• سه‌شنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97011403146
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۴ فروردین بخوانید؛

برنامه‌ای برای حمایت از کالای ایرانی/فیلتر تلگرام و اعتماد مردم/هنر نگهداری یک توافق

برنامه‌ای برای حمایت از کالای ایرانی/فیلتر تلگرام و اعتماد مردم/هنر نگهداری یک توافق

دیدار عیدانه رییس جمهور با جمعی از وزرا، استانداران و مدیران دستگاه های اجرایی، برنامه‌های استانداری تهران برای حمایت از کالای ایرانی، هنر نگهداری یک توافق؛ آیا اروپا می‌تواند برجام را نجات دهد؟، سکوت مرگبار جامعه عرب در برابر کشتار مردم فلسطین، ضرورت‌های راهبردی در سیاست خارجی از منظر سخنگوی اسبق وزارت خارجه و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، چهاردهم فروردین ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش  ایسنا، وزیر دفاع به منظور شرکت در هفتمین اجلاس بین المللی امنیتی مسکو راهی روسیه شد. امیر سرتیپ حاتمی برای شرکت در اجلاس بین المللی امنیتی روسیه و رایزنی های دفاعی نظامی و به دعوت همتای روس خود عازم مسکو شد. وی در بدو ورود به مسکو تصریح کرد: معتقدیم نسخه‌های امنیتی منطقه باید در داخل منطقه پیچیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی  در دیدار عیدانه با جمعی از وزرا، استانداران و مدیران دستگاه های اجرایی ، با بیان اینکه گسترش دسترسی به ارتباطات و اطلاعات و قدرت انتخاب مردم ضروری است افزود: تقویت امید و نشاط در جامعه و ایجاد فضایی مناسبتر برای کار و تولید در سال "حمایت از کالای ایرانی" را وظیفه و مسوولیت سنگین همه مسوولان کشور است.

در همین جلسه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور انسجام داخلی و وفاق ملی را لازمه حل مشکلات کشور برشمرد و گفت: کشور از ظرفیت های فراوانی برخوردار است و اگر انسجام داخلی و تفاهم بر سر مسائل وجود داشته باشد، چالش های پیش رو قابل حل خواهد بود.

استاندار تهران از تمهیدات استانداری جهت جلوگیری از ورود کالای قاچاق به استان و تحقق شعار سال خیلی جدی‌تر از قبل خبر داد و برنامه‌های استانداری تهران برای حمایت از کالای ایرانی را اعلام کرد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز از برگزاری اولین جلسه علنی مجلس در نوزدهم فروردین خبر داد. به گفته وی نمایندگان تا پایان این هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه را خواهند داشت.

پروانه مافی رئیس کمیته حمایت از کسب و کارهای الکترونیک در مجلس، گفت: فیلترینگ یک روش سلبی است و تجربه نشان داده روش‌های سلبی نه تنها اهداف را محقق نمی‌کند بلکه با عوارض اجتماعی نیز همراه هست. بزرگ‌ترین عارضه فیلترینگ تلگرام تعمیق بی‌اعتمادی میان مردم و دستگاه‌های مسئول است.

همپچنین مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس رفع حصر را موجب ایجاد وحدت و انسجام ملی می‌داند و با یادآوری مسوولیت رییس‌جمهوری به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی و وعده‌های ایشان در زمینه رفع حصر، تاکید دارد که روحانی باید کمک کند این گره باز شود. وی افزود: انسجام ملی با حصر محقق نمی‌شود.

موسسه سوئدی سیپری SIPRI (موسسه پژوهش صلح بین الملل استکهلم) کنفرانسی با عنوان «هنر نگهداری یک توافق؛ آیا اروپا می‌تواند برجام را نجات دهد؟»برگزار کرد. در این نشست ،سخنرانان تلاش کردند در آستانه ماه می ۲۰۱۸ که قرار است دونالد ترامپ موضع نهایی خود را درباره بیرون رفتن یا نرفتن از این توافق اعلام کند، وضعیت موجود، احتمالات پیش رو و راهکارهای اروپایی برای نگهداری توافق برجام را به بحث بگذارند.

وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: پیش از برگزاری دومین نشست برای حل بحران سوریه وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه قرار است در آنکارا نشستی درباره سوریه برگزار کنند. به همین منظور محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در صدر یک هیات سیاسی به آنکارا سفر کرد.

در نشست امسال کمیسیون خلع سلاح در نیویورک  نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل با اشاره به اینکه ایران به تعهداتش عمل کرده، گفت که تداوم و اعتبار برجام به اجرای کامل، موثر و بی قید و شرط آن توسط سایر طرف‌ها بستگی دارد. غلامعلی خوشرو با اعلام اینکه ۱۰ گزارش پیاپی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید می‌کند که ایران تعهدات هسته‌ای خود تحت برجام را به طور کامل انجام داده است، افزود: برجام یک مسیر یک‌طرفه نیست و بقیه اعضای آن نیز باید به تعهدات خود عمل کنند.

یک کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه با بیان این‌که «باید سکوت جامعه اسلامی و دنیای عرب در مورد مسئله فلسطین مورد بررسی قرار گیرد»، گفت: متاسفانه در حادثه‌ای که رخ داد، هیچکدام از کشورهای عربی واکنش شایسته‌ای که از آن‌ها انتظار می‌رفت را نشان ندادند.

محمود محمدی، دیپلمات برجسته و سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه درباره تحولات بین‌المللی مرتبط با ایران در یادداشتی به ضرورت‌های راهبردی در سیاست خارجی نوشته است:شرایط منطقه خاورمیانه و نیز مهره‌چینی‌های اخیر در آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان به عنوان متحدین دیرینه که اکثرا وزرای دفاع و روسای سرویس اطلاعات خود را به سمت وزیر خارجه و و چهره‌های خشن را به سمت مشاور امنیت ملی یا وزیر دفاع گمارده‌اند، نمایشی روانی از یک جنگ دارد اما وقوع آن نزدیک نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha