• جمعه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 97012408192
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

توسعه همکاری‌های ایران و پاکستان در زمینه حمل و نقل و گردشگری

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان توسعه همکاری‌های ایران و پاکستان در زمینه حمل و نقل و گردشگری و افزایش همکاری‌های بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان بر اساس قرارداد خواهر خواندگی را از مهمترین اهداف سفر وزیر راه و شهرسازی کشورمان به اسلام آباد پاکستان برشمرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از استانداری سیستان و بلوچستان، «آخوندی» وزیر راه و شهرسازی کشورمان در سفر به پاکستان اهداف سفر خود را توسعه همکاری‌های دو کشور در همه مدهای حمل و نقل و گردشگری عنوان و در دیدار با وزیر کشتیرانی و دریانوردی پاکستان بر افزایش همکاری بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان بر اساس قرارداد خواهرخواندگی تأکید کرد.

«سید انیال محبی» استاندار سیستان و بلوچستان نیز در همراهی هیئتی به ریاست آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشورمان برای انجام سفر ۳ روزه به پاکستان سفر کرده است.

«عباس آخوندی» در این‌باره گفت: ما در همه شقوق حمل و نقل، دریایی، ریلی، زمینی و هوایی، ارتباطات بسیار گسترده‌ای با پاکستان داریم.

وزیر راه و شهرسازی هدف از سفر خود به پاکستان را توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه حمل و نقل و گردشگری برشمرد و افزود: برای آن‌که بتوانیم در چهار مد حمل و نقلی، دریایی، ریلی، زمینی و هوایی ارتباطاتمان را با کشور پاکستان هم در حوزه بار و هم در حوزه مسافر هم‌چنین گردشگری توسعه دهیم به پاکستان سفر کرده‌ام.

وی اظهار امیدواری کرد بتوانیم به توافقات خوبی با پاکستان در اهداف خود دست یابیم.

توسعه همکاری‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و نیز بازدید از بنادر کراچی و عزیمت به بندر گوادر اصلی‌ترین مأموریت عباس آخوندی در سفر به پاکستان است.

آخوندی که به همراه هیئتی ۲۰ نفره در حوزه‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی به اسلام‌آباد سفر کرده است در نخستین برنامه خود با وزیر امور کشتیرانی و دریانوردی پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار بر راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری بین بنادر چابهار و کراچی برای توسعه ترانزیت و گردشگری بین دو کشور تأکید شد.

آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این دیدار گفت: همکاری‌های میان بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان باید بر اساس قرارداد خواهرخواندگی بین دو بندر افزایش یابد.

ایران و پاکستان با بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز خاکی و آبی از ظرفیت بالای حمل و نقل به‌ویژه در بخش ترانزیت برخواردارند. ظرفیتی که دو کشور می‌توانند با همکاری یکدیگر در ترانزیت کالا بین آب‌های آزاد و کشورهای آسیای میانه از آن استفاده کنند.  

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha