• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ / ۲۰:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97012006307
  • خبرنگار : 71457

واکنش وزارت خارجه سوریه به تجاوز رژیم صهیونیستی به فرودگاه تیفور

واکنش وزارت خارجه سوریه به تجاوز رژیم صهیونیستی به فرودگاه تیفور

سوریه نسبت به پیامدهای خطرناک تجاوزهای رژیم اشغالگر صهیونیستی به خاک سوریه و حمایت مداوم این رژیم از اعضای گروه‌های تروریستی هشدار داده و تاکید کرد که تجاوز رژیم صهیونیستی به فرودگاه تیفور در حومه حمص در صورت نبود حمایت نامحدود ایالات متحده از این رژیم رخ نمی‌داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العهد، وزارت خارجه سوریه امروز (دوشنبه) در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در چارچوب سیاست‌های خود برای اعمال تروریسم دولتی و ارائه حمایت‌های مداوم به گروه‌های تروریستی مسلح و نقض قطعنامه ۳۵۰ شورای امنیت، مسئولان این رژیم بامداد امروز نهم آوریل ۲۰۱۸ مجدداً با جنگنده‌های اف ۱۶ به اراضی سوریه تجاوز کرده و موشک‌هایی را از حریم هوایی لبنان به فرودگاه تیفور در استان حمص شلیک کردند.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، پدافند هوایی سوریه توانست تعدادی از این موشک‌ها را سرنگون سازد و در این تجاوز چندین تن از شهروندان سوری کشته و زخمی شدند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد، این تجاوز اسرائیل پاسخ غیر مستقیمی به موفقیت‌های ارتش سوریه در بیرون راندن گروه‌های تروریستی مسلح در حومه دمشق و در مناطق دیگر سوریه بوده است.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، این پیروزی‌های ارتش پس از آن صورت گرفت که این گروه‌های تروریستی در کشتار مردم سوریه اصرار ورزیده و شهروندان را ربوده و از آنها به عنوان سپرهای انسانی استفاده کردند و تنها طی سه ماه بیش از ۳۰۰۰ راکت به دمشق شلیک کردند که به کشته شدن ۱۵۵ شهروند و زخمی شدن ۸۶۵ تن که بیشترشان زن و کودک بودند، انجامید.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، اگر حمایت‌های مداوم ایالات متحده از رژیم صهیونیستی نبود و آمریکا این رژیم را از مجازات به دلیل جنایت‌هایش مصون نگه نمی‌داشت، اقدامات خصمانه و  خطرناک رژیم صهیونیستی ادامه پیدا نمی‌کرد و این رژیم نمی‌توانست تروریسم دولتی را اجرا کرده و صلح و امنیت را در منطقه و جهان تهدید کند و اگر چراغ سبز آمریکا نبود، این رژیم نمی‌توانست دست به تجاوز امروز خود بزند. آمریکا بر اساس نمایش‌های مزدورانش و اقدامات دروغین و ساختگی که بر هیچ کس دیگر پوشیده نمی‌ماند، این چراغ سبز را به رژیم صهیونیستی نشان داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha