• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97011905463
  • خبرنگار : 71560

در تذکری

بادامچی: باید موانع متعدد ایجاد اشتغال را بازخوانی کرد

بادامچی: باید موانع متعدد ایجاد اشتغال را بازخوانی کرد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس،‌ گفت: با وجود اینکه طرح‌های حمایتی مختلفی در دستور کار قرار گرفته اما هر ساله بر آمار بیکاران افزوده می‌شود و باید یک بار دیگر موانع متعدد ایجاد کسب و کار را بازخوانی کرد و به این سوال پاسخ داد که چرا راهکارهای ارائه شده راهگشا نبوده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا بادامچی در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز، بیان کرد: بیکاری روزافزون جوانان مهمترین ابرچالش کشور است و باید اذعان کنیم تاکنون نتوانسته‌ایم برنامه‌ای جامع برای رفع این مشکل داشته باشیم. اگرچه مدیران ارشد کشور برای حل این معضل آستین‌ها را بالا زدند و طرح‌های حمایتی مختلفی در دستور کار قرار گرفته است اما همچنان هر سال آمار بیکاری افزایش می‌یابد و باید یک بار دیگر موانع متعدد ایجاد کسب و کار را بازخوانی کرد.

وی در ادامه گفت: قبل از ارائه هر راه‌حلی دیگر باید به این پرسش پاسخ داد که چرا راهکارهای قبلی راهگشا نبوده است. سرمایه‌های زیادی خاکستر شده است و هنوز واقعیت‌های ظرفیت‌های مختلف کشور نشانه‌گذاری نشده است تا بتوان کالای مقرون به صرفه در داخل تولید کرد. با تلاش تنها یک بخش و شعار سایر بخش‌ها امکان توسعه کسب و کار و فراهم ساختن زیرساخت‌ها فراهم نخواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: آیا گسترش اشتغال در غیاب تعامل و گفت‌وگو و بی‌رغبتی سرمایه‌گذارها و ناامیدی جوانان تحصیلکرده و همچنین ادامه عادت کهنه متولیان اشتغال امکان‌پذیر خواهد بود؟

بادامچی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مدیریت بازار ارز و یکسان‌سازی قیمت آن سوداگران بازار ارز را ناامید خواهد کرد. باید بانک مرکزی تلاش کرده و تدابیری در این زمینه بیندیشد.

وی در پایان گفت: ایجاد اشتغال قبل از اصلاح ناکارآمدی مسیر اشتغال و رفع بروکراسی اداری و فساد موجود میسر نخواهد بود. مادامی که کار به عنوان ارزش اسلامی و تولیدکننده به عنوان پیشتاز توسعه تلقی نشود، نمی‌توان اشتغالزایی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha