• شنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97011102181
  • خبرنگار : 90089

نماینده مردم مینودشت:

حمایت از کالای ایرانی نیازمند جلب اعتماد عمومی است

حمایت از کالای ایرانی نیازمند جلب اعتماد عمومی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:برای حمایت از کالای ایرانی باید اعتماد مردم جلب شود و متولیان دولتی اقتصاد و تولیدکنندگان بخش خصوصی سهم بسزایی در این مهم دارند.

شهرام کوسه غراوی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی برای اقبال عمومی به  تولیدات داخلی زمانی مناسب است که اعتماد مردم به کالای ایرانی جلب شود.

وی افزود: کالاهای ایرانی قابل رقابت با بسیاری از کالاهای مشابه خارجی است اما رسانه‌ها در تعامل با کارشناسان اقتصادی و متولیان دولتی و خصوصی اقتصاد باید علل موفق نبودن‌مان در این عرصه را مورد واکاوی دقیق قرار دهند.

وی خواستار حمایت و همراهی کارگزاران و مسؤولان نظام در همه سطوح مدیریتی برای حمایت از تولید کالای ایرانی شد و افزود: برای حمایت از کالای ایرانی باید اجماع همگانی به وجود آید تا در تولید کالای با کیفیت برای تولیدکنندگان، به صرفه و خریداری کردن کالاهای ایرانی برای شهروندان ایرانی مقرون به صرفه و با کیفیت باشد.

نماینده مردم مینودشت در مجلس نامگذاری سال 97 به نام حمایت از کالای ایرانی را نقطه امیدی برای بهبود فضای کسب و کار و افزایش اقبال عمومی از خریداری کردن کالای باکیفیت ایرانی دانست.

وی با تاکید بر این‌که »کالای ایرانی توان رقابت با تولیدات خارجی را دارد»، گفت: از نظر روانی باید در جامعه نهادینه شود کالای ایرانی می‌تواند با مشابه خارجی آن رقابت کند اگر برنامه‌ریزان و متولیان اقتصادی نتوانند اعتماد مردم نسبت به کالای ایرانی یا به عبارت بهتر ذائقه جامعه را به مصرف کالای داخلی معطوف کنند حتی با وجود رفع موانع کسب و کار باز انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران برای حمایت از تولید داخلی به وجود نمی‌آید و سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند نقش واسطه بین تولید کنندگان خارجی و مصرف کنندگان ایرانی را بازی کرده و سود بی‌دردسری ببرند.

وی کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش نامرغوب خودروسازان داخلی را شاهد خوبی برای  بی‌اعتماد شدن مردم به خودروهای ایرانی دانست و افزود: کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش نامرغوب خودروسازان داخلی کار را به جایی رساند که در اکثر دستگاه‌های اجرایی از خودروهای با کیفیت خارجی استفاده می‌شود. در بازار به شدت رقابتی بین‌المللی خودروهای با کیفیت عالی و با قیمت مناسب به بازار مصرف عرضه می‌شود اما در بازار داخلی خودروهای بی‌کیفیت، غیرایمن و با خدمات پس از فروش نامرغوب موجب بی‌اعتماد مصرف کنندگان ایرانی نسبت به خودروهای ایرانی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha