• چهارشنبه / ۱ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97010100053
  • خبرنگار : 71560

/سال حمایت از کالای ایرانی/

حاتمیان: اگر نیمی از مردم از کالای ایرانی حمایت کنند اقتصاد رونق می گیرد

حاتمیان: اگر نیمی از مردم از کالای ایرانی حمایت کنند اقتصاد رونق می گیرد

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت:ح مایت از کالای ایرانی شعار کلیدی است که اگرنیمی از مردم نیز به آن عمل کنند ما شاهد رونق در بازار اقتصاد کشور خواهیم بود.

عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شعار سال ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی آرام، امن و پررونق برای ملت ایران، بیان کرد: ان‌شاءالله در سال ۹۷ ایران همچنان با عظمت در عرصه جهان باقی خواهد ماند و شر دشمنان ایران به خودشان بازخواهد گشت. حمایت از کالای ایرانی شعار کلیدی است که اگر ۵۰ درصد از مردم نیز به آن عمل کنند ما شاهد رونق در بازار اقتصاد کشور خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: مردم عمدتا احساس می‌کنند کالای خارجی با کیفیت تر از کالای ایرانی است و به آن اطمینان بیشتری دارند در حالی که عمدتا تبلیغات است. خیلی از محصولات ایرانی قرن‌ها در دنیا زبانزد بوده است ولی متاسفانه برخی تقلب کرده و هم چنان نیز تقلب می کنند که این امر باعث سلب اعتماد مردم شده است.

وی افزود: کسانی که تقلب می کنند چهره محصولات داخلی را خراب می کنند. با پند و اندرز، متقلبین درست نخواهند شد و لازم است دولت در حمایت از کالای ایرانی همه جوره وارد شود.

نماینده مردم درگز در مجلس، بیان کرد: دولت باید واردات کالاهایی را که در کشور تولید می شود، ممنوع کند. اداره استاندارد باید از حالت فلجی خارج شود، استانداردهای صحیح را تعریف کند و بر آن‌ها نظارت داشته باشد. در این صورت ما می‌توانیم با استانداردهای مطلوب وارد فضای تولید شویم. تا مردم استاندارد های مطلوب را نبینند کالای ایرانی خریداری نمی‌کنند و همچنان به سراغ کالای خارجی می‌روند.

حاتمیان خاطر نشان کرد: دولت باید کارگروه‌هایی برای نظارت داشته و جریمه تقلب را بالا ببرد تا بتواند جلوی تقلب را بگیرد. دولت می تواند با کنترل قاچاق کالا درآمد مورد نیاز خود را تامین کند. وظیفه دولت در این زمینه سنگین است و مجلس نیز در کنار دولت قرار دارد. شعار سال بسیار خوب است و برای تحقق آن باید عزم و حرکت جدی صورت گیرد چراکه تا چشم برهم زنیم سال ۹۷ نیز تمام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۱-۰۱ ۱۲:۵۳

منظورتان دقیقا کدام کالا و تولید است؟ وقتی حتی مهر و جانماز و چادر را هم از چین وارد میکنند

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۰۱ ۲۱:۱۷

آن موقع کی از ما حمایت می کنه. تا وقتی که ذهنیت تولید کننده « همینه که هست میخوای بخواه نمیخوای نخواه» باشد تا وقتی که ذهنیت تولید کننده این باشد که هر چه کمتر مایه بگذارد و هرچه بیشتر سود ببرد من شخصاً کالای خارجی می خرم. شما یک کالای تولید داخل مثلاً یخچال را نام ببرید که با مشابه خارجی خودش رقابت کند.