• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97012106798
  • خبرنگار : 71381

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ فروردین ماه

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ فروردین ماه

بررسی وضعیت بازار ارز در مجلس با حضور سیف، نشست فراکسیون ولایی با مسئولان اطلاعات سپاه درباره تلگرام، اعلام وصول سوال ۲۱ نماینده از وزیر اقتصاد درباره شرکت هپکوی اراک، تصویب کلیات لایحه تجارت و... از جمله مهمترین اخبار امروز (سه‌شنبه) بیست‌ویکم فروردین ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با حضور ولی الله سیف، رییس کل بانک مرکزی برای بررسی وضعیت بازار ارز برگزار شد.

بررسی وضعیت بازار ارز در مجلس

در جریان بررسی وضعیت بازار ارز در مجلس ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی گفت که  پیشنهاد جایگزینی یورو با دلار را با رهبری مطرح کردم و ایشان نیز استقبال کردند.

همچنین معاون مرکز پژوهش‌های مجلس گفت:  ۱۹ میلیارد دلار کاهش موجودی حساب سرمایه است. بانک مرکزی و وزارت اقتصاد باید پاسخ دهند که آیا این مبلغ از کشور خارج شده است؟ بنده اخبار غیررسمی دارم ولی آقایان باید گزارش رسمی بدهند.

پورابراهیمی؛ رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با انتقاد از برخی اختلاف‌نظرها در دولت در خصوص مسائل اقتصادی گفت: در مسائل اقتصادی باید صدای واحد از دولت به گوش برسد و لازم است این تذکر به رییس‌جمهور داده شود.

در ادامه قوامی؛ نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از همکارانش خواست تا از تصمیم دولت و بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز به نرخ ۴۲۰۰ تومان حمایت کنند، اما فکری هم برای ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد جدیدی که از این ناحیه وارد بودجه می‌شود، داشته باشند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز تصمیمات ارزی دوشنبه شب دولت را موجب تعدیل شرایط موجود دانست و در عین حال گفت که این تصمیمات باید زودتر از این گرفته می‌شد. وی افزود: مساله ارز موضوع مهمی بود که در چند ماه اخیر نمایندگان به طور مستمر در مجلس و کمیسیون‌ها راجع به آن اظهارنظر کردند و نسبت به آن نگران بودند و این نگرانی هم کاملا به جا بود.

همچنین پنج نماینده مجلس در اظهارنظر جداگانه‌ای ضمن بیان انتقادات تند به عملکرد بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز، تلاطم در بازار ارز را باعث افزایش قیمت کالاها تا ۷۰ درصد دانستند و بر لزوم تحقیق و تفحص از این اتفاقات تاکید کردند. همچنین خواستار تعیین تکلیف مابه التفاوت قیمت دلار تعیین شده در بودجه ۹۷ یعنی ۳۵۰۰ تومان با نرخ ارز جدید یعنی ۴۲۰۰ تومان شدند.

***

ناطقین امروز مجلس

کامران: وزارت نیرو پاسخگوی وضعیت کشاورزان اصفهانی باشد

نماینده کرج: در سال جدید مسئولین منافع ملی را بر منافع جناحی ترجیح دهند

کاتب: قوای کشور با اولویت قراردادن بحران‌های کشور نسبت به حل آنها اقدام کنند

شریعت‌نژاد: تولیدکنندگان داخلی باید ملزم به تولید کالاهای باکیفیت شوند

صفاری نطنزی: باید استفاده از پیام رسان‌های داخلی بهتر برای مردم تبیین شود

***

حمیدرضا حاجی بابایی از نشست فراکسیون ولایی مجلس با اطلاعات سپاه خبر داد. سیدحسین نقوی حسینی هم ضمن توضیح جلسه با مسئولان اطلاعات سپاه درباره تلگرام با تاکید بر اینکه نبود امنیت در پیام رسان‌های داخلی کذب محض است و واقعیت ندارد، انتقال از پیام رسانهای خارجی به پیام رسان‌های داخلی را یک مطالبه عمومی دانست و گفت: پنج پیام رسان داخلی تا آخر فروردین به سطحی خواهد رسید که در صورت حذف پیام رسانهای خارجی هیچ مشکلی در فضای کسب و کار در فضای مجازی ایجاد نخواهد شد.

اخطارها و تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

مقصودی: مبنای بودجه ۹۷ دلار ۳۵۰۰ تومان شد و امروز صحبت از دلار ۴۲۰۰ است

مرادی: استان هرمزگان ۵۰ درصد نسبت به سایر کشور کمبود تخت بیمارستانی دارد

انتقاد یک نماینده از برگزار نشدن جلسه بررسی وضعیت ارز به صورت غیرعلنی

نماینده مردم زابل: باید یقه‌مان را چاک بدهیم تا کسی حرف‌مان را گوش بدهد؟

انتقاد یک نماینده از افزایش ۵۰ درصدی حقوق برخی از وزارتخانه‌ها

آزادی‌خواه: وزارت صنعت با پلمب چاه‌های آب، کشاورزان را سرگردان کرده است

انتقاد سلیمی از اعلام نشدن نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی

صباغیان: مادامی که اقتصاد ناسالم اصلاح نشود وضعیت تغییر نخواهد کرد

بدری: مجلس دچار روزمرگی شده است

***

در جلسه علنی امروز مجلس سوال ملی ۲۱ نماینده از وزیر اقتصاد درباره وضعیت سهامداران شرکت هپکوی اراک اعلام وصول شد.

در ادامه نمایندگان مجلس با تصویب کلیات لایحه تجارت مقرر کردند که جزئیات این لایحه مجددا برای بررسی بیشتر به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شود.

۱۵۶ نماینده نیز در نامه ای به رئیس‌جمهور درخواست تمدید نمایشگاه توانمندی‌ روستاییان و عشایر تا ۱۵ روز دیگر را مطرح کردند و ۲۵۰ نماینده در بیانیه ای بر حمایت از کالای ایرانی تاکید کردند.

در پایان جلسه امروز مجلس نیز علی‌اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان را به مسئولان اجرایی کشور قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha