• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97020200881
  • خبرنگار : 71480

ابراهیمی: چرا قیمت خرید تضمینی گندم اعلام نمی‌شود؟

ابراهیمی: چرا قیمت خرید تضمینی گندم اعلام نمی‌شود؟

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا مصوبه قیمت نرخ خرید تضمینی گندم اعلام نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا ابراهیمی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی در آغاز سال زراعی که اول مهر است باید اعلام می‌شد، ولی هنوز این مصوبه به دستگاه‌های ذی ربط اعلام نشده که این موجب نارضایتی کشاورزان شده است. گندم استان گلستان جزء مرغوب‌ترین گندم کشور است و چرا قیمت خرید تضمینی گندم با سایر تولیدات نامرغوب کشور یکسان است.

وی ادامه داد: در سال حمایت از کالای ایرانی، انتظار کشاورزان حمایت از کشاورزی و جلوگیری از واردات کالاهای غیر ضروری است. واردات بی رویه برنج در سال ۹۶ موجب شد برنج سال قبل هنوز در انبارها بماند.

این نماینده مجلس با یادآوری حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر، بیان کرد: خانواده‌های جانباختگان این حادثه بی صبرانه منتظرند به دیدار رهبر انقلاب شرف‌یاب شوند و از ایشان درخواست دارند که دستور دهند از دست رفتگان آن‌ها در جمع شهدا محسوب شود.

ابراهیمی همچنین با بیان اینکه کارگران حوزه انتخابیه وی شش ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند، تصریح کرد: استان گلستان یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور است ولی در عین حال جزء محروم‌ترین استان‌ها هم است. چرا هنوز تکلیف منطقه آزاد اینچه برون و راه آهن گرگان - مشهد مشخص نشده است؟

نماینده مردم رامیان و آزادشهر خطاب به وزیر نیرو گفت: به استناد تبصره ۶ بند ه بودجه ۹۶ بابت عوارض ۵۰ ریالی قریب‌ به ۱۶ میلیارد تومان از مشترکین برق استان گلستان گرفته شده که مبلغ فوق باید صرف اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های روستایی و تامین برق متقاضیان جدید استان شود که فقط از این مبلغ ۴ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی به شهرهای حوزه انتخابیه وی به دلیل کمبود اعتبارات به کندی پیش می‌رود، اظهار کرد: عملیات اجرایی سد قلعه چای رامیان باید زودتر شروع شود.

ابراهیمی در پایان با اشاره به اینکه از دولت می‌خواهیم به ثبات در بازار ارز توجه داشته باشد، گفت: معلمان فقط حقوق می‌گیرند و از حق مسکن، پاداش، خدمات رفاهی، اضافه کاری، کمک هزینه‌های ازدوج و غیره هیچ خبری نیست. باید فکری به حال فرهنگیان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha