• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96122313293
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۳ اسفند بخوانید؛

حجتی هم ماندنی شد/ اعتراض زیباکلام به رای دادگاه/ آخرین اخبار درباره سوال از رئیس‌جمهور و...

حجتی هم ماندنی شد/ اعتراض زیباکلام به رای دادگاه/ آخرین اخبار درباره سوال از رئیس‌جمهور و...

تشکر از رهبری برای معافیت علیرضا کریمی از سربازی، گزارش ایسنا از استیضاح وزیر کشاورزی، عذرخواهی رسمی دولت انگلیس در پی تعرض به سفارت ایران، تیلرسون؛ اولین وزیرخارجه برکنار شده با توئیت، افزودن سیاستگذاری به ماموریت‌های دفترعقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، جدیدترین اخبار درباره سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، بیست و سوم اسفند ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در مراسم تقدیر از ورزشکاران افتخار آفرین رشته های کشتی و جودوی،از رهبری برای اعطای معافیت سربازی به علیرضا کریمی تشکر کرد.

همچنین در مراسم معارفه مسئول جدید دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، سردار  محمد شیرازی از اضافه شدن مسئولیت سیاستگذاری به ماموریت‌های دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا خبر داد. در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی رئیس جدید دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به سابقه 30 سال حضور خود در مجموعه سپاه اظهار کرد: به سپاهی بودن خود افتخار می کنم اما امروز در خدمت همه نیروهای مسلح هستم.

گزارش ایسنا از استیضاح وزیر کشاورزی

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز  به ریاست علی لاریجانی و با دستور بررسی طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی برگزار شد که در نتیجه آن نمایندگان با ۱۰۵ رای موافق، ۱۱۷ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ رای ماخوذه، با استیضاح حجتی مخالفت کردند و بر این اساس با رای اعتماد مجدد حجتی در وزارت جهاد کشاورزی ابقا شد.

در پایان این جلسه محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور مجلس در جمع خبرنگاران گفت:امیدواریم اعتماد مجدد به سه وزیر کابینه، آغاز دور جدیدی از تعامل مجلس و دولت باشد

محمدباقر نوبخت نیز  در صفحه شخصی خود در توئیتر با بیان اینکه مجلس در مورد وزرا با آگاهی از واقعیت‌های داخلی و بیرونی داوری کرد نوشت:ربیعی، آخوندی و حجتی از فرصت استیضاح برای بیان عملکردهای خود استفاده کردند.

همچنین یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور با محوریت مجتبی ذوالنور برای بررسی بیشتر در هیات رییسه مراعا مانده، گفت که سوال از حسن روحانی راجع به موسسات مالی مجددا با تجدید امضای نمایندگان به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده است. پورابراهیمی نیز از احتمال بررسی سوال از رییس‌جمهور در جلسه روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی خبر داد.

پس از جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیرامورخارجه از عذرخواهی رسمی دولت انگلیس در پی تعرض به سفارت ایران در اواخر هفته گذشته خبر داد و گفت: دولت انگلیس در این زمینه در دو حوزه کوتاهی کرده است. وی همچنین با اشاره به حادثه تعرض به محل اقامت سفیر ایران در اتریش تاکید کرد: ما در وزارت خارجه به صورت جدی موضوع امنیت سفارتخانه‌هایمان را پیگیری می کنیم و در این زمینه نیز تماسهایی را با کشورهای اروپایی داشته‌ایم.

محسن پاک آئین رییس سابق ستاد افغانستان وزارت خارجه با توجه به این‌که داعش حضور پر رنگ‌تری را در مناطقی از افغانستان از خود نشان داده و با اعتقاد به این‌که امنیت افغانستان برای ایران بسیار مهم است، گفت:‌ ادامه حضور داعش در افغانستان یک تهدید جدی برای اروپا، افغانستان و کشورهای همسایه آن است و کاخ سفید از این اهرم برای بی ثبات سازی افغانستان، محاصره چین، تهدید روسیه و مهار ایران استفاده می‌کند.

سفیر کشورمان در انگلیس در توئیتر خود نوشت: تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا عنوان اولین وزیر برکنار شده با توئیت را کسب کرد. او بدون اطلاع پیشین وقتی در سفر آفریقا بود از برکناری خود باخبر شد. بنابراین آمریکا تا تایید سنا و در دو ماه مهمی که باید پیرامون برجام، آغاز مذاکرات کره شمالی و جنگ اقتصادی با اروپا تصمیم بگیرد،‌ وزیر خارجه ندارد.

هر چند دلیل برکناری رکس تیلرسون به گفته دونالد ترامپ اختلاف نظرش با او بر سر برجام بوده است، اما سیاست خارجی آمریکا درباره ایران چیزی نیست که در دستگاه دیپلماسی این کشور طراحی و تصمیم‌گیری شود بلکه نگاه‌ها به پنتاگون است و وزارت خارجه تنها اجراکننده این سیاست‌هاست در نتیجه ترامپ با پمپئو هم نمی‌تواند از برجام خارج شود.

در همین ارتباط سخنگوی وزارت خارجه در آخرین نشست خبری خود در سال ۹۶ تصریح کرد: این تغییرات و تحولات و آمد و شدها در هیات حاکمه آمریکا امر جدیدی نیست و ما در طول این مدت شاهد تحولات و تغییرات متعدد در هیات حاکمه کنونی آمریکا بوده‌ایم. وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که با توجه به حواشی ایجاد شده در مورد سفر لودریان وزیر امور خارجه فرانسه به تهران، احتمالا سفر امانوئل مکرون رییس‌جمهور این کشور به تهران صورت نمی‌گیرد، گفت: من موافق چنین سخنانی نیستم. چنین بحثی وجود نداشته است. آقای مکرون خود اعلام کردند که علاقه‌مند هستند این سفر انجام شود و ارتباطی بین سفر لودریان و مکرون به تهران نمی‌بینیم.

صادق زیباکلام گفت:به دنبال مصاحبه‌ای که با رادیو «دویچه وله» آلمان پیرامون ناآرامی‌ها و اغتشاشات دی‌ ماه داشتم، دادسرای فرهنگ و رسانه با تشکیل پرونده‌ای من را به تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب علیه نظام، متهم کرد و روز گذشته رای دادگاه به من ابلاغ شد و حسب قانون 20 روز برای اعتراض زمان دارم و من قطعا به رای صادره اعتراض خواهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha