• دوشنبه / ۶ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97010601154
  • منبع : نمایندگی اردبیل

/سال حمایت از کالای ایرانی/

نماینده مردم اردبیل در مجلس: حمایت از تولید داخلی ضامن اشتغال و رونق اقتصادی است

نماینده مردم اردبیل در مجلس: حمایت از تولید داخلی ضامن اشتغال و رونق اقتصادی است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از کالای ایرانی ضامن اشتغال و رونق اقتصادی است که پیامدهای مثبتی را برای تحول اقتصاد کشور به همراه دارد

رضا کریمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال‌های مدیدی است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال، اصل اقتصاد و تولید و اشتغال را به صورت جدی مورد توجه قرار داده و به صورت ریشه‌ای و اساسی با گوشزد کردن مسایل و مواردی سعی داشته تا خوداتکائی داخلی را با همراهی و همکاری مسئولان اجرایی مورد توجه قرار دهد.

وی مولفه اصلی در تولید داخلی را با رویکرد ارتقای بهره‌وری، توجه به کیفیت تولید همراه با بازاریابی مناسب اعلام و خاطرنشان کرد: ما در کشور توانمندی‌های بی‌نظیری را در عرصه‌های اقتصادی و تکیه بر تولید داخلی داریم که با توسل به این توانمندی‌ها به راحتی می‌توانیم اقتصاد خود را در همه عرصه‌ها شکوفا کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس افزود: در سالی که مزین به حمایت از تولید کالای ایرانی نامگذاری شده شایسته است مسئولان و مدیران و دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در هر سه قوه با پرهیز از خرید کالای خارجی زمینه‌ای را فراهم کنند تا واردات بی‌رویه به حداقل رسیده و از مبادی رسمی و غیررسمی قاچاق کالاهای بی‌کیفیت خارجی به صفر برسد.

کریمی بیان کرد: در کنار همه این مسایل باید فرهنگ استفاده از کالای داخلی نیز در بین مردم ترویج یابد تا زمینه و بستر یک حرکت ملی و خودجوش در حمایت از تولید و مصرف کالای داخلی فراهم آید.

وی ادامه داد: در حمایت از تولید داخلی مجلس نیز به نوبه خود نسبت به اصلاح قوانین و مقررات به نفع تولیدکنندگان داخلی اقدام خواهد کرد و ما در لبیک به منویات مقام معظم رهبری سهولت خاصی را برای حمایت از تولید داخلی با اصلاح قوانین به وجود می‌آوریم.

کریمی تصریح کرد: ما در کشور با برخی رفتارهای نامناسب خرید و نوعی تجمل‌گرایی با تکیه بر تنوع‌طلبی کالاهای خارجی روبرو هستیم که این فرهنگ نامناسب باید جای خود را به اعتقاد و ایمان و باور به تولید داخلی بدهد تا همچون ژاپنی‌ها بتوانیم تنها از کالای تولید ملی بهره‌برداری کنیم.

وی یکی از اصلی‌ترین بسترهای اقتصاد مقاومتی را توجه به تولید کیفی کالای ایرانی و داخلی برشمرد و گفت: ما در دراز مدت حتی می‌توانیم کالاهای باکیفیت خودمان را به شرایط مناسب صادرات برسانیم تا یک فرصت استثنائی برای توانمندی اقتصادی در کشور فراهم شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha