• چهارشنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97012911219
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی۲۹ فروردین بخوانید؛

بررسی احتمال شهردار شدن عارف/ نمایش تسلیحات نظامی در رژه روز ارتش/ اعدام "بهمن ورمزیار" و...

بررسی احتمال شهردار شدن عارف/ نمایش تسلیحات نظامی در رژه روز ارتش/ اعدام "بهمن ورمزیار" و...

دیدار کارکنان وزارت اطلاعات با رهبر انقلاب، شروط ادامه فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی در ایران، توقف فعالیت کانال‌های تلگرامی مسئولین، مراسم گرامیداشت چهلمین سالروز ارتش، تجهیز ایران به سامانه تست لوپ انواع سوخت‌های هسته‌ای، اجرای حکم اعدام «بهمن ورمزیار» و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، بیست و نهم فروردین ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر و مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات، به جنگ بزرگ و پیچیده جبهه مقابل با نظام جمهوری اسلامی اشاره کردند و افزودند: ما در میانه یک میدان بزرگ جنگ قرار داریم که یک طرف آن، نظام جمهوری اسلامی و طرف دیگر آن، جبهه وسیع و قدرتمندی از دشمنان است.ایشان در ادامه سخنان خود یکی دیگر از راههای مقابله با تهاجم جبهه مقابل را جدی گرفتن موضوع نفوذ دانستند و افزودند: فردی که می خواهد در نظام جمهوری اسلامی، امانت‌دار کشور و مردم باشد باید صلاحیت داشته باشد لذا کوچک‌ترین تردید درباره صلاحیت افراد باید منعکس شود و دستگاه‌ها نیز موظف به عمل بر اساس نظر وزارت اطلاعات هستند.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به بیان شروط ادامه فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی در ایران پرداخت و توضیح داد:  بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی، هیچ پیام رسان خارجی در ایران حق فعالیت ندارد، مگر اینکه پنج شرط را رعایت کند که عبارتند از اینکه از مراجع ذی‌صلاح قانونی (وزارت ارتباطات) مجوز فعالیت دریافت کند،  داده های مربوط به کاربران ایرانی را در داخل کشور ذخیره و پردازش کند، به هیچ وجه داده را در اختیار بیگانگان قرار ندهد و از دسترسی به داده ها جلوگیری کند، قواعد و ضوابط قانونی مربوط به حفاظت و صیانت از حریم خصوصی کاربران را کاملا رعایت کند و نماینده رسمی و تام الاختیار جهت اداره امور خود و پاسخ به استعلامات مراجع قضایی در داخل کشور داشته باشد.

در همین راستا امروز فعالیت پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (KHAMENEI.IR)، کانال اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، کانال رسمی «مجلس خبرگان رهبری»در تلگرام متوقف شد و همچنین کانال سخنگوی وزارت خارجه در پیام‌رسان سروش هم‌زمان با تلگرام فعالیت خواهد کرد.

چهلمین سالروز ارتش

مراسم گرامیداشت چهلمین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس‌جمهوری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی در جوار حرم امام خمینی(ره) آغاز شد.

رییس جمهور در این مراسم اعلام کرد که به اقتدار و قدرتهای نظامی خود توام با تنش‌زدایی ادامه می دهیم.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری نیز در حاشیه رژه امروز یگان‌های نمونه ارتش گفت: ارتش آمادگی مقابله با هرگونه تهدید را در خود بوجود آورده و از نیروی انسانی لایق و تجهیزات به روز برخوردار است.

در مراسم گرامیداشت روز ارتش و رژه نیروهای مسلح، از سه دستاور جدید پدافند هوایی ارتش رونمایی و  آخرین دستاوردهای نیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد.

***

در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی امور ارزی کشور معاون اول رییس جمهور با اشاره به اهمیت جلوگیری از هر گونه وقفه در جریان صادرات و واردات کشور گفت: یکی از اصلی ترین اولویت‌ها در سیاست‌های ارزی جدید بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور است.

یک عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به گزینه‌های مطرح برای شهرداری تهران، از  موافقت ضمنی عارف با شهردار شدن خبر داد و گفت که عارف خواستار بررسی موضوع شهردار شدنش در فراکسیون امید شده است.

هم‌زمان با بازسازی راکتور تحقیقاتی تهران ایران به سامانه تست لوپ انواع سوخت‌های هسته‌ای مجهز شد. پروژه تست لوپ یا چرخه آزمایش سوخت‌های میله‌ای و صفحه‌ای در راکتور تحقیقاتی تهران یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در حوزه صنعت سوخت هسته‌ای است که در سال ۱۳۹۵ آغاز و به همت متخصصان پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای تا پایان سال ۱۳۹۶ طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی تجهیزات و اجرای تست‌های اولیه و سرد آن انجام شده است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس با تاکید بر اینکه «باید قوه قضائیه از طریق اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات مرتضوی را پیدا کند» گفت که عدم دسترسی به مرتضوی قابل قبول نیست آن‌هم در شرایطی که او نمی تواند فرار کند.

در همین ارتباط علی نجفی‌توانا وکیل دادگستری با اشاره به پرونده مرتضوی گفت: نمی‌توان قضاوت عجولانه‌ای داشت و به نوعی عدم دستگیری وی را خدایی نکرده حمل بر تبانی دانست، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. وی تاکید کرد: دلیلی مبنی بر اینکه «مرتضوی» را عمدا دستگیر نکردند، وجود ندارد.

دادستان همدان از اجرای حکم اعدام «بهمن ورمزیار» در زندان همدان خبر داد. کامران حمزه  اظهار کرد: روز گذشته (سه‌شنبه) - ۲۸ فروردین ماه - به علت وجود اشکال قضایی در پرونده بهمن ورمزیار، اجرای حکم این فرد به تعویق افتاد و پس از رفع مشکل قضایی این پرونده، حکم اعدام بهمن ورمزیار صبح امروز (چهارشنبه) - ۲۹ فروردین - اجرا شد.

پیام درفشان نیز با اشاره به آخرین وضعیت پرونده «سیدامامی» در دادسرای امور جنایی گفت: طبق اعلام دادسرای امور جنایی تعدادی از فیلم های بازجویی مرحوم سیدامامی و بدل پرونده امنیتی وی به این دادسرا ارسال شده است. وی افزود: در مراجعه امروز به دادسرای جنایی، موفق به دیدن فیلم‌ها و مطالعه پرونده نشدیم. امیدواریم این موارد در اختیار ما قرار داده شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در جمع کارکنان دادسرای پولی - بانکی  از تداوم تحقیقات درپرونده محیط زیست خبر داد.عباس جعفری دولت آبادی در بخش دیگری از صحبتهایش همچنین از صدور ۳۵۰ فقره کیفرخواست در مورد متهمان آشوب‌های اسفندماه در خیابان پاسداران تهران خبر داد و اعلام کرد تعدادی از پرونده‌ها با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهار شنبه) ۲۹ فروردین۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha