• شنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97011804814
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۸ فروردین بخوانید؛

پیگیری‌ها برای تحقق شعار سال/ اعتراض به حکم پرونده گلستان هفتم/آل سعود وصهیونیست، دو روی یک سکه

پیگیری‌ها برای تحقق شعار سال/ اعتراض به حکم پرونده گلستان هفتم/آل سعود وصهیونیست، دو روی یک سکه

تجهیز تیپ‌های واکنش سریع مهمترین اولویت نیروی زمینی ارتش در سال ۹۷، پاسخ به یک پرسش؛ کالاهای مورد استفاده نمایندگان ایرانی است یا خارجی؟، گفت‌وگوی ترامپ با محمد بن‌زاید در مورد ایران، اعدام قاتل «اهورا» اواسط هفته جاری، اعتراض وکیل‌ متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران به حکم و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، هجدهم فروردین ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی زمینی ارتش در دیدار نوروزی با فرماندهان و کارکنان این نیرو از تجهیز تیپ‌های واکنش سریع به عنوان مهمترین اولویت نیروی زمینی ارتش در سال ۹۷ خبر داد و گفت: تجهیز تیپ های واکنش سریع، زدودن کهنگی از اماکن و تجهیزات و ارتقاء منزلت اجتماعی همرزمان مهمترین اولویت برنامه‌های نیروی زمینی ارتش در سال جاری است.

کالاهای مورد استفاده نمایندگان ایرانی است یا خارجی؟

نمایندگان معتقدند استفاده از کالای ایرانی بعد از نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب به نام «سال حمایت از کالای ایرانی» برای آنها یک تکلیف است. نمایندگان همچنین بر این باورند که عملکرد مسئولان و میزان استفاده آن‌ها از کالای ایرانی در حمایت مردم از کالاهای ساخت داخل کشور موثر است.

در همین ارتباط بنا به دستور رئیس کل دیوان محاسبات معاونت‌های فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی و اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کشور طی نامه های جداگانه ای به سازمان های تحت حسابرسی خود استفاده از کالای ایرانی را یکی از اولویت های حسابرسی دیوان محاسبات کشور در سال ۱۳۹۷ اعلام کردند. علی لاریجانی در مراسم تجلیل از کارکنان قوه مقننه نیز تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی پیشگام استفاده از محصولات داخلی باشند.

همچنین نایب رییس خانه احزاب از پیگیری موضوع شعار سال و یارانه احزاب را در جلسه خانه احزاب در نخستین جلسه خانه احزاب که بیستم فروردین ماه برگزار خواهد شد، خبر داد.

علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی از اختلاف نظر بین مقامات قضایی و امنیتی در زمینه رفع حصر می‌گوید و در عین‌ حال تاکید می‌کند که "مقامات عالی" نظر مثبتی در این‌باره دارند. وی معتقد استمحصورین برانداز نیستند و آزادی آنها باعث تقویت وحدت ملی می‌شود زیرا آنها در جریان انقلاب اسلامی بوده و دلسوز هستند. نهایتا امیدوار است در روزهای ابتدایی سال ۹۷ وعده "رفع حصر" محقق شود.

غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه طبق شنیده‌ها نجفی شهردار تهران تحت فشار قرار گرفته و بیماری وی فرع موضوع است، پیش‌بینی کرد که شورای شهر به سادگی استعفای وی را نپذیرد.

آصف‌علی خان دورانی سفیر پاکستان در ایران درباره اعلام آمادگی ایران برای حل مسئله کشمیر با توجه به ناآرامی‌های اخیر در این منطقه با بیان اینکه در مسئله کشمیر باید عدالت اجرایی شود، گفت: از حمایت و آمادگی ایران برای حل و فصل مناقشه کشمیر استقبال می‌کنیم.

همچنین برهم صالح رییس ائتلاف دموکراسی و عدالت عراق  با بیان اینکه ایران در کنار ملت عراق ایستاد گفت: منافع امنیتی، سیاسی و اقتصادی ایران و عراق با هم مرتبط است و ایران در موارد زیادی از ملت عراق حمایت کرد و به آنها پناه داد.

حسین شیخ‌الاسلام کارشناس مسائل غرب آسیا نیز در مورد اظهارات اخیر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در دفاع از رژیم صهیونیستی و ارتباط کشورهای منطقه و اسلامی با این رژیم، با بیان اینکه آل سعود و صهیونیست‌ها هر دو روی یک سکه هستند تصریح کرد: جنس خاندان آل‌سعود که مروج تفکر وهابیت است از جنس صهیونیست‌ها است.

ترامپ با محمد بن‌زاید در مورد ایران گفت و گو کردند. کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در تماسی تلفنی در مورد درگیری‌های منطقه و نیاز به وحدت برای مقابله با ایران و مبارزه با تروریسم بحث و گفت‌وگو کردند.

معاون وزیرامورخارجه پیشین آمریکا که مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ را هدایت می کرد، درباره تصمیم احتمالی دونالد ترامپ‌، رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای گفت: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به پیونگ یانگ نشان می‌دهد قابل اعتماد نیستیم.

قاتل «اهورا» اواسط هفته جاری اعدام می‌شود. ۲۲ مهر ماه سال گذشته خبری مبنی بر کودک‌ آزاری و ضرب و شتم شدید یک کودک در رشت منتشر شد. در پی این حادثه این کودک سه ساله دچار مرگ مغزی شد و در بیمارستان جان سپرد. قاتل اهورا - کودک ۳ ساله اهل رشت - اواسط هفته جاری پای چوبه‌ دار خواهد رفت.این حکم در ملاء عام اجرا نمی‌شود.

نیز از  اعتراض وکیل‌ متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران به حکم موکلش اعتراض کرد. سعید اشرف‌زاده  گفت: رای دادگاه بدوی قبل از سال جدید به بنده ابلاغ شد و من نیز همان زمان به رای صادره اعتراض کردم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha