• یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97012608889
  • خبرنگار : 71592

تظاهرات در شیلی، فلسطین و لبنان در اعتراض به حمله آمریکا به سوریه+تصاویر

تظاهرات در شیلی، فلسطین و لبنان در اعتراض به حمله آمریکا به سوریه+تصاویر

صدها تن از مردم شیلی و عرب‌های ساکن اراضی اشغالی فلسطین و نیز مردم لبنان در اعتراض به حمله متجاوزانه آمریکا و متحدانش به سوریه دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، ده‌ها تن از مردم شیلی در اعتراض به حمله سه گانه به سوریه و در حمایت از این کشور جلوی سفارت آمریکا در سانتیاگو تظاهرات کردند.

آمریکا، فرانسه و انگلیس با ادعای مجازات دمشق به خاطر حمله شیمیایی این دولت به دوما، بامداد روز شنبه برخی از پایگاه‌های سوریه را مورد هدف قرار دادند.

نیروهای امنیتی شیلی به دنبال تشدید تظاهرات اطراف سفارت آمریکا مستقر و با معترضان درگیر شدند و تعدادی از آنها را دستگیر کردند.

تظاهر کنندگان با بالا بردن پرچم سوریه شعارهایی علیه کشورهای متجاوز به این کشور و محکوم کردن حمله آمریکا سر دادند.

همچنین صدها تن از عرب‌های اسرائیل در اعتراض به این اقدام آمریکا جلوی کنسولگری آمریکا در حیفا واقع در شمال اراضی اشغالی تظاهرات کردند. آنها با بالا بردن پرچم‌های سوریه شعارهایی در مخالفت با آمریکا سر داده و خواهان اتحاد سوریه شدند.

در میان تظاهر کنندگان عایده توما سلیمان، نماینده حزب لیست یکپارچه متعلق به نمایندگان عرب کنست و تعدادی از رهبران دینی مناطق عرب نشین در شمال اراضی اشغالی نیز شرکت داشتند.

حزب مذکور به احزاب عرب اسرائیل در پارلمان این رژیم تعلق داشته و ۳۱ کرسی کنست را در اختیار دارد.

تعداد عرب‌های موجود در اراضی اشغالی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن است که ۱۷.۵ درصد از ساکنان این مناطق را تشکیل می‌دهند و از تبعیض به ویژه در عرصه کار و مسکن رنج می‌برند.

در بیروت نیز "جبهه العربیه التقدمیه" و جنبش "الامة" راهپیمایی خودروها را ترتیب دادند و به منظور محکوم کردن حمله آمریکا به سوریه به خیابان‌های این شهر رفتند. آنها جلوی سفارت روسیه به منظور قدردانی از موضع این کشور درباره سوریه توقف کرده و پرچم روسیه را بالا بردند.

تظاهر کنندگان همچنین جلوی سفارت انگلیس توقف کرده و مصطفی حمدان، دبیرکل هیئت رهبری در جنبش الناصریین گفت: این تظاهرات نخستین پیام از این دو جبهه و جنبش است مبنی بر اینکه موشک‌ها ما را نمی‌ترسانند.

تظاهر کنندگان لبنان همچنین جلوی سفارت فرانسه تجمع کرده و عمر واکیم، نماینده بیروت در جنبش "الشعب" تاکید کرد: بیروت سرور پایتخت‌ها باقی خواهد ماند و ما به شما اجازه نخواهیم داد که بر کشور ما کنترل یابید. لبنان، سوریه، الجزایر، مصر و فلسطین آزاد باقی خواهند ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha