• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97012106825
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۱ فروردین بخوانید؛

اعدام قاتل اهورا/ ۱۲ پیشنهاد خرازی به صداو سیما/ استعفای شهردار تهران و نظراتی در این باره

اعدام قاتل اهورا/ ۱۲ پیشنهاد خرازی به صداو سیما/ استعفای شهردار تهران و نظراتی در این باره

یادداشت حسام‌الدین آشنا درباره تلاطم‌های بازار ارز، ۱۲ پیشنهاد صادق خرازی به صداو سیما، امید به راه اندازی راکتور اراک طی ۳ سال آینده، مدل جدید سربازگیری توسط داعش، اعدام قاتل اهورا، احضار «فردوسی‌پور» به دادسرا، حواشی استعفای شهردار تهران و نظراتی در این باره و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، بیست و یکم فروردین ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت علی صیاد شیرازی در تبریز وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی ایران، گفت: با همه شیطنت‌ها و خباثت‌ها بدانید، این مراسم‌های گرامیداشت شهدا نشان می‌دهد که خون شهدای ما در رگ‌های تمام مردم و جوانان کشور جاری است، اگر کسی بخواهد محاسبه‌ی غلطی کرده و اشتباهی کند، پاسخ دندان‌شکنی را دریافت خواهد کرد؛ توصیه می‌کنم هرگز هیچ احدی قدرت ملت ایران را مورد آزمون قرار ندهد.

اسحاق جهانگیری  ایجاد فرصت های شغلی را از اصلی ترین اولویت های کاری کشور برشمرد و با بیان اینکه تثبیت شغل یکی از برنامه های جدی دولت است بر ضرورت اشتغال زایی در کنار صیانت از مشاغل موجود تاکید کرد. وی افزود: همه مکلف هستیم تا گره ها را از زندگی مردم باز کنیم.

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری نیز در یادداشتی به بیان روایتی از آنچه در جلسه دیشب روحانی و دولتمردان برای کنترل آشفتگی بازار ارز گذشت پرداخت و نوشت: دولت صدای خیابان را خواهد شنید.

صادق خرازی دبیر کل حزب ندای ایرانیان در نامه‌ای ضمن تاکید بر ضرورت توجه رسانه‌ ملی به وظایفش بر طبق قانون های مشخص شده،۱۲ پیشنهاد جهت بهبود حقوق معلولین در سازمان صداوسیما مطرح کرد.

حواشی استعفای شهردار تهران و نظراتی در این باره

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با رد استعفای نجفی از شهرداری تهران به دلیل فشارهای وارده بر وی، گفت: تحلیل اشتباه درباره استعفای نجفی موجب ایجاد بگو و مگو می‌شود و مشکلی را حل نمی‌کند.

اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز گفت: استعفا از اختیارات شهردار تهران است و تصمیم گیری در این‌باره نیز با شورای شهر است و دادستان نمی تواند در این مسئله ورود کند. وی افزود: دستگاه قضایی موظف به رسیدگی به پرونده شهردار سابق تهران است.

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم  اظهارنظر اخیر دادستان کل کشور درباره استعفای شهردار پایتخت را تهدیدآمیز و سیاسی توصیف کرد و گفت که انتظار می‌رود گزارش‌ها درباره تخلفات شهرداری سابق در قوه قضائیه بایگانی نشود و مورد رسیدگی قرار گیرد.

همچنین علی شکوری راد در توئیتی در ارتباط با عملکرد نجفی شهردار سابق تهران و انتظارات از شهردار آتی نوشت :نجفی شهری بری از فساد می‌خواست، شهردار بعدی نیز باید چنین باشد.

***

پیکر هفت تن از شهدای ایرانی که در سوریه جان خود را از دست داده اند به تهران منتقل شد. بامداد دوشنبه راکت‌های اسرائیلی یکی از پایگاه های هوایی سوریه موسوم به T۴ را هدف بمباران خود قرار دادند که کارشناسان نظامی ایران در آن حضور دارند.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در پیشران هسته‌ای خیلی جلو هستیم گفت: شش کشور در دنیا دارای پیشران هسته‌ای هستند اما ما الان قصدی برای ورود به این مساله نداریم. وی همچنین گفت: امیدواریم راکتور اراک طی ۳ سال آینده راه اندازی شود.

رولند مارشال کارشناس ارشد حوزه تروریسم تاکید کرد: دستاوردهای حاصله از مبارزه با داعش با وجود واقعی بودن شکننده است و باید اقدامات امنیتی و سیاسی خاصی انجام شود تا این اطمینان حاصل شود که پیروزی‌های به دست آمده، ادامه خواهد داشت. وی در بخش دیگری از این گفت و گو در مورد نحوه فعالیت داعش تصریح کرد: شاهد مدل جدیدی از سربازگیری توسط داعش هستیم.

وزیرامورخارجه کشورمان نیز در واکنش به تحولات اخیر سوریه اعلام کرد: اطلاعات موثقی در دست است که آمریکایی‌ها تروریست‌های داعش را به مناطق دیگر منتقل می‌کنند تا بتوانند از سرمایه‌گذاری خطرناکی که در سوریه کرده اند در سایر مناطق استفاده کنند. ظریف افزود: واشنگتن به دنبال بهانه برایی مداخله در سوریه است.

حکم قصاص قاتل «اهورا» ۳ ساله صبح امروز در زندان مرکزی رشت به اجرا درآمد. ۲۲ مهر ماه سال گذشته کودکی ۳ ساله به نام اهورا پس از آزار و اذیت توسط ناپدری به قتل رسید.

عادل فردوسی‌پور مجری و تهیه‌کننده برنامه نود به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است. پیش از این نیز برای فردوسی‌پور از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضاریه‌ای صادر و ارسال شده بود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به پرونده آزار و اذیت و قتل «ندا» با بیان اینکه  مراحل رسیدگی به پرونده «ندا» به‌صورت فوق‌العاده در حال انجام است گفت: تاکنون دادسرا به صورت ویژه اقدامات مربوط به پزشکی قانونی و دیگر اقدامات قضایی را انجام داده‌ و احتمالا تا پایان هفته تحقیقات در دادسرا تکمیل و کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال می‌شود.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) بیست و یکم فروردین ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha