• شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97020100476
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی یکم اردیبهشت بخوانید؛

تکذیب بازداشت مرتضوی/ تصمیم اخیر ارزی،تو دهنی به آمریکا/ آخرین وضعیت ماجرای برج سلمان و...

تکذیب بازداشت مرتضوی/ تصمیم اخیر ارزی،تو دهنی به آمریکا/ آخرین وضعیت ماجرای برج سلمان و...

همایش هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید، تصمیم اخیر ارزی،تو دهنی به آمریکا، هشدار جهانگیری به احمدی‌نژاد، پیگیری برای تکمیل طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی»، نامزدهای مشترک مجمع ۵۱ نفره و کمیسیون عمران برای گزینه شهرداری تهران، موافقت کانال خرید برجام با پنج درخواست ایران، توضیحات دفتر رییس جمهور درباره عدد صحیح "تعداد شغل ایجاد شده در شبکه های اجتماعی" و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، یکم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه در حکمی سردار فضلی را به سمت فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) منصوب کرد. پیش از این سردار سرتیپ پاسدار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) بود.

فرمانده ارتش نیز در همایش تجلیل از مدافعان حرم که به مناسبت میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار در سازمان بسیج برگزار شد، با بیان اینکهقضاوت‌های ناصحیح درباره سپاه تازگی ندارد، تصریح کرد: از روز نخست ایجاد سپاه، شاهد سخنان خصمانه درباره آن بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود. وی در بخش دیگری از صحبتهایش تصریح کرد:سقف ۲۵ سال برای نابودی رژیم صهیونیستی قطعی است.

همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری از ریاست دوساله ایران بر اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند خبر داد.

همایش هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این مراسم با بیان اینکه تصمیم اخیر ارزی دولت تودهنی به آمریکا بود گفت: این تصمیم برای ۸۰ میلیون ایرانی مناسب بود، شاید برای بعضی هم خوب نبود اما ما باید به فکر اکثریت باشیم. رییس جمهور همچنین افزود: نمی‌دانم چرا بعضی‌ها از موبایل بدشان می‌آید. از شبکه‌های اجتماعی بدشان می‌آید. از اینکه مردم اطلاعات داشته باشند خوششان نمی‌آید. ما باید بر مبنای حقوق شهروندی عمل کنیم.ما باید فضا را برای اطلاع مردم فراهم کنیم. حالا اینکه شبکه‌ای در کشور انحصار نداشته باشد حرف درستی است ولی بگذارید مردم زندگی کنند.

در همین مراسم اسحاق جهانگیریر معاون اول رییس‌جمهور هشداری به احمدی‌نژاد گفت:‌اگر بخواهید به نظام نزدیک شوید با سیل توده مردم مواجه می‌شوید .

دفتررئیس جمهوری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد عدد صحیح تعداد شغل ایجاد شده در شبکه های اجتماعی ۲۰۰ هزار شغل است.

همچنین شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره بهطرح «تشدید مجازات اسیدپاشی» در مجلس شورای اسلامی گفت: ما با این طرح موافقیم و با نمایندگان در تصویب طرح همکاری کرده و پیگیر تکمیل آن هستیم.

لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور نیز در ارتباط با فیلم برخورد مامور گشت ارشاد با یک دختر جوان با بیان اینکه ماموران گشت ارشاد مجاز نیستند نقش قاضی را ایفا کنند گفت:ماموران نیروی انتطامی مامور اجرای قانونند و نباید مبادرت به نقض قوانین و در راًس آن نقض اصول قانون اساسی از جمله اصول ۲۲ و ۳۶ کنند.

رییس کمیسیون عمران مجلس از نامزدهای مشترک مجمع ۵۱ نفره و کمیسیون عمران برای گزینه شهرداری تهران خبر داد و گفت: «محسن هاشمی» رییس شورای شهر تهران، «سید محمدعلی افشانی» معاون عمرانی وزیر کشور، «سید مناف هاشمی» استاندار گلستان و «محسن مهرعلیزاده» استاندار اصفهان و «حبیب‌الله بیطرف» وزیر اسبق نیرو را بین لیست شورای شهر، مجمع نمایندگان تهران و کمیسیون عمران مجلس مشترک است که البته اختیار با شورای شهر است تا مناسب‌ترین فرد را انتخاب کند.

سفیر کوبا در تهران معتقد است: ایران و کوبا روابط بسیار مناسبی دارند که باید این روابط گسترش پیدا کند و سفری هم که وزیر خارجه عربستان به کوبا داشته تاثیری در روابط دو کشور ندارد. آلکسیس باندریچ وگا در مورد موضع کوبا درباره برجام گفت: همیشه از برجام دفاع کرده‌ایم.

وزارت امور خارجه آمریکا در جدیدترین گزارش حقوق بشری خود درباره‌ ایران با تکرار ادعاهای واهی و تکراری که در گزارشات پیشین آن نیز مطرح شده بود، ایران را به نقض حقوق بشر در داخل و خارج از کشور متهم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان  در گفت و گو با شبکه سی بی اس نیوز، گفت که در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، ایران آماده است تا برنامه‌ هسته‌ای خود را با سرعت بالاتراز سر بگیرد.

در همین ارتباط علی اکبر صالحی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر خروج آمریکا از برجام، تاکید کرد: امیدوارم طرف مقابل سر عقل بیاید و کاری نکند که هم خودش و دیگران را به دردسر بیندازد. وی افزود: طرف مقابل از واکنش ما حیرت زده خواهد شد.

همچنین نشست‌های کارگروه کانال خرید برجام به صورت ماهانه در وین برگزار و در خواست‌های واصله از سوی متقاضیان فروش اقلام موضوع کانال خرید مورد بررسی قرار می‌گیرد. آخرین جلسه این کارگروه هم‌زمان با نشست کمیسیون مشترک در ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ برگزار شد که در نتیجه آن کانال خرید برجام با پنج درخواست ایران برای خرید اقلام با کاربری دو گانه موافقت کرده است.

ساعات پایانی شب گذشته (جمعه شب) خبری از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه «سعید مرتضوی در شهر ری بازداشت شد»، پیگیری های خبرنگار ایسنا حاکی از آن است که خبر دستگیری وی صحت ندارد.

در همین ارتباط وزیر دادگستری  گفت:دستگیری «سعید مرتضوی» را تایید نمی‌کنم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در رابطه با سقوط بالگرد در جزیره لاوان گفت: پرونده در دادسرای بندرلنگه تشکیل و در حال رسیدگی است و علت حادثه بررسی می شود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی نیز به بیان توضیحاتی در مورد آخرین وضعیت پرونده رئیس اداره ارشاد مشهد در ماجرای برج سلمان پرداخت و گفت: تحقیقات مقدماتی از رئیس اداره ارشاد مشهد انجام شده و هنوز وثیقه صادره، تامین نشده است.حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری افزود:بانیان این مراسم نیز احضار شدند و احتمالاً امروز یا فردا تشکیل پرونده خواهد شد که در صورت کامل شدن پرونده به آن رسیدگی می‌شود.

همچنین معاون حقوقی قوه قضاییه از تصویب «لایحه حمایت از کودکان» در اولویت معاونت حقوقی قوه قضاییه خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha