• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 97012106826
  • منبع : نمایندگی یزد

آغاز تدوین کتاب خاطرات شهید سیدرضا پاک‌نژاد

آغاز تدوین کتاب خاطرات شهید سیدرضا پاک‌نژاد

رییس حوزه هنری یزد با خانواده شهید هنرمند دکتر سید رضا پاک‌نژاد دیدار و گفت‌وگو کرد و از تدوین خاطرات این شهید گرانقدر در آینده نزدیک خبر داد .

به گزارش ایسنا، «محمدصادق کوچک‌زاده» همزمان با نخستین روز هفته هنر انقلاب اسلامی دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی استان با حضور در منزل شهید دکتر سید رضا پاک‌نژاد با همسر و فرزندان این شهید گرانقدر دیدار و با اهدای لوح تقدیر از صبر و استقامت آنان تجلیل کرد.

وی در این دیدار به جایگاه ویژه شهید پاک‌نژاد در بین مردم اشاره و اظهار کرد: امروز پس از گذشت حدود 37 سال از شهادت ایشان هنوز نام و یاد آن شهید بزرگوار و خدمات ارزنده‌اش در اذهان مردم ماندگار است .

کوچک‌زاده از آغاز تدوین کتاب خاطرات شهید دکتر سید رضا پاک‌نژاد به همت حوزه هنری استان خبر داد و افزود: این خاطرات توسط محمدرضا ملک‌ثابت ـ‌پژوهشگر و مدرس دانشگاه‌ـ تدوین خواهد شد .

«زهرا کنی» همسر شهید پاک‌نژاد نیز با اشاره به سجایای اخلاقی،تدیّن و مردم‌داری آن شهید والامقام، رمز موفقیت ایشان را انس با قرآن کریم و بهره‌گیری از آیات الهی در نوشتن دانست .

وی ادامه داد: تمام رفتار، گفتار و نوشته‌های شهید پاک‌نژاد برگرفته از قرآن بود و همواره سعی می‌کرد در مسیر اسلام حرکت کند. ایشان علاوه بر استعداد در نوشتن، علاقه بسیار زیادی به مطالعه و پژوهش در منابع اسلامی داشتند. کتاب «اولین دانشگاه، آخرین پیامبر» از جمله آثارشان است که در 42 جلد نوشته شده است .

همسر شهید پاک‌نژاد با بیان این که شهید پاک‌نژاد همه زندگی خود را وقف نگارش این کتاب کرد، بر نشر این مجموعه و دسترسی آسان مردم به آن تأکید کرد و تسریع در گردآوری و تدوین خاطرات ایشان را خواستار شد .

شهید دکترسید رضا پاک‌نژاد در نخستین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به سبب خدمات برجسته انسانی و اجتماعی که قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشت و نیز به دلیل سوابق درخشان علمی و دینی، از سوی مردم دارالعباده یزد راهی خانه ملت شد .

این محقق و نویسنده متعهد،‌ شامگاه هفتم تیرماه 1360 به همراه برادرش سید محمد در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند و پیکر مطهرشان در گلزار شهدای خلدبرین یزد به خاک سپرده شد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha