• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97012005968
  • خبرنگار : 71511

مدیرکل سیاسی وزارت کشور خبر داد

تخصیص ۲ میلیارد تومان یارانه به احزاب

تخصیص ۲ میلیارد تومان یارانه به احزاب

مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب گفت: برای یارانه احزاب پیشنهاد وزارت کشور ۴ میلیارد تومان بود که با شرایط مالی و بودجه دولت، ۲ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

به گزارش ایسنا، بهرام سرمست در نشست خبری به ارائه گزارش از مباحث و مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب پرداخت و اظهار کرد:  اولین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ امروز با حضور همه اعضا در سال جدید برگزار شد.

وی سپس گفت: جا دارد تا ابتدا خبر خوبی در خصوص تخصیص یارانه احزاب بدم. با پیگیری نمایندگان مبلغ ۲ میلیارد تومان به عنوان یارانه احزاب برای سال ۹۶ به آنان تخصیص یافته و با مشورت خانه احزاب و دستور العمل‌های مربوطه قانونی در راستای سیاست های دولت که در راستای حمایت از احزاب است، هزینه خواهد شد. امیدواریم در سال جدید هم بتوانیم این حمایت‌ها را هرچه بیشتر داشته باشیم.

سرمست ادامه داد: پیشنهاد وزارت کشور ۴ میلیارد تومان بود که با شرایط مالی و بودجه دولت این ۲ میلیارد تخصیص داده شد. این موضوع نشان می‌دهد که گام مهمی بر داشته شده است؛ جای تقدیر و تشکر دارد از وزیر کشور، همراهان دولت و همه کسانی که پیگیر این موضوع بودند؛ امیدواریم برای سال ۹۷ و سال‌های آتی بهتر از این هم عمل کنیم.


وی همچنین با اشاره به سایر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: گزارش مجمع عمومی حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی مبنی بر اصلاح اساسنامه تشکل، در جلسه طرح و تغیرات انجام گرفته در اساسنامه و مرام‌نامه در انطباق با قانون جدید احزاب مورد تایید قرار گرفت.

سرمست سپس گفت: از سوی دیگر گزارش مجمع عمومی حزب مستقل و اعتدال ایران مبنی بر اصلاح اساسنامه طرح و قرار شد اصلاح مرامنانه حزب به صورت مستقل و همزمان بازنگری و در تطبیق با قانون جدید ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد که با تقاضای تمدید پروانه انجمن کلیسای شرق آشوری در ایران نیز  موافقت شد.

سرمست در ادامه این نشست خبری گفت: در خصوص درخواست شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال به مناسبت سالگرد ۲۴ آوریل، موضوع جهت رسیدگی و اتخاذ تصمیم به استانداری تهران ارجاع شد.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری خطاب به مسئولین احزاب تاکید کرد: مجددا از تمامی احزاب دارای پروانه که تاکنون در جهت تطبیق با مفاد قانون احزاب اقدام نکرده‌اند یادآوری می‌شود تا ۱۴ خرداد ۹۷، شرایط حزبشان را با قانون جدید انطباق دهند. احزابی که نه تطبیق دادند و نه استهمال کردند، تاکید می‌کنیم که در مهلت باقی مانده اقدام کنند، چراکه این مهلت بر اساس قانون غیرقابل تمدید است و کمیسیون موظف است بر اساس قانون با آن احزابی که خودشان را تطبیق نداده‌اند، نسبت به آن‌ها تصمیم گیری کرده و تعیین تکلیف کند چرا که این مهلت تمدید نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha