• چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97011503686
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۵ فروردین بخوانید

یک ایرانی در وزارت بازرگانی آمریکا/۳ بار قصاص برای سه قتل/احتمالاتی درباره «سپنتا»

یک ایرانی در وزارت بازرگانی آمریکا/۳ بار قصاص برای سه قتل/احتمالاتی درباره «سپنتا»

محکومیت عامل قتل سه مامور در حادثه خیابان پاسداران به سه بار قصاص، گفت‌وگوی ترامپ با ملک سلمان و امیر قطر و نتانیاهو درباره ایران، انتصاب حجت الاسلام فلاحتی به عنوان نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام‌جمعه رشت، نخستین جلسه‌ هیئت اندیشه‌ورز مجلس خبرگان، انتصاب یک ایرانی تبار به عنوان معاون وزیر بازرگانی آمریکا و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز چهارشنبه، پانزدهم فروردین ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش  ایسنا،  فرمانده کل سپاه در دیدار نوروزی فرماندهان، مسئولین ، کارکنان حوزه مرکزی و رده های سپاه مستقل در تهران با بیان اینکه سوار شدن دشمن بر اعتراضات مردم به مشکلات اقتصادی و معیشتی از عبرت‌های سال ۹۶ بود اظهار کرد: سال ۹۶ با تمام تلخی ها و شیرینی های خود درس‌های بزرگی را فراروی مردم و مسئولین کشور قرار داد .

هفتمین اجلاس بین المللی امنیتی مسکو با حضور وزرای دفاع، روسای ستاد، فرماندهان عالی نظامی، دفاعی، امنیتی و مسئولان سازمان های بین المللی از ۸۰ کشور برگزار شد و وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این مراسم تاکید کرد: ایران مخالف هرگونه تجاوز نظامی به سرزمین سایر کشورهاست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی، حجةالاسلام حاج شیخ رسول فلاحتی را به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه رشت منصوب کردند.

همچنین نخستین جلسه‌ هیئت اندیشه‌ورز مجلس خبرگان رهبری، روز شنبه (۱۸ فروردین) در دبیرخانه این مجلس در تهران، برگزار می‌شود. اعضای این هیئت ۱۰ نفر از اعضای مجلس خبرگان هستند که در اجلاسیه اسفندماه با رأی نمایندگان این مجلس انتخاب شدند و ریاست آن را آیت الله جنتی؛ رئیس مجلس خبرگان رهبری برعهده دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی روحانی، رییس جمهور کشورمان در جریان سفر به ترکیه به منظور شرکت در دور دوم مذاکرات سه‌جانبه ایران، ترکیه و روسیه در خصوص تحولات سوریه، با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه دیدار کرد. رییس جمهور کشورمان در ادامه همچنین با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی لاریجانی در دیدار نوروزی با مردم و مسئولان استان قم با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها باید پشتیبان سرمایه‌گذاران باشند اظهار کرد: باید قوانین این عرصه را تسهیل کنیم و همچنین قوه قضائیه نیز چتر حمایتی‌اش را بیشتر کند تا سرمایه گذاران احساس کنند همه قوا پشتیبان آنها هستند.

همچنین اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس با بیان اینکه پایان مهلت ۶ ماهه عدم حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد به معنی لغو عضویت وی نیست، از احتمال لغو حکم موقت عدم حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد توسط دیوان عدالت اداری تا اتخاذ تصمیم نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر این پرونده به نتیجه برسد.

علیرضا رحیمی نیز در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش اولین جلسه هیات رییسه فراکسیون امید در سال جدید را تشریح کرد و از بررسی آخرین وضعیت موضوع رفع حصر و افزایش نرخ ارز در اولین جلسه فراکسیون امید در روز یکشنبه ۱۹ فروردین خبر داد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با ملک سلمان، پادشاه عربستان و تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر خبر داد. ترامپ در این تماس‌های تلفنی جداگانه درباره ایران و لزوم مقابله با آنچه واشنگتن  نفوذ غیرسازنده ایران در منطقه می خواند، رایزنی کرده است.

همچنین به نوشته روزنامه هاآرتص، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک تماس تلفنی درباره تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه گفت‌وگو کردند.

کاردار پیشین ایران در عربستان نیز با بیان این‌که «آمریکا معتقد است که از حضور نظامی در سوریه نتیجه‌ای به دست نیاورده است»، گفت: از دیگر سو عربستان با توجه به شکست‌های مکررش در منطقه ، نیاز به ادامه حضور ‌آمریکایی‌ها در سوریه دارد؛ بنابراین ترامپ در صدد است از نیاز عربستان در این زمینه سوءاستفاده کند. احمد دستمالچیان افزود: ریاض مجبور به پرداخت هزینه‌های حضور آمریکا در سوریه است.

یک ایرانی تبار معاون وزیر بازرگانی آمریکا شد. نازک نیک اختر، وکیل ایرانی آمریکایی به عنوان معاون جدید وزارت بازرگانی آمریکا  در امور صنایع و تحلیل اطلاعات سوگند یاد کرد.

همچنین نوذر شفیعی کارشناس مسائل شبه قاره در خصوص اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر در کشمیر با تاکید بر این‌که «هندی‌ها مخالف هرگونه میانجی‌گری در مسئله کشمیر هستند»، گفت: ایران نمی‌تواند مسئله مذاکره را مطرح کند؛ زیرا هندی‌ها معتقدند اگر چنین شود، یعنی کشمیر به یک بحران بین‌المللی تبدیل شده است.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران از محکومیت عامل قتل سه نفر از ماموران نیروی انتظامی در حادثه خیابان پاسداران به سه بار قصاص خبر داد. محمد شهریاری اظهار کرد: متهم این پرونده علاوه بر سه مرتبه قصاص به حبس نیز محکوم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha