• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 96122614178
  • خبرنگار : 71418

طباطبایی: باید موضوع آوانسیان و شاهین‌طبع در فدراسیون حل شود/ پول پیک غیر مستقیم رسید

طباطبایی: باید موضوع آوانسیان و شاهین‌طبع در فدراسیون حل شود/ پول پیک غیر مستقیم رسید

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران تاکید کرد که موضوع شکایت آوانسیان از شاهین‌طبع درون فدراسیون حل خواهد شد.

رامین طباطبایی در گفت و گو با ایسنا، درباره ماجرای شکایت هروس آوانسیان از مهران شاهین‌طبع و تصمیم فدراسیون برای حل این موضوع اظهار کرد: با آوانسیان و هم با شاهین‌طبع درباره این موضوع صحبت کرده‌ام. هدف ما این است که موضوع و البته تمام موضوع‌های این چنینی در داخل فدارسیون یعنی در داخل خانواده بسکتبال حل شود و به جاهای دیگر نرود.  آوانسیان مُصر است که پیگیر این موضوع از طریق کمیته انضباطی باشد و حق هم دارد و ما نیز تلاش می‌کنیم که این مساله حل شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: شاهین‌طبع به ایران بازگردد جلسه‌ای خواهیم داشت و در فدراسیون مساله را حل می‌کنیم. هر دو عزیز از بزرگان بسکتبال کشور هستند و ما تلاشمان حل این سوتفاهم است.

او در پاسخ به این سوال که ماجرای نامه ۲۰ داور به فدراسیون چیست؟ تصریح کرد: چند داور بسکتبال از فدراسیون خواسته‌اند تا برای سال آینده شرایطی مهیا شود که این حواشی و مسائل وجود نداشته باشد. هدف ما هم این است که همه چیز شفاف و سالم باشد. تاکید فدراسیون این است که هیچگونه شائبه‌ای وجود نداشته باشد و باید این فضا را مدیریت کنیم تا انشاءالله برای سال آینده لیگی بدون حاشیه و مشکل داشته‌باشیم. به هر حال جایگاه داور به عنوان یک قاضی بالا است و از طرف دیگر انتظار از خانواده فرهیخته و دانشگاهی بسکتبال بالا است و نباید چنین مسائلی در آن وجود داشته باشد.

طباطبایی افزود: در یک جامعه دانشگاهی انتظار این است که همه چیز درون خانواده حل شود. مسائلی وجود دارد که با یک جلسه خودمان و ساده کاملا حل خواهد شد اما اگر دقت نکنیم می‌تواند حاشیه‌ساز شود. هدف همه ما رشد و توسعه بسکتبال است و برای رسیدن به این هدف باید فضا را مدیریت کنیم. به هر حال یکسری اتفاق‌ها در ورزش طبیعی است اما ما باید آنها را مدیریت کنیم تا برای وجهه بسکتبال بد نشود.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا برای توسعه بسکتبال بانوان به دنبال جذب مربی خارجی است یا نه؟ تصریح کرد: بسکتبال بانوان ایران در سال ۲۰۱۸ ابتدای راه خود را در پیش دارد و ما ابتدا این نظر را داریم تا توان و ظرفیت بسکتبالمان را پیدا کنیم و سپس براساس آن سیاست‌گذاری داشته باشیم. باید ببینیم که شرایط بسکتبال بانوان ما در سطح آسیا چطور است و سپس براساس آن برنامه‌ریزی داشته‌باشیم. در ‌آن زمان مشخص می‌شود که بهتر است از نیروی خارجی استفاده کنیم یا از مربیان داخلی خودمان بهره ببریم.

او ادامه داد: از طرف دیگر ما ترونیچ را داریم که یکی از اصلی‌ترین وظایفش توسعه بسکتبال پایه کشور است. از توان او نیز استفاده می‌کنیم و همچنین می‌توانیم از او برای رشد و توسعه مربیان نیز بهره ببریم. قطعا در سال ۲۰۱۸ و با شروع حضور بانوان بسکتبال در میادین بین‌المللی می‌توانیم بهترین سیاست‌گذاری را داشته باشیم.

طباطبایی در پاسخ به این سوال که برای بازی‌های آسیایی نگاه به بسکتبال پنج نفره بانوان وجود ندارد؟ تصریح کرد: نه اینکه نگاهی نداشته باشیم. در بحث بازی‌های آسیایی سیاست کمیته ملی المپیک نیز مطرح است. اینکه کاروان ایران کیفی است یا به بحث کمی هم توجه می‌شود. تیم سه نفره ما شرایط مطلوبی دارد و اعزام می‌شود اما برای تیم پنج نفره باید با کمیته ملی المپیک رایزنی داشته باشیم. هنوز جلسه مشترک فدراسیون با کمیته برگزار نشده و قطعا درباره این موضوع نیز با مسوولان صحبت خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون بسکتبال در ادامه به تغییرات در بدنه این فدراسیون اشاره کرد و گفت: دپارتمان‌ها بخش اصلی و اثربخش فدراسیون به حساب می‌آیند که اجرایی هستند و کمیته‌ها نقش سیاست‌گذاری دارند. ما برای قسمت‌های مختلف فدراسیون سعی کردیم که از افراد توانمندی که بتوانند برای پیشبرد کار وقت مناسب بگذارند استفاده کرده‌ایم. سعی شده تا از بهترین‌ها استفاده کنیم و فدراسیون را به سمت چابکی ببریم. در این راه نیز قطعا رویکرد جوانگرایی داریم تا بتوانیم از انگیزه مدیریت جوان استفاده کنیم.

او در پاسخ به این سوال که وضعیت قرارداد با شرکت پیک چطور است؟ تصریح کرد: قرارداد با این شرکت تا سال ۲۰۱۷ بوده و ما در نظر داریم تا یک قرار ملاقات با مسوولان این شرکت برگزار کنیم و برای تمدید آن مذاکره داشته باشیم. قطعا هدف ما بهتر کردن این قرارداد برای خودمان است تا منفعت بیشتری به بسکتبال کشور برسد.

طباطبایی در پاسخ به این سوال که مشخص شده پول شرکت پیک وارد فدراسیون شده یا نه؟ بیان کرد: در سال ۹۴ و ۹۵ به طور مشخص بررسی شده و پول شرکت پیک به طور غیرمستقیم وارد فدراسیون شده است. به دلیل تحریم و مسائل ورود پول به کشور نیز این مبلغ به طور غیرمستقیم وارد کشور شده‌است. اما درباره چهار سال قرار شده ذی‌حساب فدراسیون پس از بررسی کامل قرارداد یک گزارش کامل به ما بدهد.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان به احتمال استفاده از سالن ۱۲ هزارنفری برای دیدار تیم ملی اشاره و اظهار کرد: با توجه به استقبال خوب از دیدار ایران برابر عراق باید این مساله را در هیات رئیسه فدراسیون بررسی کنیم. قطعا اگر به این نتیجه برسیم که استقبال از دیدار با قزاقستان بیشتر خواهد شد برای سالن ۱۲ هزار نفری اقدام خواهیم کرد. اگر این تصمیم گرفته شود نیز باید سریعا به فیبا آسیا اعلام کنیم تا مسوولان آنها سالن را تایید کنند و دیدار در آنجا برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha