• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 97012810185
  • خبرنگار : 71263

افزایش قیمت نفت برای جبران ریزش اخیر

افزایش قیمت نفت برای جبران ریزش اخیر

قیمت نفت روز سه‌شنبه در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به ریسک بالای مختل شدن عرضه به ویژه در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۸ سنت یا ۰.۵ درصد نسبت به قیمت نهایی روز گذشته افزایش یافت و به ۷۱.۸۰ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۹ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۶۶.۶۱ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته معامله‌گران، بازارهای نفت از این احساس که ریسک بالای اختلالات عرضه وجود دارد از جمله گسترش مناقشات در خاورمیانه، تجدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کاهش تولید در نتیجه بحران سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا، مورد پشتیبانی قرار گرفته‌اند.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات آسیا – اقیانوسیه در شرکت OANDA، با اختلالات عرضه متعددی که وجود دارد و همچنین نشانه‌های معدودی از این‌که التهاب بازار به زودی پایان خواهد یافت، معامله‌گران همچنان نرخ بالاتری برای ریسک ژئوپلتیکی پرداخت می‌کند. قیمت نفت حداقل تا ۱۲ مه که مهلت تمدید معافیت ایران از تحریمهای آمریکا است، حمایت خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود این بهای نفت برنت به دلیل تقاضای مطلوب، همکاری نفتی اوپک و غیراوپک همچنین منازعه و تنش در خاورمیانه، همچنان بیش از ۱۶ درصد نسبت به پایین‌ترین رکورد خود در سال ۲۰۱۸ که در فوریه به ثبت رساند، بالاتر ایستاده است. اوپک به همراه گروهی از تولیدکنندگان غیراوپک شامل روسیه در سال ۲۰۱۶ توافق کردند به منظور حذف مازاد عرضه که قیمت‌ها را به شدت پایین برده بود، تولیدشان را به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز محدود کنند. قرار است این توافق تا پایان سال ۲۰۱۸ اجرا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۸ ۱۱:۵۹

با سلام ....سبد هزینه معیشت کارگران را کارشناسان 2700 اعلام کرده اند ...اما اکنون در سال 97 دستمزد حداقلی کارگران را 1300 تعیین نموده اند ...چرا دولت به عنوان یکی از شرکای اقتصادی برای جبران کسری مزد کارگران فقیر و مظلوم ایران کاری انجام نمیدهد و از درآمد های نفت و گاز و غیره نمیخواهد کمکی برای جبران کسری دستمزد تا مبلغ 2700 برآورد شده به کارگران این کشور بنماید ...13 میلیون جمعیت کشور را که با خانواده حدود 40 میلیون را تحت پوشش قرار میدهد کارگران تشکیل میدهند ...ظلم تا کی ؟ مگر با 1300 یا 1500 هم میتوان زندگی کرد!!چرا خودتان حقوققهای بالای 7 میلیون دریافت مینمایید بعد 40 میلیون باید با دستمزد پایین زندگی کنند مگر آدم تا آدم فرق میکند!!آیا این اجحاف و ظلم به کارگران بیچاره این کشور نیست؟