• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 97012207365
  • خبرنگار : 71473

بازار ارز خلوت شد/ دلالان سنگر را حفظ کردند!

بازار ارز خلوت شد/ دلالان سنگر را حفظ کردند!

باتوجه به عرضه نشدن دلار ۴۲۰۰ تومانی به صرافی‌ها، مشاهدات از بازار ارز حاکی از خلوت‌تر شدن بازار و جمع شدن صف‌های طولانی خرید دلار است. اما دلالان همچنان در بازار هستند و به صورت نامحسوس دلار را ۵۳۰۰ تومان می‌خرند و ۵۵۰۰ تومان می‌فروشند.

بر اساس گزارش میدانی ایسنا از بازار ارز و صرافی‌های چهارراه استانبول و میدان فردوسی، متقاضیانی که روزهای اخیر برای خرید دلار صف های طولانی کشیده بودند و مقابل صرافی‌ها تجمع کرده بودند، امروز پراکنده شدند و بازار نسبت به روز گذشته آرام شده است.

روز گذشته پس از جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت که بر اساس آن نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان اعلام شد، جمعیت گسترده‌ای به صرافی‌ها و بازار ارز هجوم آوردند و صف‌های طولانی را شکل دادند. اما باتوجه به عرضه نشدن دلار ۴۲۰۰ تومانی به صرافی‌ها، بر خلاف دیروز بازار امروز بازار ارز چندان شلوغ نیست و بیشتر افراد صرفا از صرافی‌ها قیمت‌ها را سوال می‌کنند یا از پشت شیشه، تابلوی اعلان قیمت‌ها را رصد می‌کنند.

همانند بازار دیروز دلار ۴۲۰۰ تومانی توسط صرافی‌ها فروخته نمی‌شود و صرفا این نرخ روی تابلوی اعلان قیمت‌ صرافی‌ها مشاهده می‌شود. اما دلالان و دستفروشان همچنان در بازار به شکل نامحسوسی فعال هستند و دلار را با نرخی در حدود ۵۳۰۰ تومان خریداری و با نرخ ۵۵۰۰ تومان می‌فروشند.

همچنین مانند روزهای قبل حضور نیروهای انتظامی و تعزیرات حکومتی در بازار ارز پررنگ است و بازار را کنترل می‌کنند.

گفتنی است که روز گذشته بانک مرکزی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دلار ۴۲۰۰ تومانی فقط  به متقاضیان قانونی یعنی فعالان اقتصادی اعم از صادرکنندگان و واردکنندگان تعلق می‌گیرد و وشرایط فروش ارز مسافری و دانشجویی نیز مشخص می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۲ ۱۳:۰۰

دلالان که به خودی خود سنگر روحفظ نمی کنن. آقای جهانگیری گفتن که ارز مورد نیاز بازار رو کامل تامین می کنن. این دلالا برای این در بازار حضور دارن که ارزی که تقاضا میشه تامین نمیشه. آقایان صورت مساله را پاک نکنید، مساله را حل کنید

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۲ ۱۳:۳۰

ضمن تشکر از مسئولان محترم، ای کاش خیلی زودتر چنین اقدامی میکردند ولی حالا هم که با تاخیر زیاد و ایراد ضرر و زیان به بخش بزرگی از جامعه مولد کشورمان، این کار صورت گرفته است؛ امیدوارم در حفظ و تداوم بلندمدت این ثبات و نظارت جدی نهادهای نظارتی و قضایی بر بازار ارز و سکه، سنگ تمام بگذارند تا یک بار برای همیشه، شر مافیای حرام خوار ارز و سکه، از سر اقتصاد این مملکت کم شود. ممنونم از خبرگزاری خوب ایسنا.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۳ ۰۴:۲۲

اقدام کردن یا صورت مسئله رو پاک کردند! وضع معشیت مردم رو به وخامت هست، مسئولی که فقط بلده حرف همون بهتره که بره تو صدا سیما کار بکنه، اقای جهانگیری هم فقط حرف روحانی هم فقط داره حرف میزنه، تازه اعتراض هم میکنن به شرایط انگار مردم مقصرن

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۳ ۰۹:۵۶

اگر دولت مردان و حاکمان ایران عزیز میخواهند همه نابسامانیهای اقتصادی درست شود دنبال اجرای کردن قانون پولشویی باشند اما برای همه ملت یکسان فرق بین چپ و راست مومن غیر مومن نباشد