• پنجشنبه / ۲ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 97010200208
  • منبع : نمایندگی قزوین

خبر خوش مسئولان استان قزوین برای سال 97

خبر خوش مسئولان استان قزوین برای سال 97

ایسنا/قزوین مسئولان مختلف استان قزوین مهم‌ترین خبر خوش حوزه مدیریتی خود را برای سال 1397 در گفت وگو با ایسنا منطقه قزوین بیان کردند.

به گزارش ایسنا، سال 1397 آبستن اتفاقات مختلف است، اتفاقاتی که خوب و بدشان بعضاً‌ به تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های مدیران و مسئولان بستگی دارد؛ در این گزارش با مسئولان مختلف استان در حوزه‌های متفاوت به گفت‌وگو نشستیم تاخبر خوش آن‌ها را برای سال 1397 بشنویم. 

بهمن طاهرخانی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین

در بحث بودجه 97 آن چیزی که به تصویب رسید می‌تواند تحولات خوبی را در سطح استان در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، مباحث عمرانی، توسعه راه‌ها، آماده‌سازی صادرات به خارج از کشور و خدمات رقم بزند. 

امیدواریم با تلاش مسئولان اجرایی استان این امر محقق شود؛ ضمن اینکه ما نیز به صورت شبانه‌روزی برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

مریم بیدخام مدیرکل فرهنگی- اجتماعی استانداری قزوین

مقدمات راه‌اندازی ثبت الکترونیکی طلاق به‌منظور کاهش آمار طلاق فراهم شده است و این سامانه در سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند تفاهم داشته باشند وقتی برای طلاق اقدام می‌کنند در این سامانه اطلاعات آنان ثبت خواهد شد که طی تفاهم‌نامه بهزیستی و دادگستری افراد مراجعه‌کننده برای طلاق برای حل مشکل موجود به مشاوران ارجاع داده خواهند شد تا آمار طلاق کاهش پیدا کند.

هر چه بیشتر نشاط اجتماعی و اشتغال جوانان را پیگیری کنیم شرایط برای کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم شده و این کار در حقیقت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

علیرضا آشناگر معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین

برای سال آتی اولویت‌دارترین برنامه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری، ایجاد امنیت و آرامش و پرهیز از التهاب آفرینی سیاسی و ایجاد زمینه برای توسعه پایدار خواهد بود، نشاط سیاسی در استان با حفظ ارزش‌ها و باورهای دینی، گفتگوی طیف‌های سیاسی، راه‌اندازی خانه احزاب در استان، تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد و برقراری گفتگوهای سیاسی و اجتماعی با این نهادها را می‌توان نام برد.

همچنین چیدمان جدیدی در مدیریت استان خواهیم داشت تا زمینه اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید در قزوین فراهم شود. راه‌اندازی و پیگیری فضای فرهنگی از قبیل دارالقرآن، سالن‌های نمایش و تئاتر، کتابخانه مرکزی از دیگر برنامه‌های سال 97 خواهد بود. 

اکبر اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین

در این سال برنامه‌ریزی ‌شده است تا نکوداشت حمدالله مستوفی در بهار برگزار شود. همچنین در اواخر فصل بهار هم‌زمان با ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن دایر خواهد شد. 

محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین

 عملیات مرمتی «گراند هتل» که از نخستین روزهای سال 97 آغاز خواهد شد؛ برآورد ما یک پرسه یک سال و نیم است اما تلاش خواهیم کرد تا پایان سال 97 این مجموعه تکمیل و به بهره‌برداری برسد. 

منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان قزوین

مرکز رادیوتراپی استان در بیمارستان ولایت راه‌اندازی خواهد شد چرا که قزوین فاقد این مرکز بود و بیماران سرطانی بعد از شیمی‌درمانی باید یک مرحله رادیوتراپی نیز انجام دهند؛ این مرکز با کمک دانشگاه علوم پزشکی، خیرین و بنیاد بیماری‌های خاص در سال 97 راه‌اندازی خواهد شد.

مجید وفاپور دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین و از اساتید قرآن استان

 حضور سید مصطفی حسینی از قاریان برتر کشوری در مسابقات بین‌المللی ایران که افتخار مجموعه قرآنی در سطح استان به شمار می‌رود؛ امیدواریم این قاری قزوینی در این مسابقات نیز خوش درخشیده و حائز رتبه‌های برتر کشوری شود.

حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین

آماده‌سازی شهرک صنعتی کوهین، که از پنجم فروردین‌ماه سرمایه‌گذاران می‌توانند در آن حضور پیدا کنند؛‌ ضمن اینکه توسعه شهرک صنعتی کاسپین و برنامه‌ریزی برای اتصال به ریل راه‌آهن این شهرک صنعتی از دیگر اتفاقات خوبی است که در سال پیش رو انجام خواهد شد.

فرشاد پیله‌چی رئیس جهاددانشگاهی قزوین 
 
در حوزه آموزش پروژه کتاب زبان که یک طرح ملی است و مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی واقع شده و توسط جهاددانشگاهی واحد قزوین در حال تدوین است به حول و قوه الهی در سال 97 به اتمام خواهد رسید.

در حوزه درمان نیز تلاش مجموعه جهاد دانشگاهی بر این است که مراکز «پرستاری در منزل»، «توان‌بخشی» و «درمان سرطان» را در سال 97 راه‌اندازی کند؛ ساخت بنای جدید و متمرکز جهاد دانشگاهی قزوین نیز در سال 97 آغاز خواهد شد. 

سید ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)

 توسعه رشته‌های مقاطع ارشد و دکتری، توسعه دانشگاه، رشد تولیدات علمی و تحقیقاتی، افزایش میان رشته‌ها و مهارت‌افزایی دانشجویان، جذب هر چه بیشتر دانشجویان خارجی، تبادل استاد با دانشگاه‌های خارجی از جمله برنامه‌هایی خواهد بود که در دستور کار سال 97 قرار خواهد گرفت.

همچنین تلاش می‌کنیم به عرصه بین‌المللی بودن دانشگاه نگاهی پررنگ‌تر داشته باشیم و تولیدات کتب برای دانشجویان غیرفارسی‌زبان هم بیشتر شود، البته تاکنون 16 عنوان کتاب تدوین و چاپ شده است. 

معصومه مرادیان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین

تلاش خواهیم کرد در سال 97 نمایندگی مؤسسه اکو را در قزوین گرفته، همچنین تعاونی زنان کارآفرین، بیمه زنان خانه‌دار، احصاء 30 درصد جایگاه‌های مدیریتی زنان، تشکیل شورای زنان رسانه، تشکیل زنان دهیار و انعقاد تفاهم‌نامه با کانون وکلا جهت حمایت رایگان از زنان بد سرپرست و خودسرپرست و بی‌سرپرست استان از جمله برنامه‌هایی است که در سال 97 پیگیری خواهد شد. 

علی فتح طاهری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین

در سال آتی کلینیک کارآفرینی در واحد استانی دانشگاه‌های علمی کاربردی راه‌اندازی خواهد شد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین

در اواخر فروردین‌ماه 1397 مسابقات بین‌المللی قرآن در تهران برگزار خواهد شد که سید مصطفی حسینی از قاریان ممتاز استان قزوین به نمایندگی از کشورمان در این مسابقات حضور خواهد داشت، وی نفر اول کشوری در بخش قرائت بود؛ با توجه به رشد کمی و کیفی تلاوت قرآن امیدواریم که وی در این مسابقات خوش درخشیده و حائز رتبه برتر شود.
 
حکمت الله داوودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین

بنا داریم در سال آتی اولین شهری باشیم که کلیه اتوبوس‌های فرسوده بالای 10 سال را از رده خارج کنیم، بودجه این امر هم پیش‌بینی‌شده تا در اواخر مهرماه 97 کلیه اتوبوس‌های فرسوده از ناوگان حمل‌ونقل شهری حذف و اتوبوس‌های روز دنیا یورو 4 در بخش حمل‌ونقل عمومی به کار گرفته شود. برای تشویق مردم در جهت استفاده از اتوبوس برای رفت‌وآمد نیز وای فای رایگان نصب خواهد شد. 

توجه ویژه به نقاط کم برخوردار و نقاط فرسوده و ناکارآمد شهر، ایجاد فضاهای ورزشی، تفریحی و برنامه‌هایی در جهت نشاط شهروندی، جشنواره‌ها و برنامه‌های سنتی که از چهارم فروردین‌ماه به مدت یک هفته انجام خواهد شد از دیگر برنامه‌های سال نو خواهد بود. 

رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین

در سال آینده مدرسه غیرانتفاعی نور در زیرمجموعه دانشگاه پیام نور استان راه‌اندازی خواهد شد؛ همچنین در مقطع کارشناسی ارشد نیز چندین رشته تحصیلی به رشته‌های موجود افزوده می‌شود. 

راه‌اندازی چندین شرکت دانش‌بنیان در زمینه اشتغال‌زایی با محوریت حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه‌های اشتغال محور از دیگر خبرهای خوش این دانشگاه در سال 97 خواهد بود. 

حال باید دید مسئولان در تقویم سال 1397 در استان قزوین چه رقم خواهند زد؛ خوب یا بد زمان مشخص‌کننده خواهد بود؛ با این حال در نخستین روزهای سال 1397 امید داریم با همت و تلاش مدیران استان و همدلی مردم اتفاقات خوبی در تاریخ این شهر به ثبت برسد.

گزارش از زهرا حسینی فلاح و رقیه ملاحسنی خبرنگاران ایسنا منطقه قزوین

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha