• یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97012609094
  • خبرنگار : 71381

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۲۶ فروردین ماه

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۲۶ فروردین ماه

حضور رئیس کمیسیون زنان افغانستان به عنوان مهمان در جلسه علنی، هشدار شدید لاریجانی به آمریکا و متحدانش، گزارش عدم‌تسویه بدهی ناجا به شرکت نفت و واردات بنزین بیش از مجوز در سال‌های ۸۷ تا ۸۹، خودکفایی ایران در تامین نیازهای تسلیحاتی، امروز اولین جلسه مجمع ۵۱ نفره تهران در سال جدید و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) بیست و ششم فروردین ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با حضور نمایندگان برگزار شد و نمایندگان به سوال سیده حمیده زرآبادی و سیده فاطمه حسینی نمایندگان تهران و قزوین از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسیدگی کردند. همچنین در این جلسه  خانم فوزیه کوفی رئیس کمیسیون جامعه مدنی حقوق بشر و امور زنان افغانستان و هیئت همراه به عنوان مهمان حضور داشتند.

علی لاریجانی در نطق قبل از دستور کار علنی امروز گفت: چه علتی عامل اقدام غیرقانونی حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمله موشکی به سوریه شد؟ ادعا این است که سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است و علت اخراج تروریست‌ها از سوریه نیز استفاده از چنین سلاحی عنوان شده است اما سوریه و روسیه این مسئله را رد کرده‌اند.وی در  ادامه تاکید کرد: زمانه اقدامات وحشیانه گذشته است.

سیده حمیده زرآبادی در جریان طرح سوال مشترک خود و سیده فاطمه حسینی از وزیر ارتباطات درباره دلیل جایگزین شدن قرارداد نگهداری شش ماه زودتر از موعد و حجمی شدن قراردادها، گفت: با توجه به اینکه قراردادهای نگهداری جهت امور نگهداری، رفع خرابی و تست سیستم‌ها در زیرساخت هستند عملا با تغییرات ایجاد شده در قراردادها علاوه بر بیکاری نیروهای متخصص، شرکت زیرساخت میلیاردها تومان در سال هزینه می‌کند و هیچ بهره‌وری وجود ندارد. وی افزود: با وضعیت موجود شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک محقق نمی‌شود و یک دروغ بزرگ است.

در ادامه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اذعان به وجود مشکل در حوزه پوشش مخابراتی در مناطق روستایی و برخی مناطق شهری گفت: پیگیر بهبود وضعیت پوشش مخابراتی مناطق روستایی و شهری هستیم؛ موضوعی که به حمایت مجلس نیازمند است.وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر درباره دلیل جایگزین شدن قرارداد نگهداری شش ماه زودتر از موعد و حجمی شدن قراردادها گفت: این قراردادها زودتر از موعد مقرر خاتمه پیدا نکرده و در زمان خود تمدید شده است و پرسنل تعدیلی نداشیتم.

 در پایان نمایندگان مجلس از پاسخ‌های آذری جهرمی درباره سوال نمایندگان تهران و قزوین قانع شدند.

ناطقین امروز مجلس

نماینده سنندج: کردهای منطقه ایستادگی در برابر قدرت‌های بزرگ را به زندگی در کشورهای عربی ترجیح دادند

نماینده بابل: به مطالبات صنفی معلمان توجه جدی شود

کواکبیان: حکمت عدم برخورد با «احمدی‌نژاد» و دستگیرنکردن «مرتضوی» چیست؟

قربانی: تولیدکنندگان داخلی قدرت رقابت با کالاهای خارجی را ندارند

تاکید نماینده پارس‌آباد بر تسریع در راه‌اندازی منطقه آزاد مغان

***

گزارش عدم‌تسویه بدهی ناجا به شرکت نفت و واردات بنزین بیش از مجوز در سال‌های ۸۷ تا ۸۹ توسط سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه نیز در جلسه امروز قرائت شد.

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور مسئولان سپاه قدس در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بعدازظهر امروز تحولات سوریه، به خصوص موضوع حمله اخیر توسط انگلیس، آمریکا و فرانسه به این کشور را بررسی خواهد کرد.

همچنین وزیر دفاع با حضور در فراکسیون مستقلین با ارائه گزارشی از شرایط منطقه و حمله اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه از خودکفایی ایران در تامین نیازهای تسلیحاتی خبر داد.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

قاضی‌پور: مقدمه فساد از دولت احمدی نژاد آغاز شد

رحیمی: اقدامات ستاد تدابیر ویژه دولت قبل فراقانونی بود

حاجی‌دلیگانی: طولانی‌بودن فرآیند رسیدگی به تخلفات دولت قبل مایه تداوم فساد است

لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده محلات: دیوان محاسبات به تخلفات سال‌های ۸۷ تا ۹۱ رسیدگی کند

***

صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری  تشکیل جلسه داد و مونسان در این جلسه با بیان اینکه رشد منفی جذب توریست خارجی در سال ۹۶ متوقف شده، تغییرات نرخ ارز را برای توریست خارجی مفید دانست.

نمایندگان مجلس لایحه موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و سریلانکا را با ۱۵۳ رای موافق، ۱۱ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر به تصویب رساندند. همچنین ۲۳۹ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای را در محکومیت حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه ارائه کردند.

علیرضا رحیمی نیز گفت که اولین جلسه مجمع ۵۱ نفره از نمایندگان مجلس و شورای شهر در تهران در سال جدید برگزار می شود.

در پایان جلسه علنی نیز اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha