطمی، بنیان‌گذار و مدیرعامل چرم درسا افزود : در صنعت پوشش و سبک لباس، درسا نخستین برندی است که توانسته است لایسنس یا دانش فنی یک برند اروپایی را از آن خود کند. همچنین چرم درسا اولین برندی است که لایسنس سواروسکی را در خاورمیانه برای صنعت چرم اخذ کرده است. قابل ذکر است که این لایسنس به معنای حق استفاده از برند سواروسکی در محصولات درسا است.

مدیرعامل چرم درسا با بیان اینکه ما به دنبال حضور در بازارهای بین‌المللی و معرفی محصولات ایرانی به سایر کشورها هستیم، تصریح کرد: علاوه بر محصولات سواروسکی، چرم درسا توانسته است که دانش طراحی، دانش خط تولید و دانش ارتباطات جهانی را از برند سواروسکی اخذ کرده تا به عنوان یک محصول تمام ایرانی بتواند به بازارهای بین‌المللی ورود کند.

فاطمی با بیان اینکه صنعت پوشش ایران یک صنعت ۴۰ هزار میلیارد تومانی است، اضافه کرد: ما از این صنعت غافل شدیم و آنطور که باید و شاید به این صنعت گسترده نپرداختیم. در کشور ما مصرف کفش به طور حدودی در سال ۲۱۰ میلیون جفت است. ما بخش بزرگی از این صنعت را از طریق واردات کالای آماده از بین برده‌ایم. هیچ زمان نباید گفت که واردات نباید انجام شود. اما باید اقتصاد پایدار برای این صنعت ایجاد شود.

وی ادامه داد: برای ساخت اقتصاد پایدار در کشور، باید سهم ساخت داخل را در صنعت پوشش زنده کنیم. صرفا ارزآوری به صادرات نیست. اگر ما بتوانیم تولیدات داخل را به صورت صحیح به فروش داخلی برسانیم، یعنی توان ارزآوری را افزایش داده‌ایم. به ازای ورود هر کالای خارجی، به صورت ناخواسته هم فرهنگ دیگر کشورها را وارد ایران کردیم و هم ارز کشور را از دست می‌دهیم .

در همین خصوص «اندرو موجیکا» مدیرعامل سواروسکی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ما با برنامه‌های بلندمدت و دقیق به همراه چرم درسا وارد ایران شدیم، افزود: اقتصاد ایران یک اقتصاد پیش‌رو و در حال پیشرفت است. طراحی‌های خاص و آمیخته شدن چرم به همراه کریستال‌های سواروسکی می‌تواند تاثیر به سزایی در صنعت پوشش و سبک لباس ایران و حتی منطقه داشته باشد.

مدیرعامل سواروسکی با اشاره به اینکه ما خوشحالیم که به بازار آینده داری همچون ایران وارد شدیم، اضافه کرد: تیم طراحی درسا و سواروسکی همواره از ماه‌های گذشته در ارتباط بوده‌اند تا بتوانند بسیاری از محصولات مورد پسند ایرانی‌ها را همگام با صنعت پوشش بین‌المللی به مخاطبان ارائه دهد.

در بخش دیگری از این مراسم امیرکاظم نورمحمدی، بنیانگذار و رییس هیات‌مدیره درسا با بیان اینکه برای آینده‌پژوهی اقتصاد ایران، باید به فرهنگ اقتصادی کشور بپردازیم‌، اظهار کرد: امیدوارم فرصتی که امروزه در صنعت و تولید بخش پوشاک کشور قرار گرفته است، بتوانیم اقتصاد کشور را شکوفا کنیم. شرط شکوفایی اقتصاد، توجه به نیازهای جامعه است.

وی در پاسخ به این پرسش که ورود چرم درسا به همراه سواروسکی را در بازارهای بین‌الملل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ تصریح کرد: گروه چرم درسا در نظر دارد که به عنوان یک برند مطرح وارد بازار بین‌الملل شود تا طراحی و محصولات ایران را به سایر کشورها نشان دهد.

همچنین در حاشیه این مراسم از کلکسیون‌هایی با طراحی برگرفته از نقوش پارسی و با استفاده از کریستال‌های برند سواروسکی با نام‌های خنت، ترمه، لاوین و تاروس رونمایی شد.

در پایان مراسم نیز علی لشگری، عضو هیات‌مدیره و دبیرکل جامعه صنعت کفش ایران، حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن خردمند، ریاست اتحادیه سراجان تهران، احمد روستا استاد علم بازاریابی و عضو رسمی هیات‌علمی دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، شهریار شفیعی، استاد برندسازی و ریاست هیات‌علمی آکادمی برند ایران، شاهین فاطمی و امیرکاظم نورمحمدی، بنیانگذاران برند درسا، علی حاج نورمحمدی، مدیرعامل خانه درسا و اندرو موجیکا، مدیرعامل برند سواروسکی حضور داشتند که در سخنان امیدبخش خود، به اهمیت برندسازی و ایجاد زمینه‌های اشتغال‌آفرینی برای زنجیره ارزش چرم و کفش و همچنین بکارگیری متودهای بازاریابی برای افزایش سهم بازار اشاره کردند.

انتهای پیام                                                   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.