• یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 97012609025
  • منبع : نمایندگی ایلام

کلاهبرداری مالی در صدر جرایم سایبری

کلاهبرداری مالی در صدر جرایم سایبری

ایسنا/ایلام رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام با اشاره به افزایش جرایم سایبری، گفت: جرایم مربوط به کلاهبرداری‌های مالی در ایلام در سال گذشته بیشترین آمار وقوع را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت پلیس، سرهنگ «علی جمالی» در این خصوص اظهار کرد: جرایم در فضای سایبری قشر و جامع هدف مشخصی ندارد و عموم مردم از هر رده سنی مورد تهدیدات و جرایم در فضای سایبری هستند .

وی افزود: علیرغم تأکیدات و هشدارهای پلیس و سایر نهادهای مربوط متأسفانه ما روزانه شاهد وقوع جرایم در فضای سایبری به خصوص کلاهبرداری‌های مالی هستیم که در آن مردم دچار خسارت مالی بعضاً سنگینی می‌شوند .

جمالی در ادامه با اشاره به انواع جرایم در فضای مجازی، بیشترین وقوع جرم در استان ایلام را کلاهبرداری مالی و برداشت‌های غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان به خود اختصاص می‌دهد .

رئیس پلیس فتا ایلام در ادامه به عوامل وقوع جرم در فضای مجازی اشاره داشت و گفت: علت اصلی را عدم دانش سایبری و اعتماد بیش از حد به فروشندگان در فضای مجازی و عدم محافظت از اطلاعات بانکی کاربران دانست که یکی از راه کارهای آن افزایش سطح سواد سایبری و توجه به توصیه‌های پلیس فتا و مشاوره با کارشناسان پلیس فتا قبل از هر اقدامی است .

این مقام انتظامی عنوان کرد: به همه کاربران که در فضای سایبری حضور دارند و از این طرق اقدام به فعالیت اقتصادی و گردش مالی می‌کنند توصیه می‌شود به سادگی فریب وعده‌های پوچ کلاهبرداران را نخورند. در خرید و فروش‌های اینترنتی قبل از هرگونه جابجایی وجهی بررسی‌های لازم در خصوص صحت هویت فرد مقابل را داشته باشند .

جمالی در پایان گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشابه و سایر جرایم رایانه‌ای موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha