• سه‌شنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 97011403086
  • منبع : وزارت دفاع

وزیر دفاع در بدو ورود به مسکو :

نسخه های خارجی برای منطقه پذیرفتنی نیست

نسخه های خارجی برای منطقه پذیرفتنی نیست

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه نسخه های امنیتی منطقه باید در درون منطقه حل شود گفت : نسخه هایی که از خارج تجویز می شود به دلیل نا آشنایی و تطبیق نداشتن منافع خارجی ها با ملت های منطقه غیر قابل پذیرش است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ حاتمی در بدو ورود به مسکو  در مصاحبه با خبرگاران افزود:  نمونه این موضوع در سوریه مصداقی عینی است.

وی با بیان عملکرد تتشکیل دو ائتلاف در مبارزه با تروریسم گفت : در سوریه یک ائتلاف با  محور مقاومت و  با پشتیبانی روسیه با تروریسم مبارزه کرد که منجر به شکست داعش شد و در طرف دیگر آمریکا بود که به طور مدیریت شده و بر اساس منافع خود عمل کرد.

حاتمی با تاکید بر اینکه مواضع جمهوری  اسلامی  ایران در اجلاس امنیتی مسکو تبیین خواه  شد گفت: در این سفر با تعدادی از وزرای دفاع کشورها بویژه ارتشبد شویگو وزیر دفاع روسیه و دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی و نظامی رایزنی و گفتگو خواهد شد.

وی پیگیری همکاری های خوب دو جانبه در حوزه نظامی و دفاعی و تعمیق همکاری های منطقه ای و بین المللی را از جمله موضوعات مورد بحث در رایزنی با مقامات ردسیه بیان کرد و گفت: امروز ایران و روسیه  روابط مطلوبی دارند و امید است  این روند به شراط بهتری نیز برسد.

حاتمی در نخستین روز سفر به مسکو عصر امروز ابتدا با وزیر دفاع بلاروس سپس با همتای روس خود ارتشبد شویگو ملاقات و درباره مهمترین مسایل راهبردی، دفاعی، نظامی و امنیتی دوجانبه، منطقه ای و بین المللی رایزنی می کند.

وزرای دفاع ایران و روسیه پس از این رایزنی ها در جمع خبرنگاران نتایج مذاکرات را تشریح خواهند کرد. دیدار و گفتگو با وزیر دفاع قزاقستان آخرین برنامه امیر سرتیب حاتمی در نخستین روز ورود به مسکو است.

وزیر دفاع کشورمان همچنین فردا در هفتمین اجلاس بین المللی امنیتی مسکو شرکت و سخنرانی می کند. امیر سرتیپ حاتمی همچنین در حاشیه این اجلاس دو روزه که با وزرای دفاع، روسای ستاد، فرماندهان عالی نظامی، دفاعی، امنیتی و مسوولان سازمان های بین المللی از 80 کشور برگزار می شود با وزرای دفاع و روسای هیات های عالی تعدادی از کشورهای شرکت کننده دیدار و گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha