• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97011905516
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۹ فروردین بخوانید؛

پیشنهادی برای ارزان شدن ارز/ رشوه‌خواری در دو سفارتخانه‌ آلمان/ دلایل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج

پیشنهادی برای ارزان شدن ارز/ رشوه‌خواری در دو سفارتخانه‌ آلمان/ دلایل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج

پیشنهاد آشنا برای ارزان شدن ارز، عربستان در حال دوشیدن دنیا، احتمال رشوه‌خواری در سفارتخانه‌های آلمان در تهران و بیروت، انتقاد آیت الله جنتی از باز بودن دروازه ها، اعلام نتایج آزمون‌های «کارشناس رسمی قوه قضاییه» و «وکالت مرکز مشاوران کرمانشاه» تا دو ماه دیگر و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، نوزدهم فروردین ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، مشاور فرهنگی رییس جمهور برای ارزان شدن نرخ ارز پیشنهاد داد. حسام الدین آشنا نوشت: ارز ارزان می شود اما نه با مماشات با محتکران جسوراسکناس و قاچاقچیان قهار اربیل و استانبول.

حمید انصاری در دیدار نوروزی معاونان و کارکنان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) با تأکید بر اینکه تغییراتی که در ذائقه فرهنگی نسل امروز اتفاق افتاده باید به رسمیت شناخته شود، گفت: به نظر می‌رسد گسست فرهنگی نسل جوان با نسل اول و دوم انقلاب بسیار شتاب گرفته است و این امر را به وضوح در کنش‌ها، واکنش‌ها، عکس‌العمل‌ها، سبک زندگی و رفتارها می‌بینیم. بنابراین، امروز دیگر آن ادبیات، گفتمان و روش‌ها کافی نیست و باید در شیوه‌های دفاع از اصول و آرمان‌های انقلاب تغییر نگرش دهیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با ارائه آخرین اطلاعات از دلیل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج  گفت: براساس خوانش از اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج، مقصر سقوط هواپیما اشتباه خلبان بوده است، در عین حال در وهله اول شرکت هواپیمایی آسمان به دلیل دادن مجوز پرواز مقصر است و بعد از آن خلبان مقصر سقوط می باشد.

مهدی ذاکریان کارشناس روابط بین‌الملل با بیان اینکه عربستان در حال دوشیدن دنیا است اظهار کرد: محمد بن سلمان با استفاده از سیاست ایران‌هراسی که از سوی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا دنبال می‌شود، توانسته عربستان را از انزوایی که در چند سال اخیر با آن روبرو بوده است، خارج کند.

همچنین سید جعفر رضوی کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه سازمان‌های منطقه‌ای و اسلامی باید نقش خود را به طور جدی در مسئله فلسطین ایفا کنند، گفت: هر اقدامی علیه فلسطین واکنش مسلمانان را به دنبال دارد و اظهارات اخیر ولیعهد عربستان ناشی از بی‌اطلاعی او از امور تاریخی منطقه و جهان است.

یک نشریه فرانسوی در مطلبی با عنوان «خار در چشم ایران را می بینیم ولی شاخه درخت در حال رشد در چشم عربستان را نه؟» نوشت: ایران آن چیزی نیست که روزنامه‌های غربی و ولیعهد عربستان می‌گویند.

همچنین یک نشریه آلمانی گزارش داد: دادستان برلین چند مورد رشوه‌خواری در سفارتخانه‌های آلمان در تهران و بیروت را تحت تحقیق قضایی قرار داده است. نشریه اشپیگل به نقل از مارتین اشتلتنر، سخنگوی دادستانی برلین گزارش داد که تحقیقات قضایی در رابطه با رشوه‌خواری در دو نمایندگی آلمان در تهران و بیروت در جریان است. افراد متقاضی توانسته‌اند با پرداخت هزاران یورو، از سفارتخانه‌های آلمان در تهران و بیروت ویزا دریافت کنند.

چرخ هسته‌ای می‌چرخد چه با برجام چه بی‌ برجام

دوازدهمین مراسم سالروز ملی فناوری هسته ای ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ روز دوشنبه در سالن اجلاس سران با حضور رییس‌جمهوری و جمعی از مقامات کشوری و لشکری، اساتید دانشگاه‌ها و محققان در حالی برگزار می‌شود که با وجود تلاش یک جانبه آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه برای تحدید و تهدید برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و اقتصاد ایران، این برنامه در سطوح مختلف دانش، تحقیق و تولید و صادرات با قوت ادامه دارد.

در همین ارتباط وزیرامورخارجه کشورمان در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی عربی با اشاره به این‌که «توافق هسته‌ای چند جانبه و بین‌المللی است»، گفت: توافق هسته‌ای در حال اجرا است، اما این امر به این معنا نیست که همه طرف‌ها به آن پایبند هستند و آمریکا درعدم پایبندی به توافق ‌های بین‌المللی سابقه‌ای دیرینه دارد؛

آیت‌الله جنتی در دیدار نوروزی مدیران و کارکنان شورای نگهبان با اشاره به نامگذاری سال و با انتقاد از سیل قاچاق به کشور گفت: چرا دروازه‌ها اینقدر باز است؟ چرا این‌همه لباس و پوشاک و وسایل منزل از چین و ترکیه به کشور قاچاق می‌شود. متأسفانه بعضی از این کالاهای قاچاق از مبادی گمرک هم وارد می‌شود.

همچنین رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه از احتمال اعلام نتایج آزمون کارشناس رسمی قوه قضاییه و آزمون وکالت داوطلبان کرمانشاه مرکز امور مشاوران قوه قضاییه تا دو ماه آینده خبر داد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یک شنبه) نوزدهم فروردین ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۹ ۱۸:۱۷

حالا که جسد خلبان هم آش و لاش توی کوه پخش و پلا شده .... اینا چکار می کنند...!!! بالاخره آیا این شجاعت وجود دارد که یک آدم زنده را مسئول بشناسند...!!!؟