• چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97011503543
  • خبرنگار : 71129

تنش میان پاریس و رم در پی ورود غیرقانونی گشت مرزی فرانسه به یک کلینیک مهاجران

تنش میان پاریس و رم در پی ورود غیرقانونی گشت مرزی فرانسه به یک کلینیک مهاجران

پس از ورود غیرقانونی یک گشت مرزی فرانسوی به یک کلینیک ایتالیایی که مهاجران را درمان می‌کند، تنش دیپلماتیک میان دولت‌های پاریس و رم رخ داده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس، مقام‌های ایتالیایی می‌گویند، پلیس مرزی فرانسه بدون اجازه به این کلینیک وارد شده و یک مهاجر غیرقانونی مظنون به قاچاقچی مواد را مجبور کردند تا تست ادرار بدهد.

وزارت خارجه ایتالیا که سفیر فرانسه را برای توضیح این ورود غیرقانونی احضار کرده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت رم به شدت این رفتار غیرمنتظره را محکوم می‌کند چون نیروهای پلیس مرزی تمامیت ارضی ایتالیا را نقض کرده‌اند.

سازمان مردم نهاد "رنگین کمان برای آفریقا" گفته است که پلیس گشت مرزی فرانسه یک مهاجر نیجریه‌ای بدون مدرک هویتی را که از قطاری از پاریس به میلان دستگیر کرده بود، با خود داشت.

این سازمان مردم نهاد ادامه داد، افسران فرانسوی بدون مجوز به کلینیک وارد شده و از وی تست ادرار گرفتند چون فکر می‌کردند که وی یک قاچاقچی مواد مخدر است. تست این مرد نگاتیو بود.

مقام‌های ایتالیایی نیز گفته‌اند که فرانسه ماه گذشته هشدار داده بود که این ایستگاه قطار در شهر باردونچیا واقع در مرز ایتالیا دیگر برای پلیس قابل دسترس نیست چون مورد استفاده مهاجران و کمک‌های بشردوستانه است.

مقام‌های گمرک فرانسه نیز گفته‌اند که آنها به دنبال آزمایش از این مهاجر بودند و سازمان مردم نهاد نیز به آنها اجازه استفاده از این کلینیک را داده است.

شهردار باردونچیا نیز گفت:‌ آنها حق ورود به این کلینیک را نداشتند. این اولین و آخرین بار بود. من بابت این رخداد بسیار عصبانی هستم.

در همین حال، حزب راست "برادران ایتالیا" به انتقاد از این اقدام دولت فرانسه پرداخت و گفت که ایتالیا، "توالت" امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیست.

یکی از اعضای این حزب به روزنامه "لا استامپا" گفت که ایتالیا یک کشور مستقل است و استانی از فرانسه نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha