• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 97012207474
  • خبرنگار : 71545

رئیس مجمع عالی واردات:

مسوولان برای تک‌نرخی ماندن ارز هم‌قسم شوند

مسوولان برای تک‌نرخی ماندن ارز هم‌قسم شوند

تک نرخی شدن ارز از سوی دولت خبری بود که رئیس مجمع عالی واردات آن را بهترین و مهم‌ترین خبر روزهای اخیر دانست و از همه مسئولان خواست که برای تک نرخی ماندن ارز عزم راسخ داشته باشند.

به گزارش ایسنا، در وضعیتی که دولت بعد از سرکشی دلار در بازار ارز قیمت آن را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرد و همزمان دلار را تک نرخی دانست، کارشناسان و فعالان اقتصادی این تصمیم را حائز اهمیت دانستند و موضوعاتی درخصوص نحوه اجرای این تصمیم و تاثیرات آن بر اقتصاد و تجارت کشور مطرح می‌شود که علیرضا مناقبی - رئیس مجمع عالی واردات اتق بازرگانی - در گفت‌وگو با ایسنا، تداوم چنین سیاستی را برای تک نرخی شدن دلار از دولت خواستار شد.

این فعال اقتصادی در رابطه با این تصمیم دولت، اظهار کرد: تک نرخی شدن قیمت دلار یکی از بهترین و مهم‌ترین خبرهای این روزها برای من بود و امیدوارم به گونه‌ای اعمال شود که غیرقابل بازگشت باشد.

وی با بیان این‌که مسئولان باید برای تک نرخی ماندن قیمت ارز هم‌قسم شوند، توضیح داد: تک نرخی ماندن ارز بدون در نظر گرفتن قیمت آن، خود می‌تواند عامل ثبات باشد و ثبات نیز عاملی برای جذب سرمایه و فعالیت اقتصادی خواهد بود.

رئیس مجمع عالی واردات اضافه کرد: در هفته گذشته دیدیم که بی‌ثباتی می‌تواند چه بلایی سر مردم و جامعه بیاورد، چرا که در زمان بحران وقتی امید به آینده در مردم فرو بریزد باعث خریدهای بی‌رویه و هیجانی در بازار می‌شود و می‌تواند ایجاد بحران کند.

مناقبی در ادامه بیان کرد: تک نرخی کردن دلار می‌تواند با ایجاد شفافیت در بازار، رانت و سوداگری را از بین ببرد و اطمینان خاطر را در فعالان اقتصادی به وجود آورد، به همین خاطر امیدوارم تمام مسئولان و دولت در اجرای این سیاست موفق عمل کنند.

وی با اشاره به موضوع مطرح شده در خصوص تعویض ارز رسمی کشور از دلار به یورو، اظهار کرد: شاید عوض کردن ارز رسمی کشور از دلار به یورو بتواند برخی مشکلات اقتصادی را کاهش دهد، چرا که به هرحال زمانی که مبادلات بخواهد از طریق دلار انجام شود از هر جای دنیا که قرار باشد دلار مورد استفاده قرار بگیرد باید از آسمان آمریکا گذر کند و این کشور به هرحال سابقه خصومت با ایران را دارد و امکان فشار آوردن در این زمینه به ایران وجود دارد.

رئیس مجمع عالی واردات تاکید کرد: به هرحال برای اعمال سیاست‌های تعویض ارز باید بسیار سنجیده عمل کرد و مراقب باشیم که سیاست‌های جدید، زیرساخت‌های قبلی را خراب نکند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۲ ۱۵:۵۳

باسلام. در کشور تنش و التهاب را به سمت خود کشور نشانه رفته اند. همگی دست به دست هم بدبد تا انشاا... دلار را برسونن به 3500 تومان. التهاب و تنش نباشه سرمایه گزارها هم میان. یادمون نره مملکتمونه. خونمونه. براش ممیمیریم